Robert Kubica možná bude muset skončit v MS v automobilových soutěžích po úvodní soutěži roku, Rally Monte Carlo. Polák už dříve, jak jsme Vás informovali, přiznal, že po Rally Monte Carlo nemá nic dalšího zajištěné.
Robert Kubica použije na Rally Monte Carlo svůj vlastní Ford Fiesta RS WRC, servis bude zajišťovat italský BRC. "Aktuálně nemáme program na zbytek roku. Momentálně to po Monte Carlu končí," přiznal Polák pro 'Autosport'. "Jednám se sponzory a dalšími lidmi, ale v současnou chvíli mám zajištěnou pouze tuto rally."
Minulý týden testoval ve francouzských Alpách. Test musel být ukončen poté, co Kubica vyjel mimo trať a tým neměl k dispozici náhradní díly na opravu. Dnes se Kubica do Francie vrátil k dalšímu kolu testů. Na Rally Monte Carlo jezdec použije opět pneumatiky Pirelli. Robert aktuálně netuší, jaká bude jeho budoucnost v motorsportu.
"Pokud budu pokračovat v rally, tak to musí být odlišné oproti loňskému roku - to bylo šílené. Odjet celou sezonu je enormní závazek. Preferoval bych nejet všechny soutěže, ale raději se pořádně připravit na ty soutěže, které pojedeme. Zároveň je možné, že budeme dělat něco úplně jiného - na druhou půlku sezony se otevírá pár možností," přiznává možnost odchodu z rallysportu jezdec.
"Může to znamenat vrátit se zpět na okruhy. Pokud bych se k tomu rozhodl, pak bych tomu věnoval všechnu svou snahu a šlo by o dlouhodobější projekt. Zatím nad tím ale nepřemýšlím. Zatím se plně soustředím na Rally Monte Carlo s cílem být maximálně připraven."
Na této soutěži se jezdci dařilo - před dvěma lety ji vedl, vloni zajel pár nejrychlejších časů. Cílem je bezproblémový dojezd do cíle: "Monte Carlo je velmi nepředvídatelná rally. Je jisté, že počasí bude hrát velkou roli. Díky našim pneumatikám Pirelli máme šanci mít za určitých podmínek výhodu. Uvidíme, stát se může cokoliv. Cílem je odjet soutěž bez chyb."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.