Robert Kubica se příští týden vrátí do WRC s Fordem Fiesta RS WRC v nejnovější specifikaci 2015. Jeho auto je momentálně kompletováno v Cumbrii u M-Sportu.
Polák by měl vůz stihnout otestovat ještě před víkendovou soutěží. Zajímavá je však situace v tom, kdo se bude o vůz starat - Kubicův tým, RK World Rally Team, si auto od M-Sportu objednal, ale v Portugalsku bude nasazeno ve spolupráci s M-Sportem.
Robert Kubica tak nakonec bude mít k dispozici vůz ve specifikaci 2015 hned při jeho prvním startu ve WRC. Bývalý pilot F1 musel vynechat Rally Argentina poté, co se nedohodl na další spolupráci s italským A-Stylem, který mu servisoval auto v prvních třech soutěžích sezony. Od té doby se snažil o restrukturalizaci týmu.
Britský Autosport tvrdí, italský A-Style, který zajišťoval starty Roberta Kubicy až doposud, se už na startu v Portugalsku nebude nijak podílet. Všech pět nových Fiest RS WRC, které bychom měli v Portugalsku vidět, by mělo být již více méně dokončených. Dokonce vozy pro tovární jezdce, Elfyna Evanse a Otta Tänaka, by za sebou už měly mít shakedown test.
Vloni jezdil Kubica v M-Sportu, v Portugalsku se k němu vrací (foto: M-Sport)
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.