Starty Roberta Kubicy ve WRC zaměstnávaly také Waltera Röhrla. Někdejší mistr světa měl obavy o zdravotní stav Poláka. Cílem bylo, aby se bývalý jezdec Formule 1 dokázal dostávat co možná nejblíže a nejčastěji limitům. Teď ale dojde pravděpodobně k obratu.
O svém vývoji v rallysportu mluvil Robert Kubica již několikrát. Polák intenzivně pracuje na tom, aby co možná nejvíce zmenšil svůj odstup na světovou špičku. Tempo ani ochota jít do rizika Kubicovi nechybí, avšak jsou to především chybějící zkušenosti, které stojí za četnými výpadky.
Ty zaměstnaly již i Waltera Röhrla: "Měl jsem strach, že se Kubica v rallysportu zabije. To podporoval svým chováním na každé rally," začal bývalý mistr světa pro Spox.com. Dle jeho názoru je totiž Kubica stále ještě až moc okruhářem než rallyovým pilotem. Jaký je rozdíl?
Na závodních okruzích se v několika posledních desetiletích o hodně zvětšily únikové zóny, "v rallysportu stojí strom na přesně stejném místě jako před 30 lety. Když si myslím, že někde můžu jet na 100 %, tak je v něčem zrada."
Kubica je však dostatečně inteligentní na to, aby se z těchto nezdarů poučil. Na domácím závodu v Polsku byl osmý a soutěž zajel bez jediné jezdecké chyby. O možnost získat sedmé místo ho připravil jen defekt na Power Stage. "Nakonec pochopil, že se z vrcholů a pádů bude muset setkat s realitou. Stále tyto vrcholy a pády zvládá mazaně." Röhrl doufá, že si v budoucnu nebude muset o Kubicu dělat takovou starost. "Ty nejhorší nehody má už snad za sebou."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.