Citroën by chtěl v Mexiku konečně vytěžit z dobré formy jejich DS 3 WRC nějaký slušný výsledek. Jezdci se budou muset popasovat s vysokou nadmořskou výškou.
Citroën by chtěl na třetí soutěži roku, která se jede v Mexiku od 5. do 8. března, konečně pořádně zabodovat. Po poměrně, co se výsledků týče, horším začátku sezony by tovární tým chtěl konečně posbírat ovoce své práce. "V Mexiku bude důležité, abychom získali body a přiblížili se našim rivalům. V šampionátu je chceme dohonit," říká Yves Matton, šéf týmu.
A jak shrnuje dosavadní vystoupení jeho týmu v letošní sezoně? "Naše DS 3 WRC je konkurenceschopná, to ukázaly časy na obou prvních soutěžích roku. Byli jsme sice dostatečně rychlí, ale nebyli jsme efektivní a naše tempo jsme neproměnili v odpovídající výsledky." Inženýři jeho týmu přes zimu na autě mohutně zapracovali a Mads Ostberg i Kris Meeke sice na prvních dvou soutěžích roku dokázali získat několik nejrychlejších časů, ale celkový výsledek byl vždy spíš horší.
"Ačkoliv jsem jak na Monte Carlu tak i ve Švédsku vyhrál měřené testy, tak jsem svými výsledky zklamán," přiznává Kris Meeke otevřeně po zisku desátého a sedmého místa. "Musím se vyvarovat chyb, svoje tempo přeměnit ve výsledky a získat body." Pro Mexiko je tedy plán jasný. "Pojedu si svůj vlastní závod a myslím, že naše startovní pozice je výhodou." Severní Ir bude po oba první dny startovat jako devátý, díky čemuž bude moc profitovat z vyjeté stopy.
To Mads Ostberg už se na první závod sezony na preferovaném povrchu řádně těší. "Těším se na to, že se na třetí soutěži pojede konečně na šotolině. Zkoušky jsou v Mexiku úžasné a vždycky jsem tam byl rychlý. Je dobré se vrátit do Leonu [centrum soutěže] a nechat severskou zimu za sebou. Mám rád lokální kulturu a atmosféru."
Do Mexika se těší také Meeke. "Mexická rally se výjimečnou soutěží. Nikde jinde nenajdete takovou kombinaci šotoliny, nadmořské výšky a vysokých teplot. Auto za těchto podmínek reaguje kompletně jinak. V pomalejších úsecích musíte být agresivnější, abyste zatáčky projeli co možná nejvyšším tempem." My jen dodejme, že soutěž se jede mezi 1 800 a 2 700 metry nad mořem. Ostberg se přidává: "Je těžké tam najít správné vyvážení. Člověk musí přizpůsobit svůj jezdecký styl tomu, aby vyrovnal vysokou nadmořskou výšku.
Zkoušky jsou plynulé a ne úplně drsné. Tajemstvím je, že zde musíte být koncentrovanější než jindy, protože za každou malou chybu může člověk draze zaplatit, protože díky omezenému výkonu motoru je takřka nemožné ztracený čas získat zpět. Jsme napjatí na to, jak budou vylepšení na DS 3 WRC fungovat na šotolině," zakončil Nor.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.