Robert Kubica nebude v příštím roce pokračovat se stejným programem jako v letošní sezoně. Polák odjede ve WRC méně soutěží. Hodně bude záležet na rozpočtu, který dostane od svých partnerů.
Když před třemi lety vstoupil Robert Kubica do WRC byla to seznace. Bývalému pilotovi F1 se hned v prvním roce podařilo vyhrát kategorii WRC2. Následoval okamžitě přestup do WRC, jenže tam už se mu nedaří. Jeho zranění z nehody v roce 2011 jej stále omezují a jezdec také často naráží na svoje limity dané zkušenostmi.
Letos se chtěl měřit s elitou WRC, vybudoval si proto i vlastní tým, jenže ani to nepomohlo. Na konci sezony došel Robert k názoru, že stejný program jako letos už nedává příští rok smysl: "Nevím ještě přesně, co budu dělat. Ale byl bych překvapen, kdybych odjel příští rok kompletní WRC. Jestli pojedu vůbec WRC také zatím nevím. Chci nějakou změnu.
Po svém zranění jsem hledal novou výzvu, kterou jsem našel v rally. Rallysport byl velkolepou výzvou. Příští rok je ale načase, abych vyzkoušel něco jiného. Je ale možné, že rally toho bude součástí," říká pro 'motorsport-total.com'. Před dvěma lety testoval 30 letý Kubica Mercedes série DTM, hodně se tedy spekuluje o tom, že by právě tam mohl Polák zamířit.
Vypadá to na méně soutěží ve WRC
Německý 'rallye-magazin.de' přinesl už trošku konkrétnější vizi budoucnosti Kubici: "V budoucnu se budu soustředit na menší počet soutěží. S naším rozpočtem je to jediné správné rozhodnutí."
"Když pojedeme méně soutěží, tak se také budeme schopni lépe připravit." Zároveň ve Španělsku odmítl vyloučit, že se vrátí na okruhy: "Pokud by k tomu došlo, i tak bych jel pár soutěží, protože mě tento sport baví." Nejlepšími výsledky Roberta Kubici jsou zatím dvě 8. místa (Itálie 2014 a Polsko 2015).
Jezdec privátního Fordu Fiesta RS WRC ale už teď ví, že pojede lednovou Rally Monte Carlo: "Nechci ztratit svoje zkušenosti, které jsem v tomto roce získal. Ale pokračovat se stejným programem jako doposud nedává smysl." Od startu sezony 2014 jezdec týmu Lotos nedokončil plnou třetinu soutěží.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.