Dvojka továrního týmu Citroën, Mads Ostberg, se už nemůže dočkat návratu na šotolinové tratě - tentokrát se navíc jede ve vysoké nadmořské výšce, což dělá soutěž velmi specifickou. Nor věří, že zdejší podmínky mu dají výhodu nad konkurencí.
Tratě Mexické rally nikdy neleží níže než 1 800 m. n. m. Jezdci jsou nuceni vzít v potaz fakt, že motory ztrácí zhruba 30 % své výkonnosti. Mads Ostberg, jehož jízdní styl můžeme označit za uhlazený a urovnaný, vnímá úbytek výkonu jako svoji výhodu. "Tratě v Mexiku jsou skvělé a vždy jsem tam byl rychlý.
Na této soutěži potřebujete upravit svůj jízdní styl s ohledem na úbytek výkonu motoru. Když zde uděláte chybu, tak nemůžete spoléhat na výkon motoru, že Vás ze situace dostane. I malá chyba může být hodně drahá," řekl Nor pro 'wrc.com'.
"Ale zdá se, že můj jízdní styl těmto podmínkám dobře vyhovuje. Nedělám moc chyb. Můj styl je docela čistý a tohle je jedna z rally, kde se to vyplácí." Poslední výkony dávají Madsovi za pravdu -v roce 2013 v Mexiku s Fordem Fiesta RS WRC vedl, než jej zastavila stávkující technika, v roce 2014 s DS 3 WRC opět vedl, než zhatil šance kontakt se skálou.
Švédsko Ostbergovi letos překvapivě vůbec nevyšlo, proto bude mít v Mexiku dobrou startovní pozici
Letos má Ostberg k dispozici DS 3 WRC ve specifikaci 2015 - s novým zavěšením, upraveným motorem, podvozkem i převodovkou. Navíc pojede na trati v pátek a sobotu jako pátý. Citroën však jako jediný tovární tým před odletem do Jižní Ameriky netestoval, což jezdcům nepomůže. "Je to nejlepší startovní pozice, jakou jsme kdy pro tuto rally měli.
Pokud budeme mít na shakedownu dobrý pocit, pak musíme této pozice využít a tlačit na to hned od začátku. Je to rally, na které bychom měli mít šanci bojovat o dobrý výsledek. Řekl bych, že je to jedna z mých nejsilnějších rally roku."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.