Po M-Sportu, Citroënu a Peugeotu před nedávnem debutoval speciál R5 z dílen Škody Motorsport. Během 20 měsíců by se měly řady speciálů R5 rozrůst o další kousek - Hyundai i20 R5.
Alzenau místo Rüsselsheimu - v Německu se všeobecně očekávalo spíše oznámení vývoje speciálu kategorie R5 Opelu než Hyundai. "Ano, od roku 2017 chceme nabídnout i20 R5," řekl týmový šéf, Michel Nandan, v rámci Rally Argentina. "Vždy bylo naším plánem v Alzenau provozovat také zákaznický program. Rohodli jsme se pro R5, protože tato kategorie je WRC nejbližší. Naší zákazníci tak budou mít možnost nastupovat s Hyundai v nýnějších TOP sériích a jet o titul.
Při výpočtech navíc profitujeme například v oblasti ochranné klece nebo při simulaci kinematiky podvozku z práce na našem novém WRC a něco budeme moci určitě přímo převzít. Z Koreje máme zelenou a začali jsme se už zabývat předpisy. Aktuálně má ale přednost vývoj naší nové i20 WRC."
Michel Nandan, šéf týmu Hyundai Motorsport (foto: Hyundai Motorsport/McKlein)
Nandan také využil této příležitosti, aby znovu vysvětlil, proč nová i20 WRC nebude postavena na základě třídveřové, ale pětidveřové varianty silničního auta. "Coupé je díky v zadní části o poznání více zploštělé zádi samostatnou rodinou auta. Když jsme dostali informace, že Hyundai do konce roku nevyprodukuje pro homologaci požadovaných 25 000 kusů, a tak by povolení pro rok 2016 nebylo možné, tak jsme postavili novou i20 WRC na základě pětidveřového modelu.
Aktuální i20 WRC budeme vídat déle, než bylo původně v plánu(foto: Hyundai Motorsport/McKlein)
To znamená, že v některých oblastech musíme začít znovu. Naše aktuální testovací auto bylo teď vzato, protože platforma je identická a byla k dispozici o několik měsíců dříve než coupé, abychom mohli začít zkoušet komponenty co možná nejdříve. Ještě jsme ale neprovedli ani přesné propočty pro šasi ani pro podvozek," pokračuje Michel Nandan.
"Naproti tomu, už jsme postavili dvě coupé šasi a s vývojem byli asi v polovině. Co se rozpočtu týče, tak to není žádný velký problém, protože toho můžeme hodně převzít, ale spíše časově. Mnoho dílů karoserie pětidveřového auta musí být znovu zkonstruováno, postaveno a otestováno. Naš cíl nastoupit s novým autem při Rally Deutschland tak není splnitelný. Vzhledem k tomu, že by nedávalo moc smysl přijít s novým autem dvě nebo tři rally před koncem roku, tak jsme se rozhodli využít času a novou i20 WRC homologovat k 1. lednu 2016."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.