Na nadcházející soutěži MS v rally v Argentině se dočká aktuální generace i20 WRC dalšího technického vylepšení. Hlavní změnou bude zavedení řazení pádlem pod volantem.
Pravidla pro sezonu 2015 umožňují znovuzavedení tohoto hydraulického systému. i20 WRC to navíc posune na úroveň Pola R WRC, Fiesty RS WRC a DS 3 WRC, kteří již řazení pádlem používají. Zajímavostí jistě je, že se nového systému dočkají pouze Thierry Neuville a Dani Sordo, to Hayden Paddon hájící barvy týmu Hyundai Motorsport N, se bude muset spokojit se starším řešením.
Novinka přichází sedm týdnů po představení zlepšeného systému vstřikování paliva do válců, který byl poprvé nasazen na Rally Guanajuato Mexico. Inovované řazení mělo přitom být k dispozici původně také už v Mexiku, pak ale bylo jeho nasazení z technických důvodů odloženo do Argentiny.
"Přišli jsme na problém se softwarem a protože máme dovolenou pouze jednu modifikaci softwaru za rok, tak jsme nechtěli udělat žádnou chybu," říká šéf závodního týmu, Michel Nandan, pro wrc.com. "Odložili jsme jeho nasazení za účelem vyřešení problémů a důkladného otestování." Nandan dále připustil, že řazení pádlem nepřinese žádné drastické zrychlení auta, ale že cítí, že z tohoto systému budou profitovat jeho jezdci a to třeba už jen tím, že budou moci mít obě ruce pořád na volantu.
Michel Nandan, šéf týmu Hyundai Motorsport(foto: Hyundai Motorsport/McKlein)
"Během celé soutěže to zlepší výkonnost, protože cesta, jakou jsou měněny stupně je stále optimalizována. A pro jezdce je to, myslím, pohodlnější - a to nakonec přinese zlepšení." Šéf týmu se také ještě krátce zmínil o novém speciálu i20 WRC, který bychom měli v soutěži poprvé vidět někdy kolem poloviny letošní sezony. "V roce 2013 jsme měli pouze 6 měsíců na vývoj aktuálního auta, takže jsme i po jeho představení stále měli hodně co dělat.
S novým autem, které je asi z 99 % nové, bychom nechtěli udělat žádné chyby. Musí být mnohem lépe zkonstruováno a vyvinuto než byl jeho předchůdce. Měli jsme na to o něco více času, takže je mnohem více optimalizované než aktuální auto. Dáváme si na čas, aby věci byly udělány tak, jak mají."
S testy nového speciálu se začalo koncem roku 2014 a například před čtrnácti dny jezdili Kevin Abbring a Thierry Neuville na španělské šotolině. "Test šel docela dobře bez žádných velkých problémů," pokračuje Nandan. "Ale stále jsme ve vývojové fázi. Stále zlepšujeme a měníme některé komponenty. Ještě jsme neprováděli nějaká přímá porovnání s aktuálním modelem.
V následujících týdnech vyhodnotíme potenciál auta, abychom se mohli rozhodnout, kdy to pro nás bude výhodné jej nasadit. Momentálně je moc brzy na to něco říct. Naším cílem je mít příští rok konkurenceschopné auto. To je důvod, proč to nechceme uspěchat."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.