Starty Roberta Kubicy ve WRC zaměstnávaly také Waltera Röhrla. Někdejší mistr světa měl obavy o zdravotní stav Poláka. Cílem bylo, aby se bývalý jezdec Formule 1 dokázal dostávat co možná nejblíže a nejčastěji limitům. Teď ale dojde pravděpodobně k obratu.
O svém vývoji v rallysportu mluvil Robert Kubica již několikrát. Polák intenzivně pracuje na tom, aby co možná nejvíce zmenšil svůj odstup na světovou špičku. Tempo ani ochota jít do rizika Kubicovi nechybí, avšak jsou to především chybějící zkušenosti, které stojí za četnými výpadky.
Ty zaměstnaly již i Waltera Röhrla: "Měl jsem strach, že se Kubica v rallysportu zabije. To podporoval svým chováním na každé rally," začal bývalý mistr světa pro Spox.com. Dle jeho názoru je totiž Kubica stále ještě až moc okruhářem než rallyovým pilotem. Jaký je rozdíl?
Na závodních okruzích se v několika posledních desetiletích o hodně zvětšily únikové zóny, "v rallysportu stojí strom na přesně stejném místě jako před 30 lety. Když si myslím, že někde můžu jet na 100 %, tak je v něčem zrada."
Kubica je však dostatečně inteligentní na to, aby se z těchto nezdarů poučil. Na domácím závodu v Polsku byl osmý a soutěž zajel bez jediné jezdecké chyby. O možnost získat sedmé místo ho připravil jen defekt na Power Stage. "Nakonec pochopil, že se z vrcholů a pádů bude muset setkat s realitou. Stále tyto vrcholy a pády zvládá mazaně." Röhrl doufá, že si v budoucnu nebude muset o Kubicu dělat takovou starost. "Ty nejhorší nehody má už snad za sebou."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?