Staro-nový mistr světa v rally, Sébastien Ogier, může po zisku svého čtvrtého titulu v řadě bilancovat. Na druhou stranu souboj mezi výrobci je stále otevřený, takže je stále o co závodit.
Sébastien Ogier je od neděle staro-novým mistrem světa. Ve Španělsku vyhrál rally a zajistil si tak předčasně svůj již čtvrtý titul mistra světa a mezi jednoho z prvních gratulantů patřil Carlos Sainz, mistr světa z let 1990 a 1992. "Carlos mi přitom připomněl, že mi před pěti lety radil, abych odešel k Volkswagenu. Chtěl vědět, jestli jsem stejného názoru, ten tip nebyl zase tak špatný," dodává s úsměvem Sébastien Ogier.
Nakonec správnost rozhodnutí potvrzují již zmíněné čtyři tituly. Kromě toho získal Ogier v uplynulých čtyřech letech také s Polem R WRC 30 vítězství, 462krát byl Francouz nejrychlejší na některém z měřených testů - což je 50% úspěšnost! "Je to stále těžší porovnávat mezi sebou jednotlivé mistrovské tituly. První je samozřejmě vždy speciální. Titul v roce 2016 byl určitě tím, o který jsme museli nejtvrději bojovat. Poslední rok to bylo mentálně nejnáročnější."
Ogier tím samozřejmě naráží na pravidlo, které platí od letošní sezony a vždy v prvních dvou dnech jednotlivých soutěžích posílá průběžného lídra tabulky na trať jako prvního. Ogier, který je už 1000 dní v čele tabulky jezdců ve WRC, tak prakticky neměl šanci vyhrát na šotolině. Po vítězství na Monte Carlu (led a asfalt) a ve Švédsku (sníh) zůstal Seb 6 měsíců bez vítězství.
"Byly to zřejmě nejvíce frustrující momenty mé kariéry""Byly to zřejmě nejvíce frustrující momenty mé kariéry," přiznává jezdec. Ten byl dokonce tak frustrovaný, že chvíli hrozil svým odchodem z WRC. Tři vítězství za sebou na asfaltových soutěžích v Německu, na Korsice a na smíšené soutěži ve Španělsku ale vrátily Francouzovi úsměv na tvář.
Sébastien Ogier je po Juhovi Kankkunenovi a Tommim Mäkinenovi třetím čtyřnásobným mistrem světa v historii MS v automobilových soutěžích. Úspěšnější je pouze Sébastien Loeb se svými 9 tituly. Loeb, který jezdil WTCC a teď se soutředí na Dakaru a v MS v rallycrossu, má také pořádný náskok pokud jde o vítězství v jednotlivých soutěžích. Se 78 triumfy má na Ogiera ještě slušný náskok - druhý Francouz zatím vyhrál 37 rally.
Julien Ingrassia, který též slaví čtvrtý titul, věnoval ten svůj šéfovi Volkswagenu Motorsport, Svenu Smeetsovi: "Sven nás provázel prakticky od začátku kariéry. Je proto skvělý pocit dosáhnout společně s ním na náš čtvrtý titul." Smeets byl totiž už u Citroënu zodpovědný za starty dua Ogier/Ingrassia. Poté i on přešel na obdobnou pozici k VW, od podzimu 2016 pak povýšil na šéfa VW Motorsport.
"Pro nás v řídícím stanu byla tato soutěž dvousečná. Po pátečním výpadku Jariho-Mattiho ležela celá tíha zisku bodů na Sébastienovi. Pokud by i on vypadl, dosáhl by náš pronásledovatel v boji o titul dvojitého vítězství. To se samozřejmě nemělo stát, je ale jasné, že chtěl Sébastien oslavit svůj titul vítězstvím," říká Sven Smeets.
Hyundai i přes druhé a třetí místo stáhl na Volkswagen pouze o 4 body. Německá značka má stále náskok 62 bodů. Další matchball tak má tým z Hannoveru k dispozici ve Walesu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.