Mads Ostberg v Mexiku předvedl jednu z nejlepších jízd ve své kariéře u továrního týmu Citroën. To Kris Meeke naopak tým svým dalším výpadkem zklamal.
MS v automobilových soutěžích o uplynulém víkendu letos premiérově zavítalo na šotolinu a Mads Ostberg ukázal, že toto je povrch, na kterém mu to jde nejlépe. V Mexiku Nor předvedl nejlepší jízdu od svého přestupu k Francouzům, když se v napínavém souboji prosadil proti Andreasi Mikkelsenovi. Zisk podia už francouzský tovární tým po horším začátku sezony potřeboval jako sůl.
Na Monte Carlu i ve Švédsku se týmu totiž moc nedařilo. Už po prvním dni bylo jasné, že v Mexiku může získat dobrý výsledek jen Ostberg, protože Meeke havaroval. "Před soutěží byl tlak velký a výpadek Krise to neulehčil," řekl Mads Ostberg na pozávodní tiskové konferenci. V pátek se Nor navíc musel potýkat s problémy s převodovkou. "Byl jsem hodně nazlobený a během zkoušek jsem musel bojovat, abych neudělal žádnou chybu."
Tlaku se dokázal ubránit a na svém oblíbeném povrchu dokázal předvést pěkný výkon. "Doposud jsem ještě neměl rally, která by byla bez jediného problému. Tentokrát jsem ale našel dobrý rytmus a neměl žádné velké potíže. Jsem hodně rád, že jsem byl trnem [v patě Volkswagenu]."
S výkonem Ostberga může být Citroën spokojený (foto: Citroën Racing)
Na Ostberga během soutěže čekala velká výzva v podobě zkoušky Ibarrilla, kterou Nor v minulosti ještě nikdy nedokončil. V sobotu ji však zvádl projet hned dvakrát bez větších problémů. "Už před začátkem soutěže mě pomyšlení na tuto zkoušku činilo velmi nervózním. Nevím proč, je to hezká zkouška, na které člověk může zaútočit a dobře se pobavit. Ale nějakým způsobem to tam vždycky dostalo mě," uzavřel Ostberg, který absolvuje svoji druhou sezonu s týmem Citroën.
"Auto bylo opět konkurenceschopné a Mads se na těchto těžkých mexických tratích vyvaroval problémů," říká zástupce šéfa týmu, Marek Nawarecki. S výkonem druhého jezdce týmu už tak spokojený nebyl. "Krisem jsme trochu zklamaní, protože udělal zkraje soutěže chybu. Celkově byl výkon dobrý, ale samozřejmě bychom rádi získali více bodů." Toto vyjádření potvrzuje také postavení týmů v průběžném pořadí. Vede Volkwagen, pak je Hyundai, M-Sport a Citroën je až čtvrtý. Citroën na druhé místo Hyudai však ztrácí už 33 bodů.
Meeke sice po svém restartu v rámci pravidel Rally2 získal 4 body pro tým, to je ale daleko za očekáváním. "Před Argentinou musím udělat krok zpět a pokusit se o nový start do sezony," říká Kris Meeke. Ten má po třech odjetých soutěžích ze třinácti na svém kontě jen 10 bodů, což stačí na 11. místo.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.