Robert Kubica nebude v příštím roce pokračovat se stejným programem jako v letošní sezoně. Polák odjede ve WRC méně soutěží. Hodně bude záležet na rozpočtu, který dostane od svých partnerů.
Když před třemi lety vstoupil Robert Kubica do WRC byla to seznace. Bývalému pilotovi F1 se hned v prvním roce podařilo vyhrát kategorii WRC2. Následoval okamžitě přestup do WRC, jenže tam už se mu nedaří. Jeho zranění z nehody v roce 2011 jej stále omezují a jezdec také často naráží na svoje limity dané zkušenostmi.
Letos se chtěl měřit s elitou WRC, vybudoval si proto i vlastní tým, jenže ani to nepomohlo. Na konci sezony došel Robert k názoru, že stejný program jako letos už nedává příští rok smysl: "Nevím ještě přesně, co budu dělat. Ale byl bych překvapen, kdybych odjel příští rok kompletní WRC. Jestli pojedu vůbec WRC také zatím nevím. Chci nějakou změnu.
Po svém zranění jsem hledal novou výzvu, kterou jsem našel v rally. Rallysport byl velkolepou výzvou. Příští rok je ale načase, abych vyzkoušel něco jiného. Je ale možné, že rally toho bude součástí," říká pro 'motorsport-total.com'. Před dvěma lety testoval 30 letý Kubica Mercedes série DTM, hodně se tedy spekuluje o tom, že by právě tam mohl Polák zamířit.
Vypadá to na méně soutěží ve WRC
Německý 'rallye-magazin.de' přinesl už trošku konkrétnější vizi budoucnosti Kubici: "V budoucnu se budu soustředit na menší počet soutěží. S naším rozpočtem je to jediné správné rozhodnutí."
"Když pojedeme méně soutěží, tak se také budeme schopni lépe připravit." Zároveň ve Španělsku odmítl vyloučit, že se vrátí na okruhy: "Pokud by k tomu došlo, i tak bych jel pár soutěží, protože mě tento sport baví." Nejlepšími výsledky Roberta Kubici jsou zatím dvě 8. místa (Itálie 2014 a Polsko 2015).
Jezdec privátního Fordu Fiesta RS WRC ale už teď ví, že pojede lednovou Rally Monte Carlo: "Nechci ztratit svoje zkušenosti, které jsem v tomto roce získal. Ale pokračovat se stejným programem jako doposud nedává smysl." Od startu sezony 2014 jezdec týmu Lotos nedokončil plnou třetinu soutěží.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.