Jari-Matti Latvala hodlá v letošní sezoně použít taktiku, která přinesla titul Richardu Burnsovi - bude jezdit v klidu a hlavně sbírat body.
Až doposud se zdálo, že Latvala uměl s WRC jezdit jenom jedním stylem - "naplno". Ovšem už vstup do sezony, který se mu povedl nejvíc v historii, ukázal, že by se něco mohlo změnit. Jari-Matti Latvala chce teď nasadit umírněnější přístup. Ve Švédsku nechce vše vsadit na vítězství, k soutěži přistoupí daleko více takticky.
Stejně jako na Monte Carlu nepůjde Fin do úplného rizika. V rozhovoru pro server 'wrc.com' prozradil: "Když si všimnu, že nemám rychlost a důvěru na to, abych bojoval o vítězství, pak je pro mě důležitější celkový šampionát. Jakmile pochopím situaci, tak pojedu v klidu a získám body."
"Čtvrté nebo páté místo by mi zajistilo dobrou pozici pro Mexiko a tam to může být zase kompletně o něčem jiném," vylučuje loňský vice-mistr světa bezhlavý útok ve Švédsku na vítězství. Pokud by totiž na sněhu vyhrál, pravděpodobně by v Mexiku musel čistit trať. "Na druhou stranu vzdávat vítězství se nebudu, když bude na dosah."
Latvala se nehodlá honit za vítězstvími, důležitá je spolehlivost
Za změnou přístupu má stát jeho psycholog, Christoph Trier, se kterým spolupracuje. Poradil mu právě on koncept, který vedl v roce 2001 k titulu? "Je to tak, jako tehdy, když vyhrál titul Richard Burns.
Vyhrál jenom jednu soutěž za celou sezonu, ale byl velmi, opravdu velmi, stabilní. Já se budu letos řídit touto taktikou." My jen dodejme, že stejný přístup aplikoval Richard i v sezoně 2003, kdy po většinu sezony držel čelo tabulky, avšak nemoc mu už nedovolila ve Walesu zabojovat o druhý titul.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?