Na Rally Monte Carlo Robert Kubica opět dokázal, že umí být velice rychlý. Nicméně většinou je to vykoupeno velkou mírou rizika, což se potvrdilo několika incidenty i na jihu Evropy. Ve Švédsku by mu sněhové bariéry mohly občas pomoci.
Ve Švédsku, pokud je tedy dostatek sněhu, se jezdí pro spoustu lidí poněkud zajímavým stylem. Pokud se jezdci podaří opřít se zadní částí auta lehce o sněhové bariéry kolem trati, tak může vydělat spoustu času. Pokud se to ale nepodaří a jezdec trefí moc měkkou sněhovou bariéru, tak může být velice rychle po soutěži. Auto se totiž okamžitě zavrtá do sněhu a dostat jej z něj bývá obtížné.
"Sníh a led nejsou jen spektakulární, jsou také velkou výzvou," říká Robert Kubica, který se ve Švédsku na start postaví pouze podruhé ve své kariéře. I proto jsou cíle pro tuto severskou soutěž poměrně nízké. "Naše tempo na Monte Carlu bylo velice slibné, ale musíme být realističtí a zůstat oběma nohama na zemi. Tratě ve Švédsku se ve srovnání s loňskem až tak nezměnily, ale podmínky se mohou každý rok postarat o novou rally. Vloni jsme měli málo sněhu, proto pro mě budou podmínky i nadále nové. Učení se a sbírání zkušeností zůstává naším hlavním cílem."
Kubica letos vystupuje nejen jako jezdec, ale také jako týmový šéf. Dle jeho vyjádření se výpadek na poslední RZ úvodní soutěže roku, za který mohl defekt brzd na jeho Fiestě, postaral o pořádný povyk a to především v Itálii, kde je jeho tým bázován.
"Je to teprve druhá rally pro náš nový RK World Rally Team. V zimě jsme vyvinuli hodně úsilí, abychom se vůbec dostali na start. Jsme si vědomi toho, že budeme potřebovat ještě mnoho kilometrů, než vše správně vyladíme," zakončil Polák.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.