Elfyn Evans a Ott Tänak se v Portugalsku nedokázali protlačit do skupiny bojující o vítězství. Oba jezdci ale v přepracované Fiestě RS WRC vidí velký potenciál.
Nová Fiesta RS WRC v Portugalsku neukázala kýžený posun vpřed mezi špičku WRC. Očekávání však byla velká. Elfyn Evans musel odstoupit pro technický problém už zkraje soutěže. Ott Tänak v pátek dokázal bojovat relativně na špici, ale díky pneumatikové strategii se Estonec pak propadl. Nakonec se rozhodl pro udržení pěkného pátého místa a nejití do zbytečného rizika, vždyť body potřeboval už jako sůl. Předtím bodoval letos poprvé a naposledy ve Švédsku...
"Tento víkend jsem si užil, protože jsem se v autě cítil velmi dobře," začal Ott Tänak. Kromě zlepšeného výkonu motoru se Fiesta teď také lépe ovládá. "Když pomyslím na předchozí rally, tak bylo důležité získat solidní výsledek. A přesně to jsem udělal. Musím poděkovat inženýrům a týmu, který udělal auto takové, jaké chci. Bylo snem ho řídit."
"Bez debaty toho ode mě přijde více. Poznali jsme také oblasti, ve kterých můžeme auto ještě zlepšit. Momentálně si myslím, že druhá polovina sezony bude pro mě a Elfyna velmi pozitivní," pokračuje Estonec. To jeho týmový kolega nemohl v Portugalsku kvůli selhání techniky ukázat svůj potenciál. Na první páteční RZ byl Evans na mezičasu už o tři vteřiny rychlejší než Seb Ogier, ale pak se jeho Ford zastavil. K defektu došlo na elektronickém plynovém pedálu. Tato komponenta byla přitom používána už na dosavadním modelu a byla tak dobře prověřená.
Bude inovovaná Fiesta RS WRC časem konkurovat VW Polu R WRC? (foto: M-Sport/McKlein)
V sobotu se Evans postavil opět na start, ale 26letý pilot chyboval a poškodil levé přední zavěšení a zpod kapoty jeho auta následně vyšlehly plameny. "Víkend samozřejmě neprobíhal tak, jak jsme si s novým autem představovali. I přesto je pocit v týmu dobrý. Je jasné, že jsme dosáhli pokroku. Identifikovali jsme také oblasti, které můžeme zlepšit. Pro mě osobně byla tato rally noční můrou, protože jsem neujel moc kilometrů," říká Elfyn Evans.
"Navíc jsem měl pak nevýhodu, když jsem musel startovat jako první. Ale musíme to vidět pozitivně. Ott ukázal, že v novém autě tví velký potenciál. Já to vidím podobně. Naši kolegové na týmové základně pracovali mnoho hodin, aby auto připravili. Mrzí mě, že jsem nezískal dobrý výsledek. Teď už se soustředíme na Sardinii, kde to snad klapne," zakončil Elfyn.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.