Citroën Racing chce v posledním závodu sezony udělat vše pro to, aby si zajistil druhé místo mezi konstruktéry v MS v rally.
V barvách továrního týmu ve Walesu uvidíme tradičně Madse Östberga a Krise Meekea. Pro oba dva však může jít o poslední soutěž pro tovární tým. V hodnocení MS jim patří čtvrtá (Ostberg) a pátá (Meeke) příčka. Francouzský tým má ale mezi konstruktéry pouhé čtyři body náskoku na zatím třetí Hyundai. Na posádky ve Velké Británii čeká speciální počasí - časté mlhy, déšť a spousta bláta.
Ke změně přilnavosti povrchu tak dochází více než často, často třeba i mezi jednotlivými zkouškami. Rozpis je tak ve Walesu hodně důležitý. Citroën před soutěží speciál DS 3 WRC testoval, cílem bylo nají optimální nastavení. "Hlavním cílem na posledním závodu sezony je udržet naše druhé místo mezi konstruktéry. Na této speciální soutěži budeme schopni využít zkušeností našeho týmu z minulosti," řekl šéf týmu, Yves Matton.
"Mads Ostberg a Kris Meeke měli dobré šance se díky testu na tuto soutěž připravit, což jim pomohlo v získání dobrého pocitu před soutěží. Jedná se o velmi kluzkou a blátivou soutěž. Naše strategie bude stejná jako ta, kterou už od září úspěšně praktikujeme. Jejich [jezdců] cílem bude udržet svoje rivaly v šachu a udržet naše vedení v šampionátu. S těmito událostmi se musíme vypořádat jak po sportovní stránce, tak i během závodu," dodal Matton.
"Wales Rally ve Velké Británii je skvělou soutěží. Mám ji opravdu rád," říká Mads Ostberg. "Charakter tratí je hodně speciální. Je velmi lehké najít správný rytmus, protože etapy jsou velmi adaptabilní a rychlé. Cesty jsou také dost rychlé. Vzpomínám si na to, že jsem zde byl v roce 2011 druhý a od té doby jsem zde byl vždy konkurenceschopný. Je důležité sezonu zakončit dobře, ale neměli bychom se nechat až moc ovlivnit naším hlavním cílem."
To pro Krise Meekea se jedná o domácí soutěž, i jeho cíl je ale jasný: "Je to více méně můj domácí závod. V těchto lesích jsem se zúčastnil svoji vůbec první soutěže, takže na ně velmi spoléhám. Bude tam zima a tma, to závodu dodává speciální atmosféru. Přesto musím říci, že na této soutěži nemám ve srovnání s ostatními jezdci, kteří zde jeli v posledních deseti letech, až tak moc zkušeností. Většina zkoušek se pojede na přírodních cestách, které vás nechají dobře si zařídit. V autě máte občas pocit, že bojujete s okolím a pro jezdce je to ještě zábavnější."
Do třetího auta se na soutěži posadí mladý Stéphane Lefebvre. "Bude to vyžadovat hodně zkušeností, které získal vloni v autě s pohonem všech kol. V průběhu toho se bude dále učit ve WRC," řekl Matton o mistrovi JWRC 2014. "Stejně jako na Rally Deutschland budu mít výhodu, že některé zkoušky již znám," řekl Stéphane Lefebvre. "Navíc to pro mě bude návrat na místo, kde jsem poprvé odjel celou rally v autě s pohonem všech čtyř kol. Mým cílem bude být co možná nejblíže našim předním jezdcům."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?