Staro-nový mistr světa v rally, Sébastien Ogier, může po zisku svého čtvrtého titulu v řadě bilancovat. Na druhou stranu souboj mezi výrobci je stále otevřený, takže je stále o co závodit.
Sébastien Ogier je od neděle staro-novým mistrem světa. Ve Španělsku vyhrál rally a zajistil si tak předčasně svůj již čtvrtý titul mistra světa a mezi jednoho z prvních gratulantů patřil Carlos Sainz, mistr světa z let 1990 a 1992. "Carlos mi přitom připomněl, že mi před pěti lety radil, abych odešel k Volkswagenu. Chtěl vědět, jestli jsem stejného názoru, ten tip nebyl zase tak špatný," dodává s úsměvem Sébastien Ogier.
Nakonec správnost rozhodnutí potvrzují již zmíněné čtyři tituly. Kromě toho získal Ogier v uplynulých čtyřech letech také s Polem R WRC 30 vítězství, 462krát byl Francouz nejrychlejší na některém z měřených testů - což je 50% úspěšnost! "Je to stále těžší porovnávat mezi sebou jednotlivé mistrovské tituly. První je samozřejmě vždy speciální. Titul v roce 2016 byl určitě tím, o který jsme museli nejtvrději bojovat. Poslední rok to bylo mentálně nejnáročnější."
Ogier tím samozřejmě naráží na pravidlo, které platí od letošní sezony a vždy v prvních dvou dnech jednotlivých soutěžích posílá průběžného lídra tabulky na trať jako prvního. Ogier, který je už 1000 dní v čele tabulky jezdců ve WRC, tak prakticky neměl šanci vyhrát na šotolině. Po vítězství na Monte Carlu (led a asfalt) a ve Švédsku (sníh) zůstal Seb 6 měsíců bez vítězství.
"Byly to zřejmě nejvíce frustrující momenty mé kariéry""Byly to zřejmě nejvíce frustrující momenty mé kariéry," přiznává jezdec. Ten byl dokonce tak frustrovaný, že chvíli hrozil svým odchodem z WRC. Tři vítězství za sebou na asfaltových soutěžích v Německu, na Korsice a na smíšené soutěži ve Španělsku ale vrátily Francouzovi úsměv na tvář.
Sébastien Ogier je po Juhovi Kankkunenovi a Tommim Mäkinenovi třetím čtyřnásobným mistrem světa v historii MS v automobilových soutěžích. Úspěšnější je pouze Sébastien Loeb se svými 9 tituly. Loeb, který jezdil WTCC a teď se soutředí na Dakaru a v MS v rallycrossu, má také pořádný náskok pokud jde o vítězství v jednotlivých soutěžích. Se 78 triumfy má na Ogiera ještě slušný náskok - druhý Francouz zatím vyhrál 37 rally.
Julien Ingrassia, který též slaví čtvrtý titul, věnoval ten svůj šéfovi Volkswagenu Motorsport, Svenu Smeetsovi: "Sven nás provázel prakticky od začátku kariéry. Je proto skvělý pocit dosáhnout společně s ním na náš čtvrtý titul." Smeets byl totiž už u Citroënu zodpovědný za starty dua Ogier/Ingrassia. Poté i on přešel na obdobnou pozici k VW, od podzimu 2016 pak povýšil na šéfa VW Motorsport.
"Pro nás v řídícím stanu byla tato soutěž dvousečná. Po pátečním výpadku Jariho-Mattiho ležela celá tíha zisku bodů na Sébastienovi. Pokud by i on vypadl, dosáhl by náš pronásledovatel v boji o titul dvojitého vítězství. To se samozřejmě nemělo stát, je ale jasné, že chtěl Sébastien oslavit svůj titul vítězstvím," říká Sven Smeets.
Hyundai i přes druhé a třetí místo stáhl na Volkswagen pouze o 4 body. Německá značka má stále náskok 62 bodů. Další matchball tak má tým z Hannoveru k dispozici ve Walesu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?