Jari-Matti Latvala hodlá v letošní sezoně použít taktiku, která přinesla titul Richardu Burnsovi - bude jezdit v klidu a hlavně sbírat body.
Až doposud se zdálo, že Latvala uměl s WRC jezdit jenom jedním stylem - "naplno". Ovšem už vstup do sezony, který se mu povedl nejvíc v historii, ukázal, že by se něco mohlo změnit. Jari-Matti Latvala chce teď nasadit umírněnější přístup. Ve Švédsku nechce vše vsadit na vítězství, k soutěži přistoupí daleko více takticky.
Stejně jako na Monte Carlu nepůjde Fin do úplného rizika. V rozhovoru pro server 'wrc.com' prozradil: "Když si všimnu, že nemám rychlost a důvěru na to, abych bojoval o vítězství, pak je pro mě důležitější celkový šampionát. Jakmile pochopím situaci, tak pojedu v klidu a získám body."
"Čtvrté nebo páté místo by mi zajistilo dobrou pozici pro Mexiko a tam to může být zase kompletně o něčem jiném," vylučuje loňský vice-mistr světa bezhlavý útok ve Švédsku na vítězství. Pokud by totiž na sněhu vyhrál, pravděpodobně by v Mexiku musel čistit trať. "Na druhou stranu vzdávat vítězství se nebudu, když bude na dosah."
Latvala se nehodlá honit za vítězstvími, důležitá je spolehlivost
Za změnou přístupu má stát jeho psycholog, Christoph Trier, se kterým spolupracuje. Poradil mu právě on koncept, který vedl v roce 2001 k titulu? "Je to tak, jako tehdy, když vyhrál titul Richard Burns.
Vyhrál jenom jednu soutěž za celou sezonu, ale byl velmi, opravdu velmi, stabilní. Já se budu letos řídit touto taktikou." My jen dodejme, že stejný přístup aplikoval Richard i v sezoně 2003, kdy po většinu sezony držel čelo tabulky, avšak nemoc mu už nedovolila ve Walesu zabojovat o druhý titul.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?