Robert Kubica se musí také ve své třetí sezoně ve WRC hodně učit. V Argentině ale Polák očekává svoje nejlepší umístění.
V dosavadním průběhu letošní sezony se Robertu Kubicovi moc nedařilo. Dřívější pilot Formule 1 zatím nedokázal získat ani bod. V Mexiku začal Robert v pátek dobře, ale svoje slušné tempo nevydržel až do nedělního cíle. "Pro nás to byla díky chybě na RZ El Chocolate smíšená rally, v ostatních oblastech jsme ale ukazovali dobrou rychlost," říká Robert Kubica pro wrc.com.
"Mexiko není jednoduchou soutěží, zkušenosti od tamtud jsou hodně důležité. Letos jsem se naučil, jak se vyhnout některým situacím." Ačkoliv se jedná o jeho už třetí sezonu ve WRC (jedna ve WRC2), tak Polák neustále poukazuje na svoji nezkušenost a potřebu učení se. Letošní situaci má zhoršenou ještě tím, že přešel z vyzkoušených pneumatik Michelin na Pirelli.
Mohlo by se říci, že Pirellky z Formule 1 dobře zná. V F1 se ovšem používají diametrálně odlišné a o nějakém srovnání nemůže být řeč. Po Monte Carlu a Švédsku bylo Mexiko první šotolinou, na které Kubica s novými gumami jel. "Musíme se přizpůsobit, protože gumy pracují kompletně jinak a mají kompletně jinou charakteristiku."
"Snažili jsme se zlepšit vyvážení a chování auta, v Argentině uvidíme, jak moc jsme postoupili dopředu. S rostoucími zkušenostmi určitě budeme lepší." V Jižní Americe Robert vloni navíc díky šestému místu získal svoje doposud nejlepší umístění. Dočkáme se letos dalšího zlepšení? "95 % tratí je nových, díky tomu to bude jako nová rally. Chceme získat více zkušeností, odjet bezproblémovou rally a zlepšit celý balík."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.