Prodej první i20 WRC do Itálie odstartoval éru klientského programu u Hyundai. Za dva roky na trh vstoupí také model i20 R5.
Minulý měsíc prodal tým Hyundai vůz i20 WRC (šasi 2) italskému týmu HMI. Corrado Fontana již dokázal s bývalým továrním autem vyhrát Rally Elba. I přes tento úspěný prodej však zatím Hyundai neplánuje tak velký privátní program, jako má například M-Sport.
"Aktuálně potřebujeme ty auta ještě my sami pro nás. Jedno auto už jsme prodali, další prodáme posléze. Bylo to v plánu pro tento rok. Snad k prodeji dojde v příštím roce, až bude představeno naše nové auto. Aktuálně není naším cílem prodávat vozy WRC," okomentoval Michel Nandan.
Následně příjde také vůz i20 ve verzi R5 - ten je primárně určený pro soukromníky, o jehož příchodu jsme psali v tomto článku. Tovární nasazení do WRC, které by konkurovalo například Škodovce s Lappim, Kopeckým a Tidemandem nebo Citroënu s Lefebvrem, však Korejci neplánují.
Zatím Hyundai nemá co prodávat, protože by sám neměl s čím jezdit (foto: Hyundai Motorsport/McKlein)
"Pokud však budou chtít nasadit toto auto naši importéři z jednotlivých zemích, pak samozřejmě mohou. Zatím je naším cílem ale nabídnout auto soukromníkům," dodal Nandan.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?