Nově vzniklou závodní posádku ve složení Tomáš Urban – Jan Dušek jste mohli již dvakrát spatřit v GPD RallyDrive šampionátu Silvestra Mikuláštíka. Svezení pro zábavu se podařilo v obou případech dokončit na medailových pozicích v kategorii s jednou poháněnou nápravou. V letošním roce se dvojice postavila na start úvodního podniku GPD RallyCupu 2015. I přes handicap nejslabšího vozu v poli se jim podařilo opět získat cenné druhé místo v kategorii.
V neděli 29. března pořádá „Silvero“ další podnik seriálu GPD a to opět na kopřivnickém polygonu. Posádky absolvují necelých 30 ostrých kilometrů v šesti měřených zkouškách na čistě asfaltovém povrchu polygonu Tatry. Tomáš s Honzou na tomto podniku samozřejmě nebudou chybět. Velmi se těší na zatím největší společnou porci závodních kilometrů. Byť si nepřipouštějí, že by i tentokrát mohli pomýšlet na nejvyšší příčky, tak i přesto do toho půjdou od prvních metrů naplno. Cílem je především otestovat nové závodní pneumatiky a třeba se i poprat s případnými nástrahami počasí, které prověří týmovou připravenost. Jak oba dva souhlasně uvádějí, není lepší test než právě takový v závodních podmínkách. A každá zkušenost je potřebná pro budoucí závody.
Jak dopadne jejich další start, to se dozvíme až v neděli. Kluci již dnes však ví, co je čeká v následujících měsících, ale zatím oba dva „mlží“ a informace odtajní až během následujících dnů.
Redakce RallyZone.cz
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?