Robert Kubica, zdá se, možná nakonec zůstane ve World Rally Championship i příští rok, když přiznal, že se aktuálně cítí asi více než kdy jindy jako rally jezdec.
Polská ex-hvězda Formule 1 byla letos spojována s mnoha závodními týmy a také s možným návratem zpět na závodní okruhy. Tato možnost se zdála být takřka nevyhnutelnou, zvlášť poté, co se šuškalo, že má na stole velmi lukrativní nabídku z DTM. Ve Walesu ale Kubica předvedl velmi slušný výkon, když se v průběhu soutěže držel na osmém místě předtím, než dostal defekt. Na Power Stage zajel pěkný třetí čas.
Mohlo se tak zdát, že znovuzískal svoji touhu pokořit jednotlivé RZ a dá rally ještě jednu šanci. "Wales byl pro mě v některých ohledech docela dobrým překvapením: Jak jsem zlepšil moje řízení v těchto podmínkách. Nakonec, ve Walesu každých 12 měsíců dostanete tyto podmínky a je to rok, co jsem naposledy jel na podobných cestách," říká Robert Kubica.
Kubica do své rallyové kariéry už investoval tři roky, a tak připouští, že případný návrat na okruhy by mohl být mrháním těchto zkušeností. "Toto by byl ten nejhorší čas přestat. Posledních pět nebo šest soutěžích jsem se cítil více jako rallly jezdec, více vyzrále. Spousta věcí, která mě v minulosti děsila, je teď pro mě normálnější, protože jsem si jimi prošel více než jednou. Takže se cítíte pohodlněji a můžete jet lépe a rychleji," říká Polák pro britský Autosport.
"Cítím se více jako rally jezdec než kdy dříve. Loňské zkušenosti se [letos] ve Walesu hodně vyplatily. Ale jet další sezonu nebo i jen několik soutěží ve stylu, jakým jezdím teď, to by nedávalo smysl." Ačkoliv se termín pro podání přihlášek na Rally Monte Carlo (18. prosince) rychle blíží, tak Kubica odmítá, že by byl ve spěchu. "Nespěchám. Ve spěchu jsem byl předtím - když jsem spěchal, abych před sezonou všechno zvládl."
"Ale když běžíte a ztrácíte, tak jste vždy vzadu. Pokud budu připraven poslat přilášku, tak jí pošlu," zakončil Kubica. Polák se nikdy netajil svojí touhou dostat se do některého továrního týmu ve WRC. S Citroën Racingem jel v roce 2013 Wales Rally GB. Teď ale překvapivě připustil, že pokračování s jeho vlastním RK World Rally Teamem není úplně mimo nebatu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.