Sébastien Ogier označil pro britský Autosport pravidlo určující startovní pořadí za vtip. V Argentině po dvoudenním čištění přišel o vítězství po souboji v poslední etapě s Haydenem Paddonem.
Mistr světa je dlouhodobým kritikem pravidla, které nutí startovat průběžně vedoucího jezdce MS první dvě etapy v čele. To vede k tomu, že na suchých šotolinových tratích ztrácí spoustu času. V Argentině například Ogier ztratil na testu 'Los Gigantes' 24 vteřin na Haydena Paddona, což v sobotu večer vyústilo ve slovní roztržku mezi oběma jezdci.
"Už jsem tak unavený neustálým vykládáním o této věci. Chtěl jsem rally prostě dokončit a rychle se vrátit domů a přemýšlet o něčem jiném. Rally je pro mě aktuálně docela nudnou. Získali jsme body [za druhé místo], ale kam se poděl sport? Ano, můžeme se stát znovu šampiony, ale vím, že si zasloužíme více než jen to.
Je to zcela nefér a neměl bych v šampionátu odjet 80 % času jako první na trati. Problém je, že na to pořád upozorňuji jenom já a pořád jde o stejný příběh. Ale pro mě je to vždycky stejné. Pro mě se tento šampionát stává každý rok víc a víc vtipem," smutní Sébastien Ogier. My jen dodejme, že podobně kritizoval startovní pořadí také Sébastien Loeb v dobách své slávy.
Manažer WRC, Jarmo Mahonen, řekl, že letos k žádné změně v pořadí nedojde. Před příští sezonou však FIA bude nad pravidly přemýšlet. "Chci vidět celou sezonu, byli jsme úspěšní [se změnou pravidel]? To budeme sledovat. Rozumím jeho frustraci a tomu, jak se cítí.
My ale musíme sledovat komplexnější obrázek, jde o celý šampionát. On tento komplexní obrázek sledovat nemusí, je mi jasné, že má právo na to být sobecký. To jej dělá tak úspěšným. Nikdo ale nemůže říct, že to je špatné pro sport. Podívejte se na Argentinu - měli jsme velmi zajímavou neděli. A přesně to potřebujeme."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?