Dvojka továrního týmu Citroën, Mads Ostberg, se už nemůže dočkat návratu na šotolinové tratě - tentokrát se navíc jede ve vysoké nadmořské výšce, což dělá soutěž velmi specifickou. Nor věří, že zdejší podmínky mu dají výhodu nad konkurencí.
Tratě Mexické rally nikdy neleží níže než 1 800 m. n. m. Jezdci jsou nuceni vzít v potaz fakt, že motory ztrácí zhruba 30 % své výkonnosti. Mads Ostberg, jehož jízdní styl můžeme označit za uhlazený a urovnaný, vnímá úbytek výkonu jako svoji výhodu. "Tratě v Mexiku jsou skvělé a vždy jsem tam byl rychlý.
Na této soutěži potřebujete upravit svůj jízdní styl s ohledem na úbytek výkonu motoru. Když zde uděláte chybu, tak nemůžete spoléhat na výkon motoru, že Vás ze situace dostane. I malá chyba může být hodně drahá," řekl Nor pro 'wrc.com'.
"Ale zdá se, že můj jízdní styl těmto podmínkám dobře vyhovuje. Nedělám moc chyb. Můj styl je docela čistý a tohle je jedna z rally, kde se to vyplácí." Poslední výkony dávají Madsovi za pravdu -v roce 2013 v Mexiku s Fordem Fiesta RS WRC vedl, než jej zastavila stávkující technika, v roce 2014 s DS 3 WRC opět vedl, než zhatil šance kontakt se skálou.
Švédsko Ostbergovi letos překvapivě vůbec nevyšlo, proto bude mít v Mexiku dobrou startovní pozici
Letos má Ostberg k dispozici DS 3 WRC ve specifikaci 2015 - s novým zavěšením, upraveným motorem, podvozkem i převodovkou. Navíc pojede na trati v pátek a sobotu jako pátý. Citroën však jako jediný tovární tým před odletem do Jižní Ameriky netestoval, což jezdcům nepomůže. "Je to nejlepší startovní pozice, jakou jsme kdy pro tuto rally měli.
Pokud budeme mít na shakedownu dobrý pocit, pak musíme této pozice využít a tlačit na to hned od začátku. Je to rally, na které bychom měli mít šanci bojovat o dobrý výsledek. Řekl bych, že je to jedna z mých nejsilnějších rally roku."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.