Elfyn Evans a Ott Tänak se v Portugalsku nedokázali protlačit do skupiny bojující o vítězství. Oba jezdci ale v přepracované Fiestě RS WRC vidí velký potenciál.
Nová Fiesta RS WRC v Portugalsku neukázala kýžený posun vpřed mezi špičku WRC. Očekávání však byla velká. Elfyn Evans musel odstoupit pro technický problém už zkraje soutěže. Ott Tänak v pátek dokázal bojovat relativně na špici, ale díky pneumatikové strategii se Estonec pak propadl. Nakonec se rozhodl pro udržení pěkného pátého místa a nejití do zbytečného rizika, vždyť body potřeboval už jako sůl. Předtím bodoval letos poprvé a naposledy ve Švédsku...
"Tento víkend jsem si užil, protože jsem se v autě cítil velmi dobře," začal Ott Tänak. Kromě zlepšeného výkonu motoru se Fiesta teď také lépe ovládá. "Když pomyslím na předchozí rally, tak bylo důležité získat solidní výsledek. A přesně to jsem udělal. Musím poděkovat inženýrům a týmu, který udělal auto takové, jaké chci. Bylo snem ho řídit."
"Bez debaty toho ode mě přijde více. Poznali jsme také oblasti, ve kterých můžeme auto ještě zlepšit. Momentálně si myslím, že druhá polovina sezony bude pro mě a Elfyna velmi pozitivní," pokračuje Estonec. To jeho týmový kolega nemohl v Portugalsku kvůli selhání techniky ukázat svůj potenciál. Na první páteční RZ byl Evans na mezičasu už o tři vteřiny rychlejší než Seb Ogier, ale pak se jeho Ford zastavil. K defektu došlo na elektronickém plynovém pedálu. Tato komponenta byla přitom používána už na dosavadním modelu a byla tak dobře prověřená.
Bude inovovaná Fiesta RS WRC časem konkurovat VW Polu R WRC? (foto: M-Sport/McKlein)
V sobotu se Evans postavil opět na start, ale 26letý pilot chyboval a poškodil levé přední zavěšení a zpod kapoty jeho auta následně vyšlehly plameny. "Víkend samozřejmě neprobíhal tak, jak jsme si s novým autem představovali. I přesto je pocit v týmu dobrý. Je jasné, že jsme dosáhli pokroku. Identifikovali jsme také oblasti, které můžeme zlepšit. Pro mě osobně byla tato rally noční můrou, protože jsem neujel moc kilometrů," říká Elfyn Evans.
"Navíc jsem měl pak nevýhodu, když jsem musel startovat jako první. Ale musíme to vidět pozitivně. Ott ukázal, že v novém autě tví velký potenciál. Já to vidím podobně. Naši kolegové na týmové základně pracovali mnoho hodin, aby auto připravili. Mrzí mě, že jsem nezískal dobrý výsledek. Teď už se soustředíme na Sardinii, kde to snad klapne," zakončil Elfyn.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.