Nové uspořádání aktivit v motorsportu v rámci koncernu PSA pokračuje. V budoucnu budou sportovní oddělení Peugeotu a Citroënu opět pod jednou střechou. Proto se na internetu začaly šířit spekulace, že by se Peugoet mohl do WRC vrátít.
Už je to několik let, co proti sobě nastupovaly ve WRC obě značky koncernu PSA. Památné jsou souboje dvou šéfů Guye Frequelina (Citroën) a Corrado Provery (Peugeot) o velikost rozpočtu obou značek na koncernových jednáních. Je jasné, že každý z nich chtěl, aby vyhrávala jeho skupina.
Od září 2016 budou obě sportovní oddělení pod jednou střechou - v „Centre d'Excellence“. Ve společném sportovním oddělení koncernu PSA budou role jednotlivých značek jasně definované. Některá rozhodnutí již měla padnout.
Značka "DS" by měla odejít z rallysportu. V budoucnu by se měla prezentovat ve Formuli E. Díru v rallysportu by měla znovu zacelit značka Citroën. Zatím se ale jedná o rozpočtu pro sezonu 2016. Aktuálně nejde říct nic jasného. Také rozhodnutí o budoucím působení Citroënu (WRC vs. WTCC) ještě nepadlo. Jisté však je, že od sezony 2017 má značka Citroën vést jenom jeden sportovní program.
Pokud by se měl Citroën rozhodnout pro tovární program na okruzích, pak se vyloženě nabízí myšlenka návratu Peugeotu. Peugeot má předešlé zkušenosti s WRC. Bruno Famin, šéf sportovního oddělení značky se lvem ve znaku, však jasně říká: "Nepostavíme WRC!"
Francouz trvá na tom, že se jeho značka bude i nadále soustředit výhradně na Dakar. Letos zde chtějí s kompletně přepracovaným 2008 DKR zabojovat o vítězství. Mimo to se Peugeot účastní i rallycrossu a také vede zákaznický program s vozy 208 T16. R5 od Peugeotu čeká v nadcházejících měsících několik vylepšení, aby se mohl měřit se Škodou Fabia R5.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.