Sébastien Ogier se obával, že jej špatná volba pneumatik v sobotu vyřadí z boje o vedení a že tak v Polsku vyhraje jeho kolega, Andreas Mikkelsen.
Teploty se v sobotu odpoledne na tratích polské rally vyšplhaly až ke 33°C - pro tyto podmínky mix tvrdé a měkké směsi pneumatik, který měl na svém Polu R WRC Sébastien Ogier, nebyl tou nejlepší volbou. Pro rozpálenou písčitou šotolinu se zdála jako vhodnější volba tvrdé sady, kterou měl Andreas Mikkelsen.
Nor sice v odpolední sekci sobotní etapy nějaký čas na Francouze získal, avšak ne tolik, aby mu zabránil v jeho 29. vítězství v kariéře a 5. výhře v sezoně. "Před sekcí jsem si myslel, že Andreas dělá chybu a že já jsem zvolil rozumnější řešení.
Jenže brzy jsme zjistili limity měkké sady - když bylo moc horko, tak nepracovala úplně správně. Takže měl vlastně správnou volbu pneumatik on. Bál jsem se, že ztratím hodně času a o to, co to udělá s mým vedením. Ale nakonec jsem neztratil tolik času a po špatné volbě jsem si nevedl špatně," přiznává Sébastien Ogier.
Ogier si dojel pro vítězství s průměrnou rychlostí 121,41 km/h. Téměř 60 % tratě jel Francouz na plný plyn. "Už při seznamovačkách jsme viděli, jak rychlá ta trať je. Je to fantastický pocit jet na těchto tratích takovou rychlostí. Někteří kamarádi mi říkali, že sledovali živý přenos v televizi a že jsme byli dokonce rychlejší než vrtulník."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?