Robert Kubica, zdá se, možná nakonec zůstane ve World Rally Championship i příští rok, když přiznal, že se aktuálně cítí asi více než kdy jindy jako rally jezdec.
Polská ex-hvězda Formule 1 byla letos spojována s mnoha závodními týmy a také s možným návratem zpět na závodní okruhy. Tato možnost se zdála být takřka nevyhnutelnou, zvlášť poté, co se šuškalo, že má na stole velmi lukrativní nabídku z DTM. Ve Walesu ale Kubica předvedl velmi slušný výkon, když se v průběhu soutěže držel na osmém místě předtím, než dostal defekt. Na Power Stage zajel pěkný třetí čas.
Mohlo se tak zdát, že znovuzískal svoji touhu pokořit jednotlivé RZ a dá rally ještě jednu šanci. "Wales byl pro mě v některých ohledech docela dobrým překvapením: Jak jsem zlepšil moje řízení v těchto podmínkách. Nakonec, ve Walesu každých 12 měsíců dostanete tyto podmínky a je to rok, co jsem naposledy jel na podobných cestách," říká Robert Kubica.
Kubica do své rallyové kariéry už investoval tři roky, a tak připouští, že případný návrat na okruhy by mohl být mrháním těchto zkušeností. "Toto by byl ten nejhorší čas přestat. Posledních pět nebo šest soutěžích jsem se cítil více jako rallly jezdec, více vyzrále. Spousta věcí, která mě v minulosti děsila, je teď pro mě normálnější, protože jsem si jimi prošel více než jednou. Takže se cítíte pohodlněji a můžete jet lépe a rychleji," říká Polák pro britský Autosport.
"Cítím se více jako rally jezdec než kdy dříve. Loňské zkušenosti se [letos] ve Walesu hodně vyplatily. Ale jet další sezonu nebo i jen několik soutěží ve stylu, jakým jezdím teď, to by nedávalo smysl." Ačkoliv se termín pro podání přihlášek na Rally Monte Carlo (18. prosince) rychle blíží, tak Kubica odmítá, že by byl ve spěchu. "Nespěchám. Ve spěchu jsem byl předtím - když jsem spěchal, abych před sezonou všechno zvládl."
"Ale když běžíte a ztrácíte, tak jste vždy vzadu. Pokud budu připraven poslat přilášku, tak jí pošlu," zakončil Kubica. Polák se nikdy netajil svojí touhou dostat se do některého továrního týmu ve WRC. S Citroën Racingem jel v roce 2013 Wales Rally GB. Teď ale překvapivě připustil, že pokračování s jeho vlastním RK World Rally Teamem není úplně mimo nebatu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.