Robert Kubica se nakonec přeci jen zúčastní s Fordem Fiesta RS WRC lednové Rally Monte Carlo. Polák však žádné další plány zatím neoznámil. Druhou skvělou zprávou je, že jej na Monte Carlu doplní také Bryan Bouffier, který v posledních letech startuje na této soutěži již pravidelně. I Francouz bude důvěřovat Fordu Fiesta RS WRC
Start první soutěže WRC 2016 se blíží. Startovní listina sice bude zveřejněna až 29. prosince, dnes ale prosákla zpráva o startu Roberta Kubici na této soutěži. Tuto zprávu dnes přinesl polský 'autoklup.pl'. Polák pojede opět s Fordem Fiesta RS WRC a o servis se postará přímo M-Sport.
Další průběh sezony bývalého pilota F1 nebyl specifikován. Podle spekulací pojede Robert i některé další soutěže MS, avšak rozhodně jej neuvidíme na všech 14 soutěžích sezony. Kromě toho by měl Kubica využít čas k testování a návratu na okruhy. Není dokonce vyloučen ani start v šampionátu DTM. Jezdec se ke svým plánům chce vyjádřit nejpozději na Rally Monte Carlo.
Druhou zprávou je start Bryana Bouffiera. Francouz si v roce 2014 dojel pro skvělé druhé místo, v roce 2015 havaroval hned na první RZ. I on usedne do Fordu Fiesta RS WRC a servis mu bude zajišťovat M-Sport. Bouffier jel na Monte Carlu s vozem WRC i v roce 2013, tehdy však ještě s Citroënem DS3 WRC.
Na startu bude celkem 14 vozů WRC - s Volkswageny pojedou Ogier, Latvala a Mikkelsen. Do Citroënů se posadí Meeke a Lefebvre. Hyundai dodá dvě nové i20 WRC Neuvilleovi a Sordovi, Paddon pojede se starou i20 WRC. Ford/M-Sport připraví vozy pro Ostberga, Camilliho, Tänaka, Bertelliho, Kubicu, Bouffiera.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.