Rozhodnutí ve prospěch pětidveřového modelu není otázkou peněz. Michel Nandan během týdne oznámil důvody, které za tímto rozhodnutím stojí - jde o to, že původně zamýšlená varianta Coupé se třemi dveřmi by nedosáhla do homologace potřebný počet vyrobených kusů.
Hyundai vyjede až v sezoně 2016 s novým autem. To však nevznikne na bázi původně zamýšleného i20 Coupé, ale jako vzor poslouží pětidveřová varianta. Hyundai udal jako důvod tohoto rozhodnutí zpoždění v časovém plánu homologace bez toho, aniž by upřesnil další detaily.
A protože někteří ihned přišli se spekulacemi, že se projektu WRC nedostává dostatečné finanční podpory z centrály v Koreji, přispěchal šéf továrního týmu Hyundai, Michel Nandan, s vysvětlením: "Nemá to nic společného s naším rozpočtem," řekl pro 'Autosport'.
Homologace vyžaduje vyrobení alespoň 25 000 kusů sériového modelu, avšak toto číslo by nebylo v době homologace splněno, což je pravým důvodem změny základního modelu. Na ambicích, které tým do nového vozu vkládá, se však nic nemění. Auto je testováno od minulého září a mělo by hned od úvodního startu bojovat o vítězství.
Změna výchozího modelu nemá nic společného s nedostatkem financí (foto: Hyundai Motorsport/McKlein)
Auto bude v MS jezdit jenom jeden rok, protože od roku 2017 vstupují v platnost nová pravidla. Vývoj by však neměl přijít vniveč, věří Nandan: "Jako výrobci jsme jednotní v tom, že do budoucna chceme přenést co možná nejvíc z aktuálních aut."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?