Citroën by chtěl v Mexiku konečně vytěžit z dobré formy jejich DS 3 WRC nějaký slušný výsledek. Jezdci se budou muset popasovat s vysokou nadmořskou výškou.
Citroën by chtěl na třetí soutěži roku, která se jede v Mexiku od 5. do 8. března, konečně pořádně zabodovat. Po poměrně, co se výsledků týče, horším začátku sezony by tovární tým chtěl konečně posbírat ovoce své práce. "V Mexiku bude důležité, abychom získali body a přiblížili se našim rivalům. V šampionátu je chceme dohonit," říká Yves Matton, šéf týmu.
A jak shrnuje dosavadní vystoupení jeho týmu v letošní sezoně? "Naše DS 3 WRC je konkurenceschopná, to ukázaly časy na obou prvních soutěžích roku. Byli jsme sice dostatečně rychlí, ale nebyli jsme efektivní a naše tempo jsme neproměnili v odpovídající výsledky." Inženýři jeho týmu přes zimu na autě mohutně zapracovali a Mads Ostberg i Kris Meeke sice na prvních dvou soutěžích roku dokázali získat několik nejrychlejších časů, ale celkový výsledek byl vždy spíš horší.
"Ačkoliv jsem jak na Monte Carlu tak i ve Švédsku vyhrál měřené testy, tak jsem svými výsledky zklamán," přiznává Kris Meeke otevřeně po zisku desátého a sedmého místa. "Musím se vyvarovat chyb, svoje tempo přeměnit ve výsledky a získat body." Pro Mexiko je tedy plán jasný. "Pojedu si svůj vlastní závod a myslím, že naše startovní pozice je výhodou." Severní Ir bude po oba první dny startovat jako devátý, díky čemuž bude moc profitovat z vyjeté stopy.
To Mads Ostberg už se na první závod sezony na preferovaném povrchu řádně těší. "Těším se na to, že se na třetí soutěži pojede konečně na šotolině. Zkoušky jsou v Mexiku úžasné a vždycky jsem tam byl rychlý. Je dobré se vrátit do Leonu [centrum soutěže] a nechat severskou zimu za sebou. Mám rád lokální kulturu a atmosféru."
Do Mexika se těší také Meeke. "Mexická rally se výjimečnou soutěží. Nikde jinde nenajdete takovou kombinaci šotoliny, nadmořské výšky a vysokých teplot. Auto za těchto podmínek reaguje kompletně jinak. V pomalejších úsecích musíte být agresivnější, abyste zatáčky projeli co možná nejvyšším tempem." My jen dodejme, že soutěž se jede mezi 1 800 a 2 700 metry nad mořem. Ostberg se přidává: "Je těžké tam najít správné vyvážení. Člověk musí přizpůsobit svůj jezdecký styl tomu, aby vyrovnal vysokou nadmořskou výšku.
Zkoušky jsou plynulé a ne úplně drsné. Tajemstvím je, že zde musíte být koncentrovanější než jindy, protože za každou malou chybu může člověk draze zaplatit, protože díky omezenému výkonu motoru je takřka nemožné ztracený čas získat zpět. Jsme napjatí na to, jak budou vylepšení na DS 3 WRC fungovat na šotolině," zakončil Nor.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.