Elfyn Evans a Ott Tänak se v Portugalsku nedokázali protlačit do skupiny bojující o vítězství. Oba jezdci ale v přepracované Fiestě RS WRC vidí velký potenciál.
Nová Fiesta RS WRC v Portugalsku neukázala kýžený posun vpřed mezi špičku WRC. Očekávání však byla velká. Elfyn Evans musel odstoupit pro technický problém už zkraje soutěže. Ott Tänak v pátek dokázal bojovat relativně na špici, ale díky pneumatikové strategii se Estonec pak propadl. Nakonec se rozhodl pro udržení pěkného pátého místa a nejití do zbytečného rizika, vždyť body potřeboval už jako sůl. Předtím bodoval letos poprvé a naposledy ve Švédsku...
"Tento víkend jsem si užil, protože jsem se v autě cítil velmi dobře," začal Ott Tänak. Kromě zlepšeného výkonu motoru se Fiesta teď také lépe ovládá. "Když pomyslím na předchozí rally, tak bylo důležité získat solidní výsledek. A přesně to jsem udělal. Musím poděkovat inženýrům a týmu, který udělal auto takové, jaké chci. Bylo snem ho řídit."
"Bez debaty toho ode mě přijde více. Poznali jsme také oblasti, ve kterých můžeme auto ještě zlepšit. Momentálně si myslím, že druhá polovina sezony bude pro mě a Elfyna velmi pozitivní," pokračuje Estonec. To jeho týmový kolega nemohl v Portugalsku kvůli selhání techniky ukázat svůj potenciál. Na první páteční RZ byl Evans na mezičasu už o tři vteřiny rychlejší než Seb Ogier, ale pak se jeho Ford zastavil. K defektu došlo na elektronickém plynovém pedálu. Tato komponenta byla přitom používána už na dosavadním modelu a byla tak dobře prověřená.
Bude inovovaná Fiesta RS WRC časem konkurovat VW Polu R WRC? (foto: M-Sport/McKlein)
V sobotu se Evans postavil opět na start, ale 26letý pilot chyboval a poškodil levé přední zavěšení a zpod kapoty jeho auta následně vyšlehly plameny. "Víkend samozřejmě neprobíhal tak, jak jsme si s novým autem představovali. I přesto je pocit v týmu dobrý. Je jasné, že jsme dosáhli pokroku. Identifikovali jsme také oblasti, které můžeme zlepšit. Pro mě osobně byla tato rally noční můrou, protože jsem neujel moc kilometrů," říká Elfyn Evans.
"Navíc jsem měl pak nevýhodu, když jsem musel startovat jako první. Ale musíme to vidět pozitivně. Ott ukázal, že v novém autě tví velký potenciál. Já to vidím podobně. Naši kolegové na týmové základně pracovali mnoho hodin, aby auto připravili. Mrzí mě, že jsem nezískal dobrý výsledek. Teď už se soustředíme na Sardinii, kde to snad klapne," zakončil Elfyn.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.