Robert Kubica se po reorganizaci svého týmu cítí čerstvě osvěžený a věří, že vynechání soutěže v Argentině bylo správným krokem.
Reorganizací týmu získala sezona pro Roberta Kubicu nový náboj. Polák je potěšen pokrokem, který udělal minulý týden v Portugalsku. Jen připomeňme, že soutěž v okolí města Matosinhos byla prvním startem Kubici od Rally Mexiko, která se jela v půli března, a samozřejmě jeho první soutěží s inovovaným Fordem Fiesta RS WRC od M-Sportu. Kubica dojel v Portugalsku bez žádných problémů na devátém místě.
Někdejší pilot Formule 1 se před soutěží rozešel s italským týmem A-Style, který se mu staral o auto na začátku sezony. Teď se mu o auto zčásti stará M-Sport. "Je to s M-Sportem momentálně tak 50 na 50," říká Robert Kubica. "Moji mechanici [z RK World Rally Teamu] jedou teď zpět do fabriky [M-Sportu], aby pracovali na autě - to je dobré. Získají dobré zkušenosti, vědění a pomoc při rozvoji našeho týmu."
"Když se podívám do budocnosti, tak je možné, že si to budeme dělat sami, ale momentálně jsem spokojený s tím, jak to všechno probíhá. Před několika týdny byla situace špatná, ale investovali jsme spoustu práce a z dlouhodobého hlediska se pohybujeme správným směrem." Polák nadále věří, že vynechání Argentiny bylo správným rozhodnutím a dodává: "Portugalsko bylo úspěšným testem pro celý RK World Rallye Team.
Před soutěží v Polsku Robert plánuje 'soutěžní test' (foto: M-Sport)
Ukázalo se, že vypuštění Rally Argentina za účelem soustředění se na reorganizaci týmu bylo správné." Robert chce navíc do svého letošního plánu přidat další dvě rally - jednu v Polsku, kde chce najít rychlost před domácí soutěží MS, a jednu asfaltovou rally před srpnovou světovou soutěží WRC v Německu.
"Nebylo ideální sednou v Portugalsku do auta po jedenácti týdnech bez testu. OK, auto není komplentě jiné, ale výkon dodává jinak a jsou tam rozdíly na pohonu. Rád bych jel další soutěže. V Polsku je jedna soutěž krátce před tou WRC, kde se pojede na podobných cestách. A rád bych dělal něco před Rally Deutschland, ale je těžké najít stejný terén."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?