Dva poslední mistři světa, Sébastien Loeb a Sébastien Ogier, chválí Roberta Kubicu za jeho výkon na Rally Monte Carlo. Polák sice několikrát havaroval, avšak předváděná rychlost byla neuvěřitelná.
Robert Kubica vyhrál druhý největší počet měřených testů (po Sébastienu Loebovi). Všechny také zaujal tím, jak rychle si zvykl na pneumatiky Pirelli - ty testoval pouze během třídenního testu před soutěží (vloni se na nich svezl také v Itálii).
Kubicovu soutěž ovlivnil výjezd mimo trať již na trati první rychlostí zkoušky, do servisu v Gapu však beztak nedojel z důvodu selhání elektroniky. Do soutěže se jezdec privátního týmu ale vrátil a zajel hned několik nejrychlejších časů. Nejdelší test soutěže - přes 50 kilometrů dlouhý - dokonce vyhrál s náskokem 33s na druhého v pořadí!
Úřadující dvojnásobný mistr světa, Sébastien Ogier, z týmu Volkswagen okomentoval jeho výkon slovy: "Odvedl skvělou práci. Byl rychlý na spoustě rychlostních zkoušek a ukázal, že je schopný bojovat [na čele]. Ale všichni o Robertovi víme, že je jedním z nejlepších jezdců na světě."
Rychlost tohoto privátního Fordu Fiesta RS WRC zaujala i oba Sébastieny
Sébastien Loeb navíc upozorňuje, že výkon Roberta byl přímo srovnatelný s výkonem Sébastiena Ogiera, protože díky Rally2 měl na trati podobnou pozici jako Sébastien Ogier (jel před ním): "Robert byl velmi dobrý - opravdu mě zaujal. Byl blízko Sebovi [Ogierovi] na trati a zajel v této pozici opravdu dobré časy."
Svojí rychlostí byl překvapen i samotný jezdec: "Kdyby mi někdo dva tři týdny zpět řekl, že budu schopný jet takto rychle na Monte Carlu, tak bych mu nevěřil." Jeho soutěž ukončil problém s brzdami, kvůli kterému havaroval po průjezdu letmým cílem předposlední zkoušky soutěže. "Bylo to hodně zvláštní.
V servisu jsme měnili brzdové třmeny i disky a OK, na první zkoušce po servisu se z nich trošku kouřilo, ale něco takového od materiálu očekáváte. Ale pak, po dlouhé sekci z kopce, se brzdový pedál propadl. Přišlo to bez varování. Jediné, co mi zbývalo, bylo zatáhnout ruční brzdu, abych nás trošku zpomalil."
Videa dvou nehod z Monte Carla 2015:
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?