Robert Kubica dostal před startem poslední etapy Rally Sweden od sportovních komisařů penalizaci 5 minut, za co?
O celém problému jsme již psali v našem online článku sledujícím Rally Sweden. Co způsobilo tuto penalizaci? Overboost tlaku turbodmychadla na Fordu Fiesta RS WRC Roberta Kubici porušoval 2015 FIA International Sporting Code. I přesto, že sportovní komisaři rozumí tomu, že samotný Kubica měl jen velmi malou šanci tento problém nějak ovlivnit, se rozhodli mu před poslední etapou soutěže udělit penalizaci 5 minut.
Kubicův tým navíc problém prokazatelně v pátek, kdy si začli overboostu být vědomi, hlásil M-Sportu. Britský dodavatel vozu na to zareagoval tím, že Kubicovi pro sobotu poskytl nové mapování motoru. Problém to lehce zlepšilo, ale motor na poslední zkoušce dne stále dosahoval moc vysokých hodnot plnícího tlaku turbodmychadla. Kubicův tým tak závadu znovu hlásil na M-Sport.
Chyby si ale všimli také sportovní komisaři, kteří Poláka nakonec tvrdě potrestali. Kubica se může odvolat, ale změna rozhodnutí už je nepravděpodobná. Jen dodejme, že Robert svoji druhou Rally Sweden v životě dokončil na 23. místě.
Robert ve stopce po jedné z RZ loňské soutěže na Sardinii
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?