Změní něco Hyundai na aktuálním voze a kdy poprvé vyjede nová i20?

Neuville, Thierry - Gilsoul, Nicolas
Neuville, Thierry - Gilsoul, Nicolas , foto: Hyundai Motorsport/McKlein
iM2 28. prosince 2014 00:04
Sdílej:

ROZHOVOR; Učednický rok je pryč a očekávání od továrního týmu Hyundai rostou. V nové třídveřové verzi i20 WRC by měl mít mít k dispozici vítězný vůz. Kdy dojde na nasazení novinky je dle šéfa týmu, Michela Nandana, nadále nejasné.

O: S jakými změnami startuje Hyundai do sezony 2015?Michel Nandan: Pravidla se až tak moc nemění. Dá se ušetřit pár kilo [díky změně pravidel] na váze a také se vracíme k řazení pomocí pádel pod volantem. Kdo si zažádá o novou homologaci auta, může provést další změny. Pokud je mi známo, tak třeba Volkswagen toho využije k nasazení lehčího bloku motoru. 

My u Hyundai neplánujeme žádné nové homologace pro vůz specifikace 2014. Je pár věcí v oblasti motoru, ale ještě nejsou přesně definované. Zřejmě také něco změníme v oblasti zadního zavěšení, ale jinak nic. Máme ještě staré žolíky [pro technické inovace], které chceme na současné auto v lednu využít pro zlepšení motoru. Pak dva nebo tři žolíky využijeme v březnu, ale o nich ještě není rozhodnuto.

O: Kdy bude představeno nové auto?MN: Aktuálně jsme začali s vývojovými testy. Zkraje roku v nich budeme pokračovat. Poté uvidíme, kdy se nám bude hodit představení nového auta. Ještě jsme o tom nerozhodli, protože chceme napřed vyzkoušet, jak si stojí ve srovnání se starým. Nechceme nic uspěchat. Chceme si na to dát čas, důležité je, aby auto fungovalo.

O: Už jste testovali i20 Coupé?MN: i20 Coupé jsme ještě netestovali. Doufáme, že s tím budeme moci začít v únoru. Všechny dosavadní testy byly provedeny na pětidveřovém prototypu. Na internetu je i pár obrázků modelu i30 pro rally, ale to s námi nemá nic společného. 

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.