Po Mexiku panuje u Citroënu s výkonem Ostberga spokojenost, ne už tak s Meekem

Meeke, Kris - Nagle, Paul
Meeke, Kris - Nagle, Paul, foto: Citroën Racing
iM2 11. března 2015 09:30
Sdílej:

Mads Ostberg v Mexiku předvedl jednu z nejlepších jízd ve své kariéře u továrního týmu Citroën. To Kris Meeke naopak tým svým dalším výpadkem zklamal.

MS v automobilových soutěžích o uplynulém víkendu letos premiérově zavítalo na šotolinu a Mads Ostberg ukázal, že toto je povrch, na kterém mu to jde nejlépe. V Mexiku Nor předvedl nejlepší jízdu od svého přestupu k Francouzům, když se v napínavém souboji prosadil proti Andreasi Mikkelsenovi. Zisk podia už francouzský tovární tým po horším začátku sezony potřeboval jako sůl.

Na Monte Carlu i ve Švédsku se týmu totiž moc nedařilo. Už po prvním dni bylo jasné, že v Mexiku může získat dobrý výsledek jen Ostberg, protože Meeke havaroval. "Před soutěží byl tlak velký a výpadek Krise to neulehčil," řekl Mads Ostberg na pozávodní tiskové konferenci. V pátek se Nor navíc musel potýkat s problémy s převodovkou. "Byl jsem hodně nazlobený a během zkoušek jsem musel bojovat, abych neudělal žádnou chybu."

Tlaku se dokázal ubránit a na svém oblíbeném povrchu dokázal předvést pěkný výkon. "Doposud jsem ještě neměl rally, která by byla bez jediného problému. Tentokrát jsem ale našel dobrý rytmus a neměl žádné velké potíže. Jsem hodně rád, že jsem byl trnem [v patě Volkswagenu]."

S výkonem Ostberga může být Citroën spokojený (foto: Citroën Racing)

Na Ostberga během soutěže čekala velká výzva v podobě zkoušky Ibarrilla, kterou Nor v minulosti ještě nikdy nedokončil. V sobotu ji však zvádl projet hned dvakrát bez větších problémů. "Už před začátkem soutěže mě pomyšlení na tuto zkoušku činilo velmi nervózním. Nevím proč, je to hezká zkouška, na které člověk může zaútočit a dobře se pobavit. Ale nějakým způsobem to tam vždycky dostalo mě," uzavřel Ostberg, který absolvuje svoji druhou sezonu s týmem Citroën. 

"Auto bylo opět konkurenceschopné a Mads se na těchto těžkých mexických tratích vyvaroval problémů," říká zástupce šéfa týmu, Marek Nawarecki. S výkonem druhého jezdce týmu už tak spokojený nebyl. "Krisem jsme trochu zklamaní, protože udělal zkraje soutěže chybu. Celkově byl výkon dobrý, ale samozřejmě bychom rádi získali více bodů." Toto vyjádření potvrzuje také postavení týmů v průběžném pořadí. Vede Volkwagen, pak je Hyundai, M-Sport a Citroën je až čtvrtý. Citroën na druhé místo Hyudai však ztrácí už 33 bodů. 

Meeke sice po svém restartu v rámci pravidel Rally2 získal 4 body pro tým, to je ale daleko za očekáváním. "Před Argentinou musím udělat krok zpět a pokusit se o nový start do sezony," říká Kris Meeke. Ten má po třech odjetých soutěžích ze třinácti na svém kontě jen 10 bodů, což stačí na 11. místo.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.