Elfyn Evans a Ott Tänak se v Portugalsku nedokázali protlačit do skupiny bojující o vítězství. Oba jezdci ale v přepracované Fiestě RS WRC vidí velký potenciál.
Nová Fiesta RS WRC v Portugalsku neukázala kýžený posun vpřed mezi špičku WRC. Očekávání však byla velká. Elfyn Evans musel odstoupit pro technický problém už zkraje soutěže. Ott Tänak v pátek dokázal bojovat relativně na špici, ale díky pneumatikové strategii se Estonec pak propadl. Nakonec se rozhodl pro udržení pěkného pátého místa a nejití do zbytečného rizika, vždyť body potřeboval už jako sůl. Předtím bodoval letos poprvé a naposledy ve Švédsku...
"Tento víkend jsem si užil, protože jsem se v autě cítil velmi dobře," začal Ott Tänak. Kromě zlepšeného výkonu motoru se Fiesta teď také lépe ovládá. "Když pomyslím na předchozí rally, tak bylo důležité získat solidní výsledek. A přesně to jsem udělal. Musím poděkovat inženýrům a týmu, který udělal auto takové, jaké chci. Bylo snem ho řídit."
"Bez debaty toho ode mě přijde více. Poznali jsme také oblasti, ve kterých můžeme auto ještě zlepšit. Momentálně si myslím, že druhá polovina sezony bude pro mě a Elfyna velmi pozitivní," pokračuje Estonec. To jeho týmový kolega nemohl v Portugalsku kvůli selhání techniky ukázat svůj potenciál. Na první páteční RZ byl Evans na mezičasu už o tři vteřiny rychlejší než Seb Ogier, ale pak se jeho Ford zastavil. K defektu došlo na elektronickém plynovém pedálu. Tato komponenta byla přitom používána už na dosavadním modelu a byla tak dobře prověřená.
Bude inovovaná Fiesta RS WRC časem konkurovat VW Polu R WRC? (foto: M-Sport/McKlein)
V sobotu se Evans postavil opět na start, ale 26letý pilot chyboval a poškodil levé přední zavěšení a zpod kapoty jeho auta následně vyšlehly plameny. "Víkend samozřejmě neprobíhal tak, jak jsme si s novým autem představovali. I přesto je pocit v týmu dobrý. Je jasné, že jsme dosáhli pokroku. Identifikovali jsme také oblasti, které můžeme zlepšit. Pro mě osobně byla tato rally noční můrou, protože jsem neujel moc kilometrů," říká Elfyn Evans.
"Navíc jsem měl pak nevýhodu, když jsem musel startovat jako první. Ale musíme to vidět pozitivně. Ott ukázal, že v novém autě tví velký potenciál. Já to vidím podobně. Naši kolegové na týmové základně pracovali mnoho hodin, aby auto připravili. Mrzí mě, že jsem nezískal dobrý výsledek. Teď už se soustředíme na Sardinii, kde to snad klapne," zakončil Elfyn.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?