Hyundai vyvíjí pro šampionát WRC nový speciál na základě aktuálního modelu i20. Původně jsme jej měli vidět na několika soutěžích ještě letos, pak ale došlo ke změně v plánech a nové auto se dočká prvního světového startu až v Monaku 2016.
Ve voze by měly již být promítnuty zkušenosti z prvních dvou sezon továrního týmu Hyundai ve WRC. Nový vůz by tak měl představovat pořádný krok kupředu. Tým jihokorejské značky, který je bázován v německém Alzenau, by s ním chtěl zaútočit na ve WRC zatím dominantní Volkswageny.
Hyundai teď na Mezinároním automobilovém veletrhu ve Frankfurtu nad Mohanem ukázal první koncept nového speciálu veřejnosti. Pracovalo se na všech detailech. Hlavním problémem aktuální i20 WRC byla váha, především pak její rozdělení. Pak byl také přepracován motor, aby byl efektivnější a poskytoval větší výkon. Změn se dočkala také aerodynamika auta. Závodní auto tak vypadá agresivněji.
První testovací jízdy má speciál již za sebou, inženýři a testovací tým musí auto připravit v ostré verzi na lednovou Rally Monte Carlo. Hyundai nový model prezentoval společně s celou řadou nových sportovních vozidel pod označením Hyundai Motorsport N. Angažmá týmu v rally by mělo této modelové řadě dělat reklamu.
Foto nového speciálu si můžete prohlédnout zde.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?