Cesty Roberta Kubici a společnosti Lotos se rozcházejí. Polák si užíval podpory ze strany polské petrolejářské společnosti tři roky.
O možném konci se spekulovalo již delší dobu, teď je to oficiální. Robert Kubica přišel o podporu ze strany svého hlavního sponzora, společnosti Lotos. Spolupráce trvala tři roky a společně vyhráli šampionát WRC2. Jenže ve WRC se jim už nedařilo tolik, jak si představovali.
"Společně s Robertem Kubicou jsme došli ke společnému rozhodnutí o ukončení spolupráce. Robert naší společnost prezentoval od roku 2013 nejen na tratích rally, ale také po marketingové stránce. Jeho výkony vzbuzovaly zájem fanoušků nejenom v Polsku," píše se v oficiální zprávě Lotosu. Petrolejářská společnost navíc prozradila, že je Kubica na prahu nové části své kariéry.
Ukončení podpory má zřejmě co dočinění se změnou v polské vládě - ta je hlavním akcionářem společnosti Lotos - po změně ve vládě byly nově obsazeny některé posty v čele Lotosu a došlo k přehodnocení firemní strategie. Zatímco tato změna by se neměla týkat evropského mistra, Kajetana Kajetanowicze, Kubica o podporu přišel.
V Polsku se šíří spekulace, že Kubica pracuje na vybudování nového týmu s polským mistrem, Lukaszem Habajem. Ten by se měl prezentovat na mezinárodní (ERC nebo WRC2?) scéně. Tým by měl nasazovat dva vozy Ford Fiesta R5.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.