O tom, že Hyundai staví vůz R5, jsme Vás již informovali. Teď zástupci týmu potvrdili, že vůz bude představen v polovině příštího roku. Testovat by se mělo začít před koncem letošního roku.
Hyundai už svůj záměr postavit vůz kategorie R5 prezentoval - popud do německého Alzenau přišel přímo z Koreje. Zástupci značky se totiž chtějí více prezentovat po celém světě. Kategorie R5 umožňuje, aby auto jezdilo například v ERC nebo národních šampionátech, což je hlavním motivem pro stavbu auta.
"Myslím, že zákaznické aktivity jsou velmi důležité. WRC jen pro závodění v MS a několik národních šampionátů. Jediným autem, se kterým můžete jezdit po celém světě, je R5. Takže je do dobré rozhodnutí od Hyundai, že máme postavit auto R5. Ukazuje to, že tu jsou proto, aby se prezentovali v motorsportu," pochvaluje si rozhodnutí Michel Nandan, šéf továrního týmu Hyundai Motorsport.
"Ukazuje to na sportní image značky skrze globální marketing." Michel dodává, že i20 R5 bude používat stejnou karoserii jako nová i20 WRC. To ulehčí vývoj nového speciálu. "Použijeme hodně z té práce, kterou jsme odvedli na WRC."
"Filozofie ochranného rámu je stejná, používáme stejnou karoserii - lišit se tedy budou jenom díly uvnitř. Kategorie R5 používá mnohem levnější díly - těhlice a ramena podvozku jsou stejná pro všechna kola. Je to auto o větších kompromisech než opravdový závoďák! Ale to, že už máme WRC nám hodně pomohlo poté, co přišlo přání z Koreje na stavu auta R5," zakončil Nandan.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?