Nově vzniklou závodní posádku ve složení Tomáš Urban – Jan Dušek jste mohli již dvakrát spatřit v GPD RallyDrive šampionátu Silvestra Mikuláštíka. Svezení pro zábavu se podařilo v obou případech dokončit na medailových pozicích v kategorii s jednou poháněnou nápravou. V letošním roce se dvojice postavila na start úvodního podniku GPD RallyCupu 2015. I přes handicap nejslabšího vozu v poli se jim podařilo opět získat cenné druhé místo v kategorii.
V neděli 29. března pořádá „Silvero“ další podnik seriálu GPD a to opět na kopřivnickém polygonu. Posádky absolvují necelých 30 ostrých kilometrů v šesti měřených zkouškách na čistě asfaltovém povrchu polygonu Tatry. Tomáš s Honzou na tomto podniku samozřejmě nebudou chybět. Velmi se těší na zatím největší společnou porci závodních kilometrů. Byť si nepřipouštějí, že by i tentokrát mohli pomýšlet na nejvyšší příčky, tak i přesto do toho půjdou od prvních metrů naplno. Cílem je především otestovat nové závodní pneumatiky a třeba se i poprat s případnými nástrahami počasí, které prověří týmovou připravenost. Jak oba dva souhlasně uvádějí, není lepší test než právě takový v závodních podmínkách. A každá zkušenost je potřebná pro budoucí závody.
Jak dopadne jejich další start, to se dozvíme až v neděli. Kluci již dnes však ví, co je čeká v následujících měsících, ale zatím oba dva „mlží“ a informace odtajní až během následujících dnů.
Redakce RallyZone.cz
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.