Robert Kubica, zdá se, možná nakonec zůstane ve World Rally Championship i příští rok, když přiznal, že se aktuálně cítí asi více než kdy jindy jako rally jezdec.
Polská ex-hvězda Formule 1 byla letos spojována s mnoha závodními týmy a také s možným návratem zpět na závodní okruhy. Tato možnost se zdála být takřka nevyhnutelnou, zvlášť poté, co se šuškalo, že má na stole velmi lukrativní nabídku z DTM. Ve Walesu ale Kubica předvedl velmi slušný výkon, když se v průběhu soutěže držel na osmém místě předtím, než dostal defekt. Na Power Stage zajel pěkný třetí čas.
Mohlo se tak zdát, že znovuzískal svoji touhu pokořit jednotlivé RZ a dá rally ještě jednu šanci. "Wales byl pro mě v některých ohledech docela dobrým překvapením: Jak jsem zlepšil moje řízení v těchto podmínkách. Nakonec, ve Walesu každých 12 měsíců dostanete tyto podmínky a je to rok, co jsem naposledy jel na podobných cestách," říká Robert Kubica.
Kubica do své rallyové kariéry už investoval tři roky, a tak připouští, že případný návrat na okruhy by mohl být mrháním těchto zkušeností. "Toto by byl ten nejhorší čas přestat. Posledních pět nebo šest soutěžích jsem se cítil více jako rallly jezdec, více vyzrále. Spousta věcí, která mě v minulosti děsila, je teď pro mě normálnější, protože jsem si jimi prošel více než jednou. Takže se cítíte pohodlněji a můžete jet lépe a rychleji," říká Polák pro britský Autosport.
"Cítím se více jako rally jezdec než kdy dříve. Loňské zkušenosti se [letos] ve Walesu hodně vyplatily. Ale jet další sezonu nebo i jen několik soutěží ve stylu, jakým jezdím teď, to by nedávalo smysl." Ačkoliv se termín pro podání přihlášek na Rally Monte Carlo (18. prosince) rychle blíží, tak Kubica odmítá, že by byl ve spěchu. "Nespěchám. Ve spěchu jsem byl předtím - když jsem spěchal, abych před sezonou všechno zvládl."
"Ale když běžíte a ztrácíte, tak jste vždy vzadu. Pokud budu připraven poslat přilášku, tak jí pošlu," zakončil Kubica. Polák se nikdy netajil svojí touhou dostat se do některého továrního týmu ve WRC. S Citroën Racingem jel v roce 2013 Wales Rally GB. Teď ale překvapivě připustil, že pokračování s jeho vlastním RK World Rally Teamem není úplně mimo nebatu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.