Nandan: Dáváme si na čas, aby věci byly udělány tak, jak mají

Nandan, Michel
Nandan, Michel, foto: Hyundai Motorsport/McKlein
iM2 10. dubna 2015 0:52
Sdílej:

Na nadcházející soutěži MS v rally v Argentině se dočká aktuální generace i20 WRC dalšího technického vylepšení. Hlavní změnou bude zavedení řazení pádlem pod volantem.

Pravidla pro sezonu 2015 umožňují znovuzavedení tohoto hydraulického systému. i20 WRC to navíc posune na úroveň Pola R WRC, Fiesty RS WRC a DS 3 WRC, kteří již řazení pádlem používají. Zajímavostí jistě je, že se nového systému dočkají pouze Thierry Neuville a Dani Sordo, to Hayden Paddon hájící barvy týmu Hyundai Motorsport N, se bude muset spokojit se starším řešením. 

Novinka přichází sedm týdnů po představení zlepšeného systému vstřikování paliva do válců, který byl poprvé nasazen na Rally Guanajuato Mexico. Inovované řazení mělo přitom být k dispozici původně také už v Mexiku, pak ale bylo jeho nasazení z technických důvodů odloženo do Argentiny. 

"Přišli jsme na problém se softwarem a protože máme dovolenou pouze jednu modifikaci softwaru za rok, tak jsme nechtěli udělat žádnou chybu," říká šéf závodního týmu, Michel Nandan, pro wrc.com. "Odložili jsme jeho nasazení za účelem vyřešení problémů a důkladného otestování." Nandan dále připustil, že řazení pádlem nepřinese žádné drastické zrychlení auta, ale že cítí, že z tohoto systému budou profitovat jeho jezdci a to třeba už jen tím, že budou moci mít obě ruce pořád na volantu.

Michel Nandan, šéf týmu Hyundai Motorsport(foto: Hyundai Motorsport/McKlein) 

"Během celé soutěže to zlepší výkonnost, protože cesta, jakou jsou měněny stupně je stále optimalizována. A pro jezdce je to, myslím, pohodlnější - a to nakonec přinese zlepšení." Šéf týmu se také ještě krátce zmínil o novém speciálu i20 WRC, který bychom měli v soutěži poprvé vidět někdy kolem poloviny letošní sezony. "V roce 2013 jsme měli pouze 6 měsíců na vývoj aktuálního auta, takže jsme i po jeho představení stále měli hodně co dělat. 

S novým autem, které je asi z 99 % nové, bychom nechtěli udělat žádné chyby. Musí být mnohem lépe zkonstruováno a vyvinuto než byl jeho předchůdce. Měli jsme na to o něco více času, takže je mnohem více optimalizované než aktuální auto. Dáváme si na čas, aby věci byly udělány tak, jak mají."

S testy nového speciálu se začalo koncem roku 2014 a například před čtrnácti dny jezdili Kevin Abbring a Thierry Neuville na španělské šotolině. "Test šel docela dobře bez žádných velkých problémů," pokračuje Nandan. "Ale stále jsme ve vývojové fázi. Stále zlepšujeme a měníme některé komponenty. Ještě jsme neprováděli nějaká přímá porovnání s aktuálním modelem.

V následujících týdnech vyhodnotíme potenciál auta, abychom se mohli rozhodnout, kdy to pro nás bude výhodné jej nasadit. Momentálně je moc brzy na to něco říct. Naším cílem je mít příští rok konkurenceschopné auto. To je důvod, proč to nechceme uspěchat."

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.