Jari-Matti Latvala hodlá v letošní sezoně použít taktiku, která přinesla titul Richardu Burnsovi - bude jezdit v klidu a hlavně sbírat body.
Až doposud se zdálo, že Latvala uměl s WRC jezdit jenom jedním stylem - "naplno". Ovšem už vstup do sezony, který se mu povedl nejvíc v historii, ukázal, že by se něco mohlo změnit. Jari-Matti Latvala chce teď nasadit umírněnější přístup. Ve Švédsku nechce vše vsadit na vítězství, k soutěži přistoupí daleko více takticky.
Stejně jako na Monte Carlu nepůjde Fin do úplného rizika. V rozhovoru pro server 'wrc.com' prozradil: "Když si všimnu, že nemám rychlost a důvěru na to, abych bojoval o vítězství, pak je pro mě důležitější celkový šampionát. Jakmile pochopím situaci, tak pojedu v klidu a získám body."
"Čtvrté nebo páté místo by mi zajistilo dobrou pozici pro Mexiko a tam to může být zase kompletně o něčem jiném," vylučuje loňský vice-mistr světa bezhlavý útok ve Švédsku na vítězství. Pokud by totiž na sněhu vyhrál, pravděpodobně by v Mexiku musel čistit trať. "Na druhou stranu vzdávat vítězství se nebudu, když bude na dosah."
Latvala se nehodlá honit za vítězstvími, důležitá je spolehlivost
Za změnou přístupu má stát jeho psycholog, Christoph Trier, se kterým spolupracuje. Poradil mu právě on koncept, který vedl v roce 2001 k titulu? "Je to tak, jako tehdy, když vyhrál titul Richard Burns.
Vyhrál jenom jednu soutěž za celou sezonu, ale byl velmi, opravdu velmi, stabilní. Já se budu letos řídit touto taktikou." My jen dodejme, že stejný přístup aplikoval Richard i v sezoně 2003, kdy po většinu sezony držel čelo tabulky, avšak nemoc mu už nedovolila ve Walesu zabojovat o druhý titul.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.