Röhrl o Kubicovi: Měl jsem strach, že se v rallysportu zabije

Kubica, Robert
Kubica, Robert, foto: M-Sport
iM2 27. července 2015 22:14
Sdílej:

Starty Roberta Kubicy ve WRC zaměstnávaly také Waltera Röhrla. Někdejší mistr světa měl obavy o zdravotní stav Poláka. Cílem bylo, aby se bývalý jezdec Formule 1 dokázal dostávat co možná nejblíže a nejčastěji limitům. Teď ale dojde pravděpodobně k obratu.

O svém vývoji v rallysportu mluvil Robert Kubica již několikrát. Polák intenzivně pracuje na tom, aby co možná nejvíce zmenšil svůj odstup na světovou špičku. Tempo ani ochota jít do rizika Kubicovi nechybí, avšak jsou to především chybějící zkušenosti, které stojí za četnými výpadky. 

Ty zaměstnaly již i Waltera Röhrla: "Měl jsem strach, že se Kubica v rallysportu zabije. To podporoval svým chováním na každé rally," začal bývalý mistr světa pro Spox.com. Dle jeho názoru je totiž Kubica stále ještě až moc okruhářem než rallyovým pilotem. Jaký je rozdíl?

Na závodních okruzích se v několika posledních desetiletích o hodně zvětšily únikové zóny, "v rallysportu stojí strom na přesně stejném místě jako před 30 lety. Když si myslím, že někde můžu jet na 100 %, tak je v něčem zrada."

Kubica je však dostatečně inteligentní na to, aby se z těchto nezdarů poučil. Na domácím závodu v Polsku byl osmý a soutěž zajel bez jediné jezdecké chyby. O možnost získat sedmé místo ho připravil jen defekt na Power Stage. "Nakonec pochopil, že se z vrcholů a pádů bude muset setkat s realitou. Stále tyto vrcholy a pády zvládá mazaně." Röhrl doufá, že si v budoucnu nebude muset o Kubicu dělat takovou starost. "Ty nejhorší nehody má už snad za sebou."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?