Cesty Roberta Kubici a společnosti Lotos se rozcházejí. Polák si užíval podpory ze strany polské petrolejářské společnosti tři roky.
O možném konci se spekulovalo již delší dobu, teď je to oficiální. Robert Kubica přišel o podporu ze strany svého hlavního sponzora, společnosti Lotos. Spolupráce trvala tři roky a společně vyhráli šampionát WRC2. Jenže ve WRC se jim už nedařilo tolik, jak si představovali.
"Společně s Robertem Kubicou jsme došli ke společnému rozhodnutí o ukončení spolupráce. Robert naší společnost prezentoval od roku 2013 nejen na tratích rally, ale také po marketingové stránce. Jeho výkony vzbuzovaly zájem fanoušků nejenom v Polsku," píše se v oficiální zprávě Lotosu. Petrolejářská společnost navíc prozradila, že je Kubica na prahu nové části své kariéry.
Ukončení podpory má zřejmě co dočinění se změnou v polské vládě - ta je hlavním akcionářem společnosti Lotos - po změně ve vládě byly nově obsazeny některé posty v čele Lotosu a došlo k přehodnocení firemní strategie. Zatímco tato změna by se neměla týkat evropského mistra, Kajetana Kajetanowicze, Kubica o podporu přišel.
V Polsku se šíří spekulace, že Kubica pracuje na vybudování nového týmu s polským mistrem, Lukaszem Habajem. Ten by se měl prezentovat na mezinárodní (ERC nebo WRC2?) scéně. Tým by měl nasazovat dva vozy Ford Fiesta R5.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?