Citroën Racing chce v posledním závodu sezony udělat vše pro to, aby si zajistil druhé místo mezi konstruktéry v MS v rally.
V barvách továrního týmu ve Walesu uvidíme tradičně Madse Östberga a Krise Meekea. Pro oba dva však může jít o poslední soutěž pro tovární tým. V hodnocení MS jim patří čtvrtá (Ostberg) a pátá (Meeke) příčka. Francouzský tým má ale mezi konstruktéry pouhé čtyři body náskoku na zatím třetí Hyundai. Na posádky ve Velké Británii čeká speciální počasí - časté mlhy, déšť a spousta bláta.
Ke změně přilnavosti povrchu tak dochází více než často, často třeba i mezi jednotlivými zkouškami. Rozpis je tak ve Walesu hodně důležitý. Citroën před soutěží speciál DS 3 WRC testoval, cílem bylo nají optimální nastavení. "Hlavním cílem na posledním závodu sezony je udržet naše druhé místo mezi konstruktéry. Na této speciální soutěži budeme schopni využít zkušeností našeho týmu z minulosti," řekl šéf týmu, Yves Matton.
"Mads Ostberg a Kris Meeke měli dobré šance se díky testu na tuto soutěž připravit, což jim pomohlo v získání dobrého pocitu před soutěží. Jedná se o velmi kluzkou a blátivou soutěž. Naše strategie bude stejná jako ta, kterou už od září úspěšně praktikujeme. Jejich [jezdců] cílem bude udržet svoje rivaly v šachu a udržet naše vedení v šampionátu. S těmito událostmi se musíme vypořádat jak po sportovní stránce, tak i během závodu," dodal Matton.
"Wales Rally ve Velké Británii je skvělou soutěží. Mám ji opravdu rád," říká Mads Ostberg. "Charakter tratí je hodně speciální. Je velmi lehké najít správný rytmus, protože etapy jsou velmi adaptabilní a rychlé. Cesty jsou také dost rychlé. Vzpomínám si na to, že jsem zde byl v roce 2011 druhý a od té doby jsem zde byl vždy konkurenceschopný. Je důležité sezonu zakončit dobře, ale neměli bychom se nechat až moc ovlivnit naším hlavním cílem."
To pro Krise Meekea se jedná o domácí soutěž, i jeho cíl je ale jasný: "Je to více méně můj domácí závod. V těchto lesích jsem se zúčastnil svoji vůbec první soutěže, takže na ně velmi spoléhám. Bude tam zima a tma, to závodu dodává speciální atmosféru. Přesto musím říci, že na této soutěži nemám ve srovnání s ostatními jezdci, kteří zde jeli v posledních deseti letech, až tak moc zkušeností. Většina zkoušek se pojede na přírodních cestách, které vás nechají dobře si zařídit. V autě máte občas pocit, že bojujete s okolím a pro jezdce je to ještě zábavnější."
Do třetího auta se na soutěži posadí mladý Stéphane Lefebvre. "Bude to vyžadovat hodně zkušeností, které získal vloni v autě s pohonem všech kol. V průběhu toho se bude dále učit ve WRC," řekl Matton o mistrovi JWRC 2014. "Stejně jako na Rally Deutschland budu mít výhodu, že některé zkoušky již znám," řekl Stéphane Lefebvre. "Navíc to pro mě bude návrat na místo, kde jsem poprvé odjel celou rally v autě s pohonem všech čtyř kol. Mým cílem bude být co možná nejblíže našim předním jezdcům."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.