Cesty Roberta Kubici a společnosti Lotos se rozcházejí. Polák si užíval podpory ze strany polské petrolejářské společnosti tři roky.
O možném konci se spekulovalo již delší dobu, teď je to oficiální. Robert Kubica přišel o podporu ze strany svého hlavního sponzora, společnosti Lotos. Spolupráce trvala tři roky a společně vyhráli šampionát WRC2. Jenže ve WRC se jim už nedařilo tolik, jak si představovali.
"Společně s Robertem Kubicou jsme došli ke společnému rozhodnutí o ukončení spolupráce. Robert naší společnost prezentoval od roku 2013 nejen na tratích rally, ale také po marketingové stránce. Jeho výkony vzbuzovaly zájem fanoušků nejenom v Polsku," píše se v oficiální zprávě Lotosu. Petrolejářská společnost navíc prozradila, že je Kubica na prahu nové části své kariéry.
Ukončení podpory má zřejmě co dočinění se změnou v polské vládě - ta je hlavním akcionářem společnosti Lotos - po změně ve vládě byly nově obsazeny některé posty v čele Lotosu a došlo k přehodnocení firemní strategie. Zatímco tato změna by se neměla týkat evropského mistra, Kajetana Kajetanowicze, Kubica o podporu přišel.
V Polsku se šíří spekulace, že Kubica pracuje na vybudování nového týmu s polským mistrem, Lukaszem Habajem. Ten by se měl prezentovat na mezinárodní (ERC nebo WRC2?) scéně. Tým by měl nasazovat dva vozy Ford Fiesta R5.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.