Hyundai musí změnit plány. Při plánované homologaci auta došlo ke zpoždění. Korejsko-německý tým se rozhodl odjet celý zbytek sezony s aktuální verzí i20 WRC. Nový vůz poprvé vyjede až na Rally Monte Carlo 2016, navíc bude mít víc dveří, než si tým původně myslel.
Thierrymu Neuvilleovi tato zpráva radost neudělá. Ctižádostivý Belgičan bude muset s aktuální i20 WRC odjet i celý zbytek sezony. Slibovaného nového vozu se v půlce sezony nedočká. Jeho tým, Hyundai, totiž musel předělat plán homologace. Dále pak oznámil, že poprvé bude vůz nasazen při Rally Monte Carlo 2016.
"Doufali jsme, že v průběhu sezony budeme schopni nasadit nové auto. Ale bohůžel tu jsou problémy v časovém plánu homologace, které souvisejí s produkcí civilní třídveřové varianty modelu i20," vysvětlil šéf týmu, Michel Nandan.
Věčně usměvavý Michel Nandan, šéf týmu Hyundai(foto: Hyundai Motorsport/McKlein)
Z tohoto důvodu se teď tovární tým soustřeďuje na pětidvéřovou variantu vozu. Její prototyp ve specifikaci WRC již existuje. Zatím veškeré testy probíhají právě na pětidvéřovém modelu. "S tímhle autem pojedeme na Rally Monte Carlo 2016," odhalil Nandan.
Aby podpořil motivaci svých jezdců, tak Michel slíbil další inovace pro současnou i20 WRC: "Budeme mít důležité novinky pro toto auto. Doufáme, že jsme s ním schopni bojovat o podia." Neuville se netají tím, že chce od roku 2016 bojovat o titul, pokud by tedy vývoj auta nepokračoval správným směrem, mohl by kývnout na případnou nabídku Volkswagenu nebo třeba Toyoty.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?