Na nadcházející soutěži MS v rally v Argentině se dočká aktuální generace i20 WRC dalšího technického vylepšení. Hlavní změnou bude zavedení řazení pádlem pod volantem.
Pravidla pro sezonu 2015 umožňují znovuzavedení tohoto hydraulického systému. i20 WRC to navíc posune na úroveň Pola R WRC, Fiesty RS WRC a DS 3 WRC, kteří již řazení pádlem používají. Zajímavostí jistě je, že se nového systému dočkají pouze Thierry Neuville a Dani Sordo, to Hayden Paddon hájící barvy týmu Hyundai Motorsport N, se bude muset spokojit se starším řešením.
Novinka přichází sedm týdnů po představení zlepšeného systému vstřikování paliva do válců, který byl poprvé nasazen na Rally Guanajuato Mexico. Inovované řazení mělo přitom být k dispozici původně také už v Mexiku, pak ale bylo jeho nasazení z technických důvodů odloženo do Argentiny.
"Přišli jsme na problém se softwarem a protože máme dovolenou pouze jednu modifikaci softwaru za rok, tak jsme nechtěli udělat žádnou chybu," říká šéf závodního týmu, Michel Nandan, pro wrc.com. "Odložili jsme jeho nasazení za účelem vyřešení problémů a důkladného otestování." Nandan dále připustil, že řazení pádlem nepřinese žádné drastické zrychlení auta, ale že cítí, že z tohoto systému budou profitovat jeho jezdci a to třeba už jen tím, že budou moci mít obě ruce pořád na volantu.
Michel Nandan, šéf týmu Hyundai Motorsport(foto: Hyundai Motorsport/McKlein)
"Během celé soutěže to zlepší výkonnost, protože cesta, jakou jsou měněny stupně je stále optimalizována. A pro jezdce je to, myslím, pohodlnější - a to nakonec přinese zlepšení." Šéf týmu se také ještě krátce zmínil o novém speciálu i20 WRC, který bychom měli v soutěži poprvé vidět někdy kolem poloviny letošní sezony. "V roce 2013 jsme měli pouze 6 měsíců na vývoj aktuálního auta, takže jsme i po jeho představení stále měli hodně co dělat.
S novým autem, které je asi z 99 % nové, bychom nechtěli udělat žádné chyby. Musí být mnohem lépe zkonstruováno a vyvinuto než byl jeho předchůdce. Měli jsme na to o něco více času, takže je mnohem více optimalizované než aktuální auto. Dáváme si na čas, aby věci byly udělány tak, jak mají."
S testy nového speciálu se začalo koncem roku 2014 a například před čtrnácti dny jezdili Kevin Abbring a Thierry Neuville na španělské šotolině. "Test šel docela dobře bez žádných velkých problémů," pokračuje Nandan. "Ale stále jsme ve vývojové fázi. Stále zlepšujeme a měníme některé komponenty. Ještě jsme neprováděli nějaká přímá porovnání s aktuálním modelem.
V následujících týdnech vyhodnotíme potenciál auta, abychom se mohli rozhodnout, kdy to pro nás bude výhodné jej nasadit. Momentálně je moc brzy na to něco říct. Naším cílem je mít příští rok konkurenceschopné auto. To je důvod, proč to nechceme uspěchat."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.