Hyundai vyvíjí pro šampionát WRC nový speciál na základě aktuálního modelu i20. Původně jsme jej měli vidět na několika soutěžích ještě letos, pak ale došlo ke změně v plánech a nové auto se dočká prvního světového startu až v Monaku 2016.
Ve voze by měly již být promítnuty zkušenosti z prvních dvou sezon továrního týmu Hyundai ve WRC. Nový vůz by tak měl představovat pořádný krok kupředu. Tým jihokorejské značky, který je bázován v německém Alzenau, by s ním chtěl zaútočit na ve WRC zatím dominantní Volkswageny.
Hyundai teď na Mezinároním automobilovém veletrhu ve Frankfurtu nad Mohanem ukázal první koncept nového speciálu veřejnosti. Pracovalo se na všech detailech. Hlavním problémem aktuální i20 WRC byla váha, především pak její rozdělení. Pak byl také přepracován motor, aby byl efektivnější a poskytoval větší výkon. Změn se dočkala také aerodynamika auta. Závodní auto tak vypadá agresivněji.
První testovací jízdy má speciál již za sebou, inženýři a testovací tým musí auto připravit v ostré verzi na lednovou Rally Monte Carlo. Hyundai nový model prezentoval společně s celou řadou nových sportovních vozidel pod označením Hyundai Motorsport N. Angažmá týmu v rally by mělo této modelové řadě dělat reklamu.
Foto nového speciálu si můžete prohlédnout zde.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?