Starty Roberta Kubicy ve WRC zaměstnávaly také Waltera Röhrla. Někdejší mistr světa měl obavy o zdravotní stav Poláka. Cílem bylo, aby se bývalý jezdec Formule 1 dokázal dostávat co možná nejblíže a nejčastěji limitům. Teď ale dojde pravděpodobně k obratu.
O svém vývoji v rallysportu mluvil Robert Kubica již několikrát. Polák intenzivně pracuje na tom, aby co možná nejvíce zmenšil svůj odstup na světovou špičku. Tempo ani ochota jít do rizika Kubicovi nechybí, avšak jsou to především chybějící zkušenosti, které stojí za četnými výpadky.
Ty zaměstnaly již i Waltera Röhrla: "Měl jsem strach, že se Kubica v rallysportu zabije. To podporoval svým chováním na každé rally," začal bývalý mistr světa pro Spox.com. Dle jeho názoru je totiž Kubica stále ještě až moc okruhářem než rallyovým pilotem. Jaký je rozdíl?
Na závodních okruzích se v několika posledních desetiletích o hodně zvětšily únikové zóny, "v rallysportu stojí strom na přesně stejném místě jako před 30 lety. Když si myslím, že někde můžu jet na 100 %, tak je v něčem zrada."
Kubica je však dostatečně inteligentní na to, aby se z těchto nezdarů poučil. Na domácím závodu v Polsku byl osmý a soutěž zajel bez jediné jezdecké chyby. O možnost získat sedmé místo ho připravil jen defekt na Power Stage. "Nakonec pochopil, že se z vrcholů a pádů bude muset setkat s realitou. Stále tyto vrcholy a pády zvládá mazaně." Röhrl doufá, že si v budoucnu nebude muset o Kubicu dělat takovou starost. "Ty nejhorší nehody má už snad za sebou."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.