Ostberg: Ztráta výkonu v Mexiku mi bude sedět

Ostberg, Mads - Andersson, Jonas
Ostberg, Mads - Andersson, Jonas, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 2. března 2015 22:22
Sdílej:

Dvojka továrního týmu Citroën, Mads Ostberg, se už nemůže dočkat návratu na šotolinové tratě - tentokrát se navíc jede ve vysoké nadmořské výšce, což dělá soutěž velmi specifickou. Nor věří, že zdejší podmínky mu dají výhodu nad konkurencí.

Tratě Mexické rally nikdy neleží níže než 1 800 m. n. m. Jezdci jsou nuceni vzít v potaz fakt, že motory ztrácí zhruba 30 % své výkonnosti. Mads Ostberg, jehož jízdní styl můžeme označit za uhlazený a urovnaný, vnímá úbytek výkonu jako svoji výhodu. "Tratě v Mexiku jsou skvělé a vždy jsem tam byl rychlý.

Na této soutěži potřebujete upravit svůj jízdní styl s ohledem na úbytek výkonu motoru. Když zde uděláte chybu, tak nemůžete spoléhat na výkon motoru, že Vás ze situace dostane. I malá chyba může být hodně drahá," řekl Nor pro 'wrc.com'. 

"Ale zdá se, že můj jízdní styl těmto podmínkám dobře vyhovuje. Nedělám moc chyb. Můj styl je docela čistý a tohle je jedna z rally, kde se to vyplácí." Poslední výkony dávají Madsovi za pravdu -v roce 2013 v Mexiku s Fordem Fiesta RS WRC vedl, než jej zastavila stávkující technika, v roce 2014 s DS 3 WRC opět vedl, než zhatil šance kontakt se skálou.

Švédsko Ostbergovi letos překvapivě vůbec nevyšlo, proto bude mít v Mexiku dobrou startovní pozici

Letos má Ostberg k dispozici DS 3 WRC ve specifikaci 2015 - s novým zavěšením, upraveným motorem, podvozkem i převodovkou. Navíc pojede na trati v pátek a sobotu jako pátý. Citroën však jako jediný tovární tým před odletem do Jižní Ameriky netestoval, což jezdcům nepomůže. "Je to nejlepší startovní pozice, jakou jsme kdy pro tuto rally měli.

Pokud budeme mít na shakedownu dobrý pocit, pak musíme této pozice využít a tlačit na to hned od začátku. Je to rally, na které bychom měli mít šanci bojovat o dobrý výsledek. Řekl bych, že je to jedna z mých nejsilnějších rally roku."

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.