Odchod Kubici se blíží - Polák chce zkusit něco jiného

Kubica, Robert
Kubica, Robert, foto: M-Sport
iM2 22. října 2015 19:59
Sdílej:

Robert Kubica nebude v příštím roce pokračovat se stejným programem jako v letošní sezoně. Polák odjede ve WRC méně soutěží. Hodně bude záležet na rozpočtu, který dostane od svých partnerů.

Když před třemi lety vstoupil Robert Kubica do WRC byla to seznace. Bývalému pilotovi F1 se hned v prvním roce podařilo vyhrát kategorii WRC2. Následoval okamžitě přestup do WRC, jenže tam už se mu nedaří. Jeho zranění z nehody v roce 2011 jej stále omezují a jezdec také často naráží na svoje limity dané zkušenostmi.

Letos se chtěl měřit s elitou WRC, vybudoval si proto i vlastní tým, jenže ani to nepomohlo. Na konci sezony došel Robert k názoru, že stejný program jako letos už nedává příští rok smysl: "Nevím ještě přesně, co budu dělat. Ale byl bych překvapen, kdybych odjel příští rok kompletní WRC. Jestli pojedu vůbec WRC také zatím nevím. Chci nějakou změnu. 

Po svém zranění jsem hledal novou výzvu, kterou jsem našel v rally. Rallysport byl velkolepou výzvou. Příští rok je ale načase, abych vyzkoušel něco jiného. Je ale možné, že rally toho bude součástí," říká pro 'motorsport-total.com'. Před dvěma lety testoval 30 letý Kubica Mercedes série DTM, hodně se tedy spekuluje o tom, že by právě tam mohl Polák zamířit.

Vypadá to na méně soutěží ve WRC

Německý 'rallye-magazin.de' přinesl už trošku konkrétnější vizi budoucnosti Kubici: "V budoucnu se budu soustředit na menší počet soutěží. S naším rozpočtem je to jediné správné rozhodnutí."

"Když pojedeme méně soutěží, tak se také budeme schopni lépe připravit." Zároveň ve Španělsku odmítl vyloučit, že se vrátí na okruhy: "Pokud by k tomu došlo, i tak bych jel pár soutěží, protože mě tento sport baví." Nejlepšími výsledky Roberta Kubici jsou zatím dvě 8. místa (Itálie 2014 a Polsko 2015).

Jezdec privátního Fordu Fiesta RS WRC ale už teď ví, že pojede lednovou Rally Monte Carlo: "Nechci ztratit svoje zkušenosti, které jsem v tomto roce získal. Ale pokračovat se stejným programem jako doposud nedává smysl." Od startu sezony 2014 jezdec týmu Lotos nedokončil plnou třetinu soutěží.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.