Mads Ostberg v Mexiku předvedl jednu z nejlepších jízd ve své kariéře u továrního týmu Citroën. To Kris Meeke naopak tým svým dalším výpadkem zklamal.
MS v automobilových soutěžích o uplynulém víkendu letos premiérově zavítalo na šotolinu a Mads Ostberg ukázal, že toto je povrch, na kterém mu to jde nejlépe. V Mexiku Nor předvedl nejlepší jízdu od svého přestupu k Francouzům, když se v napínavém souboji prosadil proti Andreasi Mikkelsenovi. Zisk podia už francouzský tovární tým po horším začátku sezony potřeboval jako sůl.
Na Monte Carlu i ve Švédsku se týmu totiž moc nedařilo. Už po prvním dni bylo jasné, že v Mexiku může získat dobrý výsledek jen Ostberg, protože Meeke havaroval. "Před soutěží byl tlak velký a výpadek Krise to neulehčil," řekl Mads Ostberg na pozávodní tiskové konferenci. V pátek se Nor navíc musel potýkat s problémy s převodovkou. "Byl jsem hodně nazlobený a během zkoušek jsem musel bojovat, abych neudělal žádnou chybu."
Tlaku se dokázal ubránit a na svém oblíbeném povrchu dokázal předvést pěkný výkon. "Doposud jsem ještě neměl rally, která by byla bez jediného problému. Tentokrát jsem ale našel dobrý rytmus a neměl žádné velké potíže. Jsem hodně rád, že jsem byl trnem [v patě Volkswagenu]."
S výkonem Ostberga může být Citroën spokojený (foto: Citroën Racing)
Na Ostberga během soutěže čekala velká výzva v podobě zkoušky Ibarrilla, kterou Nor v minulosti ještě nikdy nedokončil. V sobotu ji však zvádl projet hned dvakrát bez větších problémů. "Už před začátkem soutěže mě pomyšlení na tuto zkoušku činilo velmi nervózním. Nevím proč, je to hezká zkouška, na které člověk může zaútočit a dobře se pobavit. Ale nějakým způsobem to tam vždycky dostalo mě," uzavřel Ostberg, který absolvuje svoji druhou sezonu s týmem Citroën.
"Auto bylo opět konkurenceschopné a Mads se na těchto těžkých mexických tratích vyvaroval problémů," říká zástupce šéfa týmu, Marek Nawarecki. S výkonem druhého jezdce týmu už tak spokojený nebyl. "Krisem jsme trochu zklamaní, protože udělal zkraje soutěže chybu. Celkově byl výkon dobrý, ale samozřejmě bychom rádi získali více bodů." Toto vyjádření potvrzuje také postavení týmů v průběžném pořadí. Vede Volkwagen, pak je Hyundai, M-Sport a Citroën je až čtvrtý. Citroën na druhé místo Hyudai však ztrácí už 33 bodů.
Meeke sice po svém restartu v rámci pravidel Rally2 získal 4 body pro tým, to je ale daleko za očekáváním. "Před Argentinou musím udělat krok zpět a pokusit se o nový start do sezony," říká Kris Meeke. Ten má po třech odjetých soutěžích ze třinácti na svém kontě jen 10 bodů, což stačí na 11. místo.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.