Vloni prohrál Andreas Mikkelsen boj o vítězství na Rally Sweden až v posledních metrech, to by se nemělo o nadcházejícím víkendu opakovat. Nor má o to větší motivaci, že se jedná o jeho takřka domácí soutěž.
Vloni to byla velmi napínavá soutěž - Andreas Mikkelsen startoval do finálové zkoušky soutěže s náskokem pouhých 3 vteřin na Ogiera a 4,6 vteřin na Neuvillea. Svému premiérovému vítězství ve WRC tak byl blíže než kdy dříve (nakonec se vloni přeci jen dočkal, musel si ale počkat až do Španělska). Ještě na druhém mezičase byl Mikkelsen ve vedení, pak se od něj ale odklonilo štěstí.
Nor na chvíli uvízl ve sněhu a v cíli byl až třetí (+39,8 na vítězného Ogiera). Opravdu velká frustrace se během roku ale přeměnila ve velkou motivaci. "Jen pro začátek: Nejedu do Švédska, abych byl druhý. Je to moje domácí rally, protože se z části jede také v mé domovině, ve Švédsku. Mnoho mých kamarádů a celá moje rodina tam budou a vždy bylo mým snem tam vyhrát," začal Andreas Mikkelsen.
"Vloni to bylo tak zatraceně těsné, měl jsem to ve svých rukou - nakonec to v posledních metrech ale nestačilo." Letos tedy bude Nor nově navigovaný svým krajanem, Andersem Jaegerem, cílit jednoznačně na vítězství: "Do sezony jsme vstoupili dobře a budu dělat vše pro to, abych ve Švédsku vyhrál."
Velkou otázkou je počasí, v místě konání soutěže je obleva a zimní klasiku krajina moc nepřipomíná.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?