Robert Kubica možná bude muset skončit v MS v automobilových soutěžích po úvodní soutěži roku, Rally Monte Carlo. Polák už dříve, jak jsme Vás informovali, přiznal, že po Rally Monte Carlo nemá nic dalšího zajištěné.
Robert Kubica použije na Rally Monte Carlo svůj vlastní Ford Fiesta RS WRC, servis bude zajišťovat italský BRC. "Aktuálně nemáme program na zbytek roku. Momentálně to po Monte Carlu končí," přiznal Polák pro 'Autosport'. "Jednám se sponzory a dalšími lidmi, ale v současnou chvíli mám zajištěnou pouze tuto rally."
Minulý týden testoval ve francouzských Alpách. Test musel být ukončen poté, co Kubica vyjel mimo trať a tým neměl k dispozici náhradní díly na opravu. Dnes se Kubica do Francie vrátil k dalšímu kolu testů. Na Rally Monte Carlo jezdec použije opět pneumatiky Pirelli. Robert aktuálně netuší, jaká bude jeho budoucnost v motorsportu.
"Pokud budu pokračovat v rally, tak to musí být odlišné oproti loňskému roku - to bylo šílené. Odjet celou sezonu je enormní závazek. Preferoval bych nejet všechny soutěže, ale raději se pořádně připravit na ty soutěže, které pojedeme. Zároveň je možné, že budeme dělat něco úplně jiného - na druhou půlku sezony se otevírá pár možností," přiznává možnost odchodu z rallysportu jezdec.
"Může to znamenat vrátit se zpět na okruhy. Pokud bych se k tomu rozhodl, pak bych tomu věnoval všechnu svou snahu a šlo by o dlouhodobější projekt. Zatím nad tím ale nepřemýšlím. Zatím se plně soustředím na Rally Monte Carlo s cílem být maximálně připraven."
Na této soutěži se jezdci dařilo - před dvěma lety ji vedl, vloni zajel pár nejrychlejších časů. Cílem je bezproblémový dojezd do cíle: "Monte Carlo je velmi nepředvídatelná rally. Je jisté, že počasí bude hrát velkou roli. Díky našim pneumatikám Pirelli máme šanci mít za určitých podmínek výhodu. Uvidíme, stát se může cokoliv. Cílem je odjet soutěž bez chyb."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.