ROZHOVOR; Učednický rok je pryč a očekávání od továrního týmu Hyundai rostou. V nové třídveřové verzi i20 WRC by měl mít mít k dispozici vítězný vůz. Kdy dojde na nasazení novinky je dle šéfa týmu, Michela Nandana, nadále nejasné.
O: S jakými změnami startuje Hyundai do sezony 2015?Michel Nandan: Pravidla se až tak moc nemění. Dá se ušetřit pár kilo [díky změně pravidel] na váze a také se vracíme k řazení pomocí pádel pod volantem. Kdo si zažádá o novou homologaci auta, může provést další změny. Pokud je mi známo, tak třeba Volkswagen toho využije k nasazení lehčího bloku motoru.
My u Hyundai neplánujeme žádné nové homologace pro vůz specifikace 2014. Je pár věcí v oblasti motoru, ale ještě nejsou přesně definované. Zřejmě také něco změníme v oblasti zadního zavěšení, ale jinak nic. Máme ještě staré žolíky [pro technické inovace], které chceme na současné auto v lednu využít pro zlepšení motoru. Pak dva nebo tři žolíky využijeme v březnu, ale o nich ještě není rozhodnuto.
O: Kdy bude představeno nové auto?MN: Aktuálně jsme začali s vývojovými testy. Zkraje roku v nich budeme pokračovat. Poté uvidíme, kdy se nám bude hodit představení nového auta. Ještě jsme o tom nerozhodli, protože chceme napřed vyzkoušet, jak si stojí ve srovnání se starým. Nechceme nic uspěchat. Chceme si na to dát čas, důležité je, aby auto fungovalo.
O: Už jste testovali i20 Coupé?MN: i20 Coupé jsme ještě netestovali. Doufáme, že s tím budeme moci začít v únoru. Všechny dosavadní testy byly provedeny na pětidveřovém prototypu. Na internetu je i pár obrázků modelu i30 pro rally, ale to s námi nemá nic společného.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.