Mads Ostberg v Mexiku předvedl jednu z nejlepších jízd ve své kariéře u továrního týmu Citroën. To Kris Meeke naopak tým svým dalším výpadkem zklamal.
MS v automobilových soutěžích o uplynulém víkendu letos premiérově zavítalo na šotolinu a Mads Ostberg ukázal, že toto je povrch, na kterém mu to jde nejlépe. V Mexiku Nor předvedl nejlepší jízdu od svého přestupu k Francouzům, když se v napínavém souboji prosadil proti Andreasi Mikkelsenovi. Zisk podia už francouzský tovární tým po horším začátku sezony potřeboval jako sůl.
Na Monte Carlu i ve Švédsku se týmu totiž moc nedařilo. Už po prvním dni bylo jasné, že v Mexiku může získat dobrý výsledek jen Ostberg, protože Meeke havaroval. "Před soutěží byl tlak velký a výpadek Krise to neulehčil," řekl Mads Ostberg na pozávodní tiskové konferenci. V pátek se Nor navíc musel potýkat s problémy s převodovkou. "Byl jsem hodně nazlobený a během zkoušek jsem musel bojovat, abych neudělal žádnou chybu."
Tlaku se dokázal ubránit a na svém oblíbeném povrchu dokázal předvést pěkný výkon. "Doposud jsem ještě neměl rally, která by byla bez jediného problému. Tentokrát jsem ale našel dobrý rytmus a neměl žádné velké potíže. Jsem hodně rád, že jsem byl trnem [v patě Volkswagenu]."
S výkonem Ostberga může být Citroën spokojený (foto: Citroën Racing)
Na Ostberga během soutěže čekala velká výzva v podobě zkoušky Ibarrilla, kterou Nor v minulosti ještě nikdy nedokončil. V sobotu ji však zvádl projet hned dvakrát bez větších problémů. "Už před začátkem soutěže mě pomyšlení na tuto zkoušku činilo velmi nervózním. Nevím proč, je to hezká zkouška, na které člověk může zaútočit a dobře se pobavit. Ale nějakým způsobem to tam vždycky dostalo mě," uzavřel Ostberg, který absolvuje svoji druhou sezonu s týmem Citroën.
"Auto bylo opět konkurenceschopné a Mads se na těchto těžkých mexických tratích vyvaroval problémů," říká zástupce šéfa týmu, Marek Nawarecki. S výkonem druhého jezdce týmu už tak spokojený nebyl. "Krisem jsme trochu zklamaní, protože udělal zkraje soutěže chybu. Celkově byl výkon dobrý, ale samozřejmě bychom rádi získali více bodů." Toto vyjádření potvrzuje také postavení týmů v průběžném pořadí. Vede Volkwagen, pak je Hyundai, M-Sport a Citroën je až čtvrtý. Citroën na druhé místo Hyudai však ztrácí už 33 bodů.
Meeke sice po svém restartu v rámci pravidel Rally2 získal 4 body pro tým, to je ale daleko za očekáváním. "Před Argentinou musím udělat krok zpět a pokusit se o nový start do sezony," říká Kris Meeke. Ten má po třech odjetých soutěžích ze třinácti na svém kontě jen 10 bodů, což stačí na 11. místo.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.