Díky speciálnímu ochrannému korsetu může Mads Ostberg startovat na Korsice. Předsoutěžní testy proběhly bez problémů a bez bolestí.
Z Austrálie si místo bodů odvezl Mads Ostberg dvě zlomená žebra. Času na rekonvalescenci přitom nebylo mnoho. Nor ale našel řešení. V Norsku našel firmu, která měla v nabídce speciální korset, který mu umožňuje jet bez bolestí ve vozu WRC. Testy před Korsikou proběhly pozitivně a nejen Ostbergovi spadl kámen ze srce.
"Dlouhý testovací den přinesl odpovědi, které jsme chtěli. O mém startu už není třeba pochybovat," řekl Mads Ostberg. Pro Citroën má Rally Korsika speciální význam. V roce 1999 zde vyhrál Philippe Bugalski v Xsaře KitCar závod MS. O dva roky později se na stejném místě postaral o první vítězství pro Xsaru WRC Jesus Puras. Sébastien Loeb zde v roce 2004 slavil svůj první titul mistra světa. O rok později zde zopakoval vítězství velmi dominantním způsobem - vyhrál všechny měřené úseky!
Mezitím se ale poměry ve WRC změnily a Citroën na dominantní Volkswagen nestačí. Vítězství na Korsice od svých jezdců týmový šéf, Yves Matton, nečeká. V boji s Hyundai by ale jeho svěřenci měli získat důležité body.
"S tímto typem soutěže máme spoustu zkušeností. V předzávodním testu jsme mohli ještě finálně poladit set-up naší DS 3 WRC a na Korsice chceme získat spoustu bodů. Kris a Mads musí ze svých aut dostat vše a od začátku musí být konkurenceschopní. Poté uvidíme, jak naši strategii upravíme. Nakonec musíme každopádně našim přímým konkurentům v MS sebrat body."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.