Citroën Racing chce v posledním závodu sezony udělat vše pro to, aby si zajistil druhé místo mezi konstruktéry v MS v rally.
V barvách továrního týmu ve Walesu uvidíme tradičně Madse Östberga a Krise Meekea. Pro oba dva však může jít o poslední soutěž pro tovární tým. V hodnocení MS jim patří čtvrtá (Ostberg) a pátá (Meeke) příčka. Francouzský tým má ale mezi konstruktéry pouhé čtyři body náskoku na zatím třetí Hyundai. Na posádky ve Velké Británii čeká speciální počasí - časté mlhy, déšť a spousta bláta.
Ke změně přilnavosti povrchu tak dochází více než často, často třeba i mezi jednotlivými zkouškami. Rozpis je tak ve Walesu hodně důležitý. Citroën před soutěží speciál DS 3 WRC testoval, cílem bylo nají optimální nastavení. "Hlavním cílem na posledním závodu sezony je udržet naše druhé místo mezi konstruktéry. Na této speciální soutěži budeme schopni využít zkušeností našeho týmu z minulosti," řekl šéf týmu, Yves Matton.
"Mads Ostberg a Kris Meeke měli dobré šance se díky testu na tuto soutěž připravit, což jim pomohlo v získání dobrého pocitu před soutěží. Jedná se o velmi kluzkou a blátivou soutěž. Naše strategie bude stejná jako ta, kterou už od září úspěšně praktikujeme. Jejich [jezdců] cílem bude udržet svoje rivaly v šachu a udržet naše vedení v šampionátu. S těmito událostmi se musíme vypořádat jak po sportovní stránce, tak i během závodu," dodal Matton.
"Wales Rally ve Velké Británii je skvělou soutěží. Mám ji opravdu rád," říká Mads Ostberg. "Charakter tratí je hodně speciální. Je velmi lehké najít správný rytmus, protože etapy jsou velmi adaptabilní a rychlé. Cesty jsou také dost rychlé. Vzpomínám si na to, že jsem zde byl v roce 2011 druhý a od té doby jsem zde byl vždy konkurenceschopný. Je důležité sezonu zakončit dobře, ale neměli bychom se nechat až moc ovlivnit naším hlavním cílem."
To pro Krise Meekea se jedná o domácí soutěž, i jeho cíl je ale jasný: "Je to více méně můj domácí závod. V těchto lesích jsem se zúčastnil svoji vůbec první soutěže, takže na ně velmi spoléhám. Bude tam zima a tma, to závodu dodává speciální atmosféru. Přesto musím říci, že na této soutěži nemám ve srovnání s ostatními jezdci, kteří zde jeli v posledních deseti letech, až tak moc zkušeností. Většina zkoušek se pojede na přírodních cestách, které vás nechají dobře si zařídit. V autě máte občas pocit, že bojujete s okolím a pro jezdce je to ještě zábavnější."
Do třetího auta se na soutěži posadí mladý Stéphane Lefebvre. "Bude to vyžadovat hodně zkušeností, které získal vloni v autě s pohonem všech kol. V průběhu toho se bude dále učit ve WRC," řekl Matton o mistrovi JWRC 2014. "Stejně jako na Rally Deutschland budu mít výhodu, že některé zkoušky již znám," řekl Stéphane Lefebvre. "Navíc to pro mě bude návrat na místo, kde jsem poprvé odjel celou rally v autě s pohonem všech čtyř kol. Mým cílem bude být co možná nejblíže našim předním jezdcům."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?