Ogier: Ze všech titulů byl tento mentálně nejnáročnější

Ogier s Ingrassiou slaví jedno ze svých vítězství
Ogier s Ingrassiou slaví jedno ze svých vítězství, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 19. října 2016 19:56
Sdílej:

Staro-nový mistr světa v rally, Sébastien Ogier, může po zisku svého čtvrtého titulu v řadě bilancovat. Na druhou stranu souboj mezi výrobci je stále otevřený, takže je stále o co závodit.

Sébastien Ogier je od neděle staro-novým mistrem světa. Ve Španělsku vyhrál rally a zajistil si tak předčasně svůj již čtvrtý titul mistra světa a mezi jednoho z prvních gratulantů patřil Carlos Sainz, mistr světa z let 1990 a 1992. "Carlos mi přitom připomněl, že mi před pěti lety radil, abych odešel k Volkswagenu. Chtěl vědět, jestli jsem stejného názoru, ten tip nebyl zase tak špatný," dodává s úsměvem Sébastien Ogier. 

Nakonec správnost rozhodnutí potvrzují již zmíněné čtyři tituly. Kromě toho získal Ogier v uplynulých čtyřech letech také s Polem R WRC 30 vítězství, 462krát byl Francouz nejrychlejší na některém z měřených testů - což je 50% úspěšnost! "Je to stále těžší porovnávat mezi sebou jednotlivé mistrovské tituly. První je samozřejmě vždy speciální. Titul v roce 2016 byl určitě tím, o který jsme museli nejtvrději bojovat. Poslední rok to bylo mentálně nejnáročnější."

Ogier tím samozřejmě naráží na pravidlo, které platí od letošní sezony a vždy v prvních dvou dnech jednotlivých soutěžích posílá průběžného lídra tabulky na trať jako prvního. Ogier, který je už 1000 dní v čele tabulky jezdců ve WRC, tak prakticky neměl šanci vyhrát na šotolině. Po vítězství na Monte Carlu (led a asfalt) a ve Švédsku (sníh) zůstal Seb 6 měsíců bez vítězství.

"Byly to zřejmě nejvíce frustrující momenty mé kariéry""Byly to zřejmě nejvíce frustrující momenty mé kariéry," přiznává jezdec. Ten byl dokonce tak frustrovaný, že chvíli hrozil svým odchodem z WRC. Tři vítězství za sebou na asfaltových soutěžích v Německu, na Korsice a na smíšené soutěži ve Španělsku ale vrátily Francouzovi úsměv na tvář.

Sébastien Ogier je po Juhovi Kankkunenovi a Tommim Mäkinenovi třetím čtyřnásobným mistrem světa v historii MS v automobilových soutěžích. Úspěšnější je pouze Sébastien Loeb se svými 9 tituly. Loeb, který jezdil WTCC a teď se soutředí na Dakaru a v MS v rallycrossu, má také pořádný náskok pokud jde o vítězství v jednotlivých soutěžích. Se 78 triumfy má na Ogiera ještě slušný náskok - druhý Francouz zatím vyhrál 37 rally.

Julien Ingrassia, který též slaví čtvrtý titul, věnoval ten svůj šéfovi Volkswagenu Motorsport, Svenu Smeetsovi: "Sven nás provázel prakticky od začátku kariéry. Je proto skvělý pocit dosáhnout společně s ním na náš čtvrtý titul." Smeets byl totiž už u Citroënu zodpovědný za starty dua Ogier/Ingrassia. Poté i on přešel na obdobnou pozici k VW, od podzimu 2016 pak povýšil na šéfa VW Motorsport.

"Pro nás v řídícím stanu byla tato soutěž dvousečná. Po pátečním výpadku Jariho-Mattiho ležela celá tíha zisku bodů na Sébastienovi. Pokud by i on vypadl, dosáhl by náš pronásledovatel v boji o titul dvojitého vítězství. To se samozřejmě nemělo stát, je ale jasné, že chtěl Sébastien oslavit svůj titul vítězstvím," říká Sven Smeets. 

Hyundai i přes druhé a třetí místo stáhl na Volkswagen pouze o 4 body. Německá značka má stále náskok 62 bodů. Další matchball tak má tým z Hannoveru k dispozici ve Walesu.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.