Robert Kubica se nakonec přeci jen zúčastní s Fordem Fiesta RS WRC lednové Rally Monte Carlo. Polák však žádné další plány zatím neoznámil. Druhou skvělou zprávou je, že jej na Monte Carlu doplní také Bryan Bouffier, který v posledních letech startuje na této soutěži již pravidelně. I Francouz bude důvěřovat Fordu Fiesta RS WRC
Start první soutěže WRC 2016 se blíží. Startovní listina sice bude zveřejněna až 29. prosince, dnes ale prosákla zpráva o startu Roberta Kubici na této soutěži. Tuto zprávu dnes přinesl polský 'autoklup.pl'. Polák pojede opět s Fordem Fiesta RS WRC a o servis se postará přímo M-Sport.
Další průběh sezony bývalého pilota F1 nebyl specifikován. Podle spekulací pojede Robert i některé další soutěže MS, avšak rozhodně jej neuvidíme na všech 14 soutěžích sezony. Kromě toho by měl Kubica využít čas k testování a návratu na okruhy. Není dokonce vyloučen ani start v šampionátu DTM. Jezdec se ke svým plánům chce vyjádřit nejpozději na Rally Monte Carlo.
Druhou zprávou je start Bryana Bouffiera. Francouz si v roce 2014 dojel pro skvělé druhé místo, v roce 2015 havaroval hned na první RZ. I on usedne do Fordu Fiesta RS WRC a servis mu bude zajišťovat M-Sport. Bouffier jel na Monte Carlu s vozem WRC i v roce 2013, tehdy však ještě s Citroënem DS3 WRC.
Na startu bude celkem 14 vozů WRC - s Volkswageny pojedou Ogier, Latvala a Mikkelsen. Do Citroënů se posadí Meeke a Lefebvre. Hyundai dodá dvě nové i20 WRC Neuvilleovi a Sordovi, Paddon pojede se starou i20 WRC. Ford/M-Sport připraví vozy pro Ostberga, Camilliho, Tänaka, Bertelliho, Kubicu, Bouffiera.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.