Mads Ostberg doufá, že bude dostatečně fit na to, aby mohl odjet Rally Tour de Corse. Soutěž startuje tři týdny poté, co si při nehodě zlomil dvě žebra během seznamovacích jízd na Australskou rally.
Tovární jezdec Citroënu musel vynechat pro zranění žeber Rally v Austrálii, kde jej zastoupil Stéphane Lefebvre. Nor se ihned po diagnostikování zlomeniny odletěl léčit do Evropy. Teď, přesně dva týdny po nehodě, jezdec cítí, že je připravený se vrátit zpět.
"Je mi jasné, že to na Korsice bude těžké, ale jsem si jistý, že se nám to povede. Už se cítím lépe a tento týden jsem mohl začít dělat normální věci, takže se to určitě zlepšuje. Prvních 10 dní jsem musel maximálně odpočívat.
Pak jsem začal s jistou léčbou a začal jsem se i více pohybovat. I tak je ale tato část těla pořád docela tuhá - cítím se jako stařík." Finální rozhodnutí, jestli norsko-švédská dvojice pojede na Korsice padne v pátek 25. září po testu na tomto středomořském ostrově.
"Test pro mě bude prvním usednutím do auta od té doby a první pocit z toho, jaké to bude během soutěže. V týmu jsme se ještě na 100 % nerozhodli, ale já jsem odhodlaný soutěž odjet a 100% motivovaný. Teď se mi zdá, že by to mělo být možné, ale jistě to budeme vědět po testu auta."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.