Po M-Sportu, Citroënu a Peugeotu před nedávnem debutoval speciál R5 z dílen Škody Motorsport. Během 20 měsíců by se měly řady speciálů R5 rozrůst o další kousek - Hyundai i20 R5.
Alzenau místo Rüsselsheimu - v Německu se všeobecně očekávalo spíše oznámení vývoje speciálu kategorie R5 Opelu než Hyundai. "Ano, od roku 2017 chceme nabídnout i20 R5," řekl týmový šéf, Michel Nandan, v rámci Rally Argentina. "Vždy bylo naším plánem v Alzenau provozovat také zákaznický program. Rohodli jsme se pro R5, protože tato kategorie je WRC nejbližší. Naší zákazníci tak budou mít možnost nastupovat s Hyundai v nýnějších TOP sériích a jet o titul.
Při výpočtech navíc profitujeme například v oblasti ochranné klece nebo při simulaci kinematiky podvozku z práce na našem novém WRC a něco budeme moci určitě přímo převzít. Z Koreje máme zelenou a začali jsme se už zabývat předpisy. Aktuálně má ale přednost vývoj naší nové i20 WRC."
Michel Nandan, šéf týmu Hyundai Motorsport (foto: Hyundai Motorsport/McKlein)
Nandan také využil této příležitosti, aby znovu vysvětlil, proč nová i20 WRC nebude postavena na základě třídveřové, ale pětidveřové varianty silničního auta. "Coupé je díky v zadní části o poznání více zploštělé zádi samostatnou rodinou auta. Když jsme dostali informace, že Hyundai do konce roku nevyprodukuje pro homologaci požadovaných 25 000 kusů, a tak by povolení pro rok 2016 nebylo možné, tak jsme postavili novou i20 WRC na základě pětidveřového modelu.
Aktuální i20 WRC budeme vídat déle, než bylo původně v plánu(foto: Hyundai Motorsport/McKlein)
To znamená, že v některých oblastech musíme začít znovu. Naše aktuální testovací auto bylo teď vzato, protože platforma je identická a byla k dispozici o několik měsíců dříve než coupé, abychom mohli začít zkoušet komponenty co možná nejdříve. Ještě jsme ale neprovedli ani přesné propočty pro šasi ani pro podvozek," pokračuje Michel Nandan.
"Naproti tomu, už jsme postavili dvě coupé šasi a s vývojem byli asi v polovině. Co se rozpočtu týče, tak to není žádný velký problém, protože toho můžeme hodně převzít, ale spíše časově. Mnoho dílů karoserie pětidveřového auta musí být znovu zkonstruováno, postaveno a otestováno. Naš cíl nastoupit s novým autem při Rally Deutschland tak není splnitelný. Vzhledem k tomu, že by nedávalo moc smysl přijít s novým autem dvě nebo tři rally před koncem roku, tak jsme se rozhodli využít času a novou i20 WRC homologovat k 1. lednu 2016."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.