Citroën by chtěl v Mexiku konečně vytěžit z dobré formy jejich DS 3 WRC nějaký slušný výsledek. Jezdci se budou muset popasovat s vysokou nadmořskou výškou.
Citroën by chtěl na třetí soutěži roku, která se jede v Mexiku od 5. do 8. března, konečně pořádně zabodovat. Po poměrně, co se výsledků týče, horším začátku sezony by tovární tým chtěl konečně posbírat ovoce své práce. "V Mexiku bude důležité, abychom získali body a přiblížili se našim rivalům. V šampionátu je chceme dohonit," říká Yves Matton, šéf týmu.
A jak shrnuje dosavadní vystoupení jeho týmu v letošní sezoně? "Naše DS 3 WRC je konkurenceschopná, to ukázaly časy na obou prvních soutěžích roku. Byli jsme sice dostatečně rychlí, ale nebyli jsme efektivní a naše tempo jsme neproměnili v odpovídající výsledky." Inženýři jeho týmu přes zimu na autě mohutně zapracovali a Mads Ostberg i Kris Meeke sice na prvních dvou soutěžích roku dokázali získat několik nejrychlejších časů, ale celkový výsledek byl vždy spíš horší.
"Ačkoliv jsem jak na Monte Carlu tak i ve Švédsku vyhrál měřené testy, tak jsem svými výsledky zklamán," přiznává Kris Meeke otevřeně po zisku desátého a sedmého místa. "Musím se vyvarovat chyb, svoje tempo přeměnit ve výsledky a získat body." Pro Mexiko je tedy plán jasný. "Pojedu si svůj vlastní závod a myslím, že naše startovní pozice je výhodou." Severní Ir bude po oba první dny startovat jako devátý, díky čemuž bude moc profitovat z vyjeté stopy.
To Mads Ostberg už se na první závod sezony na preferovaném povrchu řádně těší. "Těším se na to, že se na třetí soutěži pojede konečně na šotolině. Zkoušky jsou v Mexiku úžasné a vždycky jsem tam byl rychlý. Je dobré se vrátit do Leonu [centrum soutěže] a nechat severskou zimu za sebou. Mám rád lokální kulturu a atmosféru."
Do Mexika se těší také Meeke. "Mexická rally se výjimečnou soutěží. Nikde jinde nenajdete takovou kombinaci šotoliny, nadmořské výšky a vysokých teplot. Auto za těchto podmínek reaguje kompletně jinak. V pomalejších úsecích musíte být agresivnější, abyste zatáčky projeli co možná nejvyšším tempem." My jen dodejme, že soutěž se jede mezi 1 800 a 2 700 metry nad mořem. Ostberg se přidává: "Je těžké tam najít správné vyvážení. Člověk musí přizpůsobit svůj jezdecký styl tomu, aby vyrovnal vysokou nadmořskou výšku.
Zkoušky jsou plynulé a ne úplně drsné. Tajemstvím je, že zde musíte být koncentrovanější než jindy, protože za každou malou chybu může člověk draze zaplatit, protože díky omezenému výkonu motoru je takřka nemožné ztracený čas získat zpět. Jsme napjatí na to, jak budou vylepšení na DS 3 WRC fungovat na šotolině," zakončil Nor.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.