Robert Kubica se po reorganizaci svého týmu cítí čerstvě osvěžený a věří, že vynechání soutěže v Argentině bylo správným krokem.
Reorganizací týmu získala sezona pro Roberta Kubicu nový náboj. Polák je potěšen pokrokem, který udělal minulý týden v Portugalsku. Jen připomeňme, že soutěž v okolí města Matosinhos byla prvním startem Kubici od Rally Mexiko, která se jela v půli března, a samozřejmě jeho první soutěží s inovovaným Fordem Fiesta RS WRC od M-Sportu. Kubica dojel v Portugalsku bez žádných problémů na devátém místě.
Někdejší pilot Formule 1 se před soutěží rozešel s italským týmem A-Style, který se mu staral o auto na začátku sezony. Teď se mu o auto zčásti stará M-Sport. "Je to s M-Sportem momentálně tak 50 na 50," říká Robert Kubica. "Moji mechanici [z RK World Rally Teamu] jedou teď zpět do fabriky [M-Sportu], aby pracovali na autě - to je dobré. Získají dobré zkušenosti, vědění a pomoc při rozvoji našeho týmu."
"Když se podívám do budocnosti, tak je možné, že si to budeme dělat sami, ale momentálně jsem spokojený s tím, jak to všechno probíhá. Před několika týdny byla situace špatná, ale investovali jsme spoustu práce a z dlouhodobého hlediska se pohybujeme správným směrem." Polák nadále věří, že vynechání Argentiny bylo správným rozhodnutím a dodává: "Portugalsko bylo úspěšným testem pro celý RK World Rallye Team.
Před soutěží v Polsku Robert plánuje 'soutěžní test' (foto: M-Sport)
Ukázalo se, že vypuštění Rally Argentina za účelem soustředění se na reorganizaci týmu bylo správné." Robert chce navíc do svého letošního plánu přidat další dvě rally - jednu v Polsku, kde chce najít rychlost před domácí soutěží MS, a jednu asfaltovou rally před srpnovou světovou soutěží WRC v Německu.
"Nebylo ideální sednou v Portugalsku do auta po jedenácti týdnech bez testu. OK, auto není komplentě jiné, ale výkon dodává jinak a jsou tam rozdíly na pohonu. Rád bych jel další soutěže. V Polsku je jedna soutěž krátce před tou WRC, kde se pojede na podobných cestách. A rád bych dělal něco před Rally Deutschland, ale je těžké najít stejný terén."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.