Na Rally Monte Carlo Robert Kubica opět dokázal, že umí být velice rychlý. Nicméně většinou je to vykoupeno velkou mírou rizika, což se potvrdilo několika incidenty i na jihu Evropy. Ve Švédsku by mu sněhové bariéry mohly občas pomoci.
Ve Švédsku, pokud je tedy dostatek sněhu, se jezdí pro spoustu lidí poněkud zajímavým stylem. Pokud se jezdci podaří opřít se zadní částí auta lehce o sněhové bariéry kolem trati, tak může vydělat spoustu času. Pokud se to ale nepodaří a jezdec trefí moc měkkou sněhovou bariéru, tak může být velice rychle po soutěži. Auto se totiž okamžitě zavrtá do sněhu a dostat jej z něj bývá obtížné.
"Sníh a led nejsou jen spektakulární, jsou také velkou výzvou," říká Robert Kubica, který se ve Švédsku na start postaví pouze podruhé ve své kariéře. I proto jsou cíle pro tuto severskou soutěž poměrně nízké. "Naše tempo na Monte Carlu bylo velice slibné, ale musíme být realističtí a zůstat oběma nohama na zemi. Tratě ve Švédsku se ve srovnání s loňskem až tak nezměnily, ale podmínky se mohou každý rok postarat o novou rally. Vloni jsme měli málo sněhu, proto pro mě budou podmínky i nadále nové. Učení se a sbírání zkušeností zůstává naším hlavním cílem."
Kubica letos vystupuje nejen jako jezdec, ale také jako týmový šéf. Dle jeho vyjádření se výpadek na poslední RZ úvodní soutěže roku, za který mohl defekt brzd na jeho Fiestě, postaral o pořádný povyk a to především v Itálii, kde je jeho tým bázován.
"Je to teprve druhá rally pro náš nový RK World Rally Team. V zimě jsme vyvinuli hodně úsilí, abychom se vůbec dostali na start. Jsme si vědomi toho, že budeme potřebovat ještě mnoho kilometrů, než vše správně vyladíme," zakončil Polák.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.