Robert Kubica se po reorganizaci svého týmu cítí čerstvě osvěžený a věří, že vynechání soutěže v Argentině bylo správným krokem.
Reorganizací týmu získala sezona pro Roberta Kubicu nový náboj. Polák je potěšen pokrokem, který udělal minulý týden v Portugalsku. Jen připomeňme, že soutěž v okolí města Matosinhos byla prvním startem Kubici od Rally Mexiko, která se jela v půli března, a samozřejmě jeho první soutěží s inovovaným Fordem Fiesta RS WRC od M-Sportu. Kubica dojel v Portugalsku bez žádných problémů na devátém místě.
Někdejší pilot Formule 1 se před soutěží rozešel s italským týmem A-Style, který se mu staral o auto na začátku sezony. Teď se mu o auto zčásti stará M-Sport. "Je to s M-Sportem momentálně tak 50 na 50," říká Robert Kubica. "Moji mechanici [z RK World Rally Teamu] jedou teď zpět do fabriky [M-Sportu], aby pracovali na autě - to je dobré. Získají dobré zkušenosti, vědění a pomoc při rozvoji našeho týmu."
"Když se podívám do budocnosti, tak je možné, že si to budeme dělat sami, ale momentálně jsem spokojený s tím, jak to všechno probíhá. Před několika týdny byla situace špatná, ale investovali jsme spoustu práce a z dlouhodobého hlediska se pohybujeme správným směrem." Polák nadále věří, že vynechání Argentiny bylo správným rozhodnutím a dodává: "Portugalsko bylo úspěšným testem pro celý RK World Rallye Team.
Před soutěží v Polsku Robert plánuje 'soutěžní test' (foto: M-Sport)
Ukázalo se, že vypuštění Rally Argentina za účelem soustředění se na reorganizaci týmu bylo správné." Robert chce navíc do svého letošního plánu přidat další dvě rally - jednu v Polsku, kde chce najít rychlost před domácí soutěží MS, a jednu asfaltovou rally před srpnovou světovou soutěží WRC v Německu.
"Nebylo ideální sednou v Portugalsku do auta po jedenácti týdnech bez testu. OK, auto není komplentě jiné, ale výkon dodává jinak a jsou tam rozdíly na pohonu. Rád bych jel další soutěže. V Polsku je jedna soutěž krátce před tou WRC, kde se pojede na podobných cestách. A rád bych dělal něco před Rally Deutschland, ale je těžké najít stejný terén."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?