Jak víme, Robert Kubica letos nejede pod hlavičkou M-Sportu nebo některého ze zavedených týmů, ale ve svém vlastním nově vzniklém týmu.
"Jedna věc je letos jistá: Není lehké manažovat vlastní tým! Rozhodli jsme se pro něj teprve před dvěma měsící. To, čeho jsme v tomto krátkém čase dosáhli, je neuvěřitelné. Za to, že RK World Rally Team mohl vzniknout tak rychle, musím děkovat některým lidem. K nim patří také moji partneři Lotos, Grupa Azoty, A-Style a M-Sport," říká Robert Kubica.
"To, čeho jsme prozatím dosáhli, bylo velmi dobré. Postavit vše na nohy bylo dojem budící, protože všichni touto dobou slavili Vánoce. Nemyslím, že bych někdy 25. prosince dostal tolik e-mailů. Práce ale ještě není hotová. Před Švédskem jsem se celou dobu zabýval logistickou pro Mexiko a další navazující soutěže. Je neuvěřitelné, kolik práce musí člověk do tohoto projektu investovat. Musím ale říct, že si to užívám - minimálně většinou," pokračuje Polák, který o víkendu zažil teprve druhou soutěž na sněhu ve své kariéře.
"Po Rally Sweden bude práce pokračovat. Už jsem byl několikrát dotazován na to, jestli budu tým rozšiřovat a nasazovat další auta. Momentálně je odpověď na tuto otázku definitivní ne! Nejsem žádný týmový šéf nebo byznysman. Tuto mentalitu nemám. Jsem jezdec a soutěžák. Pro tuto sezonu je nejlepší pracovat s mým týmem."
A kdy uvidíme Roberta Kubicu na tratích světových rally s novou Fiestou, kterou M-Sport připraví v průběhu sezony? "Nová Fiesta přijde v Portugalsku. Pro všechny to bude nová rally. Pro nás to bude určitě zajímavé. Je to ale čtvrtý [ve skutečnosti pátý] podnik sezony. A teď jsme na druhém ve Švédsku."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?