Citroën Racing chce v posledním závodu sezony udělat vše pro to, aby si zajistil druhé místo mezi konstruktéry v MS v rally.
V barvách továrního týmu ve Walesu uvidíme tradičně Madse Östberga a Krise Meekea. Pro oba dva však může jít o poslední soutěž pro tovární tým. V hodnocení MS jim patří čtvrtá (Ostberg) a pátá (Meeke) příčka. Francouzský tým má ale mezi konstruktéry pouhé čtyři body náskoku na zatím třetí Hyundai. Na posádky ve Velké Británii čeká speciální počasí - časté mlhy, déšť a spousta bláta.
Ke změně přilnavosti povrchu tak dochází více než často, často třeba i mezi jednotlivými zkouškami. Rozpis je tak ve Walesu hodně důležitý. Citroën před soutěží speciál DS 3 WRC testoval, cílem bylo nají optimální nastavení. "Hlavním cílem na posledním závodu sezony je udržet naše druhé místo mezi konstruktéry. Na této speciální soutěži budeme schopni využít zkušeností našeho týmu z minulosti," řekl šéf týmu, Yves Matton.
"Mads Ostberg a Kris Meeke měli dobré šance se díky testu na tuto soutěž připravit, což jim pomohlo v získání dobrého pocitu před soutěží. Jedná se o velmi kluzkou a blátivou soutěž. Naše strategie bude stejná jako ta, kterou už od září úspěšně praktikujeme. Jejich [jezdců] cílem bude udržet svoje rivaly v šachu a udržet naše vedení v šampionátu. S těmito událostmi se musíme vypořádat jak po sportovní stránce, tak i během závodu," dodal Matton.
"Wales Rally ve Velké Británii je skvělou soutěží. Mám ji opravdu rád," říká Mads Ostberg. "Charakter tratí je hodně speciální. Je velmi lehké najít správný rytmus, protože etapy jsou velmi adaptabilní a rychlé. Cesty jsou také dost rychlé. Vzpomínám si na to, že jsem zde byl v roce 2011 druhý a od té doby jsem zde byl vždy konkurenceschopný. Je důležité sezonu zakončit dobře, ale neměli bychom se nechat až moc ovlivnit naším hlavním cílem."
To pro Krise Meekea se jedná o domácí soutěž, i jeho cíl je ale jasný: "Je to více méně můj domácí závod. V těchto lesích jsem se zúčastnil svoji vůbec první soutěže, takže na ně velmi spoléhám. Bude tam zima a tma, to závodu dodává speciální atmosféru. Přesto musím říci, že na této soutěži nemám ve srovnání s ostatními jezdci, kteří zde jeli v posledních deseti letech, až tak moc zkušeností. Většina zkoušek se pojede na přírodních cestách, které vás nechají dobře si zařídit. V autě máte občas pocit, že bojujete s okolím a pro jezdce je to ještě zábavnější."
Do třetího auta se na soutěži posadí mladý Stéphane Lefebvre. "Bude to vyžadovat hodně zkušeností, které získal vloni v autě s pohonem všech kol. V průběhu toho se bude dále učit ve WRC," řekl Matton o mistrovi JWRC 2014. "Stejně jako na Rally Deutschland budu mít výhodu, že některé zkoušky již znám," řekl Stéphane Lefebvre. "Navíc to pro mě bude návrat na místo, kde jsem poprvé odjel celou rally v autě s pohonem všech čtyř kol. Mým cílem bude být co možná nejblíže našim předním jezdcům."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.