Robert Kubica nebude v příštím roce pokračovat se stejným programem jako v letošní sezoně. Polák odjede ve WRC méně soutěží. Hodně bude záležet na rozpočtu, který dostane od svých partnerů.
Když před třemi lety vstoupil Robert Kubica do WRC byla to seznace. Bývalému pilotovi F1 se hned v prvním roce podařilo vyhrát kategorii WRC2. Následoval okamžitě přestup do WRC, jenže tam už se mu nedaří. Jeho zranění z nehody v roce 2011 jej stále omezují a jezdec také často naráží na svoje limity dané zkušenostmi.
Letos se chtěl měřit s elitou WRC, vybudoval si proto i vlastní tým, jenže ani to nepomohlo. Na konci sezony došel Robert k názoru, že stejný program jako letos už nedává příští rok smysl: "Nevím ještě přesně, co budu dělat. Ale byl bych překvapen, kdybych odjel příští rok kompletní WRC. Jestli pojedu vůbec WRC také zatím nevím. Chci nějakou změnu.
Po svém zranění jsem hledal novou výzvu, kterou jsem našel v rally. Rallysport byl velkolepou výzvou. Příští rok je ale načase, abych vyzkoušel něco jiného. Je ale možné, že rally toho bude součástí," říká pro 'motorsport-total.com'. Před dvěma lety testoval 30 letý Kubica Mercedes série DTM, hodně se tedy spekuluje o tom, že by právě tam mohl Polák zamířit.
Vypadá to na méně soutěží ve WRC
Německý 'rallye-magazin.de' přinesl už trošku konkrétnější vizi budoucnosti Kubici: "V budoucnu se budu soustředit na menší počet soutěží. S naším rozpočtem je to jediné správné rozhodnutí."
"Když pojedeme méně soutěží, tak se také budeme schopni lépe připravit." Zároveň ve Španělsku odmítl vyloučit, že se vrátí na okruhy: "Pokud by k tomu došlo, i tak bych jel pár soutěží, protože mě tento sport baví." Nejlepšími výsledky Roberta Kubici jsou zatím dvě 8. místa (Itálie 2014 a Polsko 2015).
Jezdec privátního Fordu Fiesta RS WRC ale už teď ví, že pojede lednovou Rally Monte Carlo: "Nechci ztratit svoje zkušenosti, které jsem v tomto roce získal. Ale pokračovat se stejným programem jako doposud nedává smysl." Od startu sezony 2014 jezdec týmu Lotos nedokončil plnou třetinu soutěží.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?