Staro-nový mistr světa v rally, Sébastien Ogier, může po zisku svého čtvrtého titulu v řadě bilancovat. Na druhou stranu souboj mezi výrobci je stále otevřený, takže je stále o co závodit.
Sébastien Ogier je od neděle staro-novým mistrem světa. Ve Španělsku vyhrál rally a zajistil si tak předčasně svůj již čtvrtý titul mistra světa a mezi jednoho z prvních gratulantů patřil Carlos Sainz, mistr světa z let 1990 a 1992. "Carlos mi přitom připomněl, že mi před pěti lety radil, abych odešel k Volkswagenu. Chtěl vědět, jestli jsem stejného názoru, ten tip nebyl zase tak špatný," dodává s úsměvem Sébastien Ogier.
Nakonec správnost rozhodnutí potvrzují již zmíněné čtyři tituly. Kromě toho získal Ogier v uplynulých čtyřech letech také s Polem R WRC 30 vítězství, 462krát byl Francouz nejrychlejší na některém z měřených testů - což je 50% úspěšnost! "Je to stále těžší porovnávat mezi sebou jednotlivé mistrovské tituly. První je samozřejmě vždy speciální. Titul v roce 2016 byl určitě tím, o který jsme museli nejtvrději bojovat. Poslední rok to bylo mentálně nejnáročnější."
Ogier tím samozřejmě naráží na pravidlo, které platí od letošní sezony a vždy v prvních dvou dnech jednotlivých soutěžích posílá průběžného lídra tabulky na trať jako prvního. Ogier, který je už 1000 dní v čele tabulky jezdců ve WRC, tak prakticky neměl šanci vyhrát na šotolině. Po vítězství na Monte Carlu (led a asfalt) a ve Švédsku (sníh) zůstal Seb 6 měsíců bez vítězství.
"Byly to zřejmě nejvíce frustrující momenty mé kariéry""Byly to zřejmě nejvíce frustrující momenty mé kariéry," přiznává jezdec. Ten byl dokonce tak frustrovaný, že chvíli hrozil svým odchodem z WRC. Tři vítězství za sebou na asfaltových soutěžích v Německu, na Korsice a na smíšené soutěži ve Španělsku ale vrátily Francouzovi úsměv na tvář.
Sébastien Ogier je po Juhovi Kankkunenovi a Tommim Mäkinenovi třetím čtyřnásobným mistrem světa v historii MS v automobilových soutěžích. Úspěšnější je pouze Sébastien Loeb se svými 9 tituly. Loeb, který jezdil WTCC a teď se soutředí na Dakaru a v MS v rallycrossu, má také pořádný náskok pokud jde o vítězství v jednotlivých soutěžích. Se 78 triumfy má na Ogiera ještě slušný náskok - druhý Francouz zatím vyhrál 37 rally.
Julien Ingrassia, který též slaví čtvrtý titul, věnoval ten svůj šéfovi Volkswagenu Motorsport, Svenu Smeetsovi: "Sven nás provázel prakticky od začátku kariéry. Je proto skvělý pocit dosáhnout společně s ním na náš čtvrtý titul." Smeets byl totiž už u Citroënu zodpovědný za starty dua Ogier/Ingrassia. Poté i on přešel na obdobnou pozici k VW, od podzimu 2016 pak povýšil na šéfa VW Motorsport.
"Pro nás v řídícím stanu byla tato soutěž dvousečná. Po pátečním výpadku Jariho-Mattiho ležela celá tíha zisku bodů na Sébastienovi. Pokud by i on vypadl, dosáhl by náš pronásledovatel v boji o titul dvojitého vítězství. To se samozřejmě nemělo stát, je ale jasné, že chtěl Sébastien oslavit svůj titul vítězstvím," říká Sven Smeets.
Hyundai i přes druhé a třetí místo stáhl na Volkswagen pouze o 4 body. Německá značka má stále náskok 62 bodů. Další matchball tak má tým z Hannoveru k dispozici ve Walesu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.