Bývalý pilot F1, Robert Kubica, se rozhodne o své budoucnosti letos poměrně dost brzy - před koncem srpna chce mít jasno. Přitom nevylučuje, že opustí šampionát WRC a vrátí se na okruhy.
Robert Kubica letos na poslední chvíli řešil starty v MS tím, že vybudoval svůj vlastní RK World Rally Team. Zkraje sezony spolupracoval na startech v MS s italským týmem A-Style, ale později se jejich cesty rozešly a Polák překopal celé fungování svého týmu.
Robert Kubica připouští, že letos bojuje stejný souboj s časem jako vloni, aby se mu povedlo zajistit starty: "Potřebujeme začít přemýšlet o budoucím roce velmi brzy. Nechci být v této [loňské] situaci znovu. Není jednoduché dojet na rally bez testů a také bez toho, aniž byste věděli, co bude dál," říká jezdec.
"Musíme si sednout a podívat se na to, co je možné," připouští hvězda polského motoristického sportu. Jeho koordinátor, Marcin Czachorski, pro 'Autosport' dodává, že mají nabídky i z jiných odvětví motorsportu: "Máme nějaké možnosti pro příští rok a potřebujeme se na ně s Robertem podívat.
Mimo jiné máme na stole několik velmi zajímavých nabídech, které se týkají návratu na okruhy. Robert má pravdu v tom, že musíme udělat rychlé rozhodnutí v tom, co budeme dělat příští rok. Myslím, že datum, do kdy musí rozhodnutí padnout, je konec srpna."
Vítěz Velké ceny Kanady 2008 připouští, že se po mentální stránce musí rally stále přizpůsobovat, když jezdil celý život na okruzích: "Z mé strany nejsem v pozici, abych mohl rovnocenně bojovat. Pořád jsem závodním jezdcem. Pořád přemýšlím [při mém přístupu k rally] jako závodní jezdec."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?