Robert Kubica nebude v příštím roce pokračovat se stejným programem jako v letošní sezoně. Polák odjede ve WRC méně soutěží. Hodně bude záležet na rozpočtu, který dostane od svých partnerů.
Když před třemi lety vstoupil Robert Kubica do WRC byla to seznace. Bývalému pilotovi F1 se hned v prvním roce podařilo vyhrát kategorii WRC2. Následoval okamžitě přestup do WRC, jenže tam už se mu nedaří. Jeho zranění z nehody v roce 2011 jej stále omezují a jezdec také často naráží na svoje limity dané zkušenostmi.
Letos se chtěl měřit s elitou WRC, vybudoval si proto i vlastní tým, jenže ani to nepomohlo. Na konci sezony došel Robert k názoru, že stejný program jako letos už nedává příští rok smysl: "Nevím ještě přesně, co budu dělat. Ale byl bych překvapen, kdybych odjel příští rok kompletní WRC. Jestli pojedu vůbec WRC také zatím nevím. Chci nějakou změnu.
Po svém zranění jsem hledal novou výzvu, kterou jsem našel v rally. Rallysport byl velkolepou výzvou. Příští rok je ale načase, abych vyzkoušel něco jiného. Je ale možné, že rally toho bude součástí," říká pro 'motorsport-total.com'. Před dvěma lety testoval 30 letý Kubica Mercedes série DTM, hodně se tedy spekuluje o tom, že by právě tam mohl Polák zamířit.
Vypadá to na méně soutěží ve WRC
Německý 'rallye-magazin.de' přinesl už trošku konkrétnější vizi budoucnosti Kubici: "V budoucnu se budu soustředit na menší počet soutěží. S naším rozpočtem je to jediné správné rozhodnutí."
"Když pojedeme méně soutěží, tak se také budeme schopni lépe připravit." Zároveň ve Španělsku odmítl vyloučit, že se vrátí na okruhy: "Pokud by k tomu došlo, i tak bych jel pár soutěží, protože mě tento sport baví." Nejlepšími výsledky Roberta Kubici jsou zatím dvě 8. místa (Itálie 2014 a Polsko 2015).
Jezdec privátního Fordu Fiesta RS WRC ale už teď ví, že pojede lednovou Rally Monte Carlo: "Nechci ztratit svoje zkušenosti, které jsem v tomto roce získal. Ale pokračovat se stejným programem jako doposud nedává smysl." Od startu sezony 2014 jezdec týmu Lotos nedokončil plnou třetinu soutěží.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.