Bývalý pilot F1, Robert Kubica, se rozhodne o své budoucnosti letos poměrně dost brzy - před koncem srpna chce mít jasno. Přitom nevylučuje, že opustí šampionát WRC a vrátí se na okruhy.
Robert Kubica letos na poslední chvíli řešil starty v MS tím, že vybudoval svůj vlastní RK World Rally Team. Zkraje sezony spolupracoval na startech v MS s italským týmem A-Style, ale později se jejich cesty rozešly a Polák překopal celé fungování svého týmu.
Robert Kubica připouští, že letos bojuje stejný souboj s časem jako vloni, aby se mu povedlo zajistit starty: "Potřebujeme začít přemýšlet o budoucím roce velmi brzy. Nechci být v této [loňské] situaci znovu. Není jednoduché dojet na rally bez testů a také bez toho, aniž byste věděli, co bude dál," říká jezdec.
"Musíme si sednout a podívat se na to, co je možné," připouští hvězda polského motoristického sportu. Jeho koordinátor, Marcin Czachorski, pro 'Autosport' dodává, že mají nabídky i z jiných odvětví motorsportu: "Máme nějaké možnosti pro příští rok a potřebujeme se na ně s Robertem podívat.
Mimo jiné máme na stole několik velmi zajímavých nabídech, které se týkají návratu na okruhy. Robert má pravdu v tom, že musíme udělat rychlé rozhodnutí v tom, co budeme dělat příští rok. Myslím, že datum, do kdy musí rozhodnutí padnout, je konec srpna."
Vítěz Velké ceny Kanady 2008 připouští, že se po mentální stránce musí rally stále přizpůsobovat, když jezdil celý život na okruzích: "Z mé strany nejsem v pozici, abych mohl rovnocenně bojovat. Pořád jsem závodním jezdcem. Pořád přemýšlím [při mém přístupu k rally] jako závodní jezdec."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?