Po Mexiku panuje u Citroënu s výkonem Ostberga spokojenost, ne už tak s Meekem

Meeke, Kris - Nagle, Paul
Meeke, Kris - Nagle, Paul, foto: Citroën Racing
iM2 11. března 2015 09:30
Sdílej:

Mads Ostberg v Mexiku předvedl jednu z nejlepších jízd ve své kariéře u továrního týmu Citroën. To Kris Meeke naopak tým svým dalším výpadkem zklamal.

MS v automobilových soutěžích o uplynulém víkendu letos premiérově zavítalo na šotolinu a Mads Ostberg ukázal, že toto je povrch, na kterém mu to jde nejlépe. V Mexiku Nor předvedl nejlepší jízdu od svého přestupu k Francouzům, když se v napínavém souboji prosadil proti Andreasi Mikkelsenovi. Zisk podia už francouzský tovární tým po horším začátku sezony potřeboval jako sůl.

Na Monte Carlu i ve Švédsku se týmu totiž moc nedařilo. Už po prvním dni bylo jasné, že v Mexiku může získat dobrý výsledek jen Ostberg, protože Meeke havaroval. "Před soutěží byl tlak velký a výpadek Krise to neulehčil," řekl Mads Ostberg na pozávodní tiskové konferenci. V pátek se Nor navíc musel potýkat s problémy s převodovkou. "Byl jsem hodně nazlobený a během zkoušek jsem musel bojovat, abych neudělal žádnou chybu."

Tlaku se dokázal ubránit a na svém oblíbeném povrchu dokázal předvést pěkný výkon. "Doposud jsem ještě neměl rally, která by byla bez jediného problému. Tentokrát jsem ale našel dobrý rytmus a neměl žádné velké potíže. Jsem hodně rád, že jsem byl trnem [v patě Volkswagenu]."

S výkonem Ostberga může být Citroën spokojený (foto: Citroën Racing)

Na Ostberga během soutěže čekala velká výzva v podobě zkoušky Ibarrilla, kterou Nor v minulosti ještě nikdy nedokončil. V sobotu ji však zvádl projet hned dvakrát bez větších problémů. "Už před začátkem soutěže mě pomyšlení na tuto zkoušku činilo velmi nervózním. Nevím proč, je to hezká zkouška, na které člověk může zaútočit a dobře se pobavit. Ale nějakým způsobem to tam vždycky dostalo mě," uzavřel Ostberg, který absolvuje svoji druhou sezonu s týmem Citroën. 

"Auto bylo opět konkurenceschopné a Mads se na těchto těžkých mexických tratích vyvaroval problémů," říká zástupce šéfa týmu, Marek Nawarecki. S výkonem druhého jezdce týmu už tak spokojený nebyl. "Krisem jsme trochu zklamaní, protože udělal zkraje soutěže chybu. Celkově byl výkon dobrý, ale samozřejmě bychom rádi získali více bodů." Toto vyjádření potvrzuje také postavení týmů v průběžném pořadí. Vede Volkwagen, pak je Hyundai, M-Sport a Citroën je až čtvrtý. Citroën na druhé místo Hyudai však ztrácí už 33 bodů. 

Meeke sice po svém restartu v rámci pravidel Rally2 získal 4 body pro tým, to je ale daleko za očekáváním. "Před Argentinou musím udělat krok zpět a pokusit se o nový start do sezony," říká Kris Meeke. Ten má po třech odjetých soutěžích ze třinácti na svém kontě jen 10 bodů, což stačí na 11. místo.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.