Ford Fiesta RS WRC týmu M-Sport ve specifikaci 2015 - půjde o největší změnu vozu od jeho představení v roce 2011 - se poprvé představí dle zpráv serveru maxrally.com v soutěži MS v Portugalsku v dubnu.
Christian Loriaux, technický ředitel M-Sportu, prozradil, že Ford Fiesta RS WRC specifikace 2015 je z více než 50 % nový. Ale například motor bude změněný ze 70 %, mimo jiné pod kapotou najdeme nový blok motoru, hlavy válců, výfuk, elektroniku a také vylepšené chlazení.
V důsledku toho půjde o nejrychlejší Ford pro rally, který kdy Britové vyrobili. M-Sport s ním bude pro Ford chtít získat první vítězství od Rally Wales GB 2012. "Naším cílem je vyhrát s ním nějaké soutěže v roce 2015," dodává Loriaux. Před touto soutěží bude využívána evoluce letošního auta s řazením pádly pod volantem (jako používal v letošní sezoně Robert Kubica). Pravidla pro rok 2015 totiž tuto možnost opět umožňují.
Speciály M-Sportu by se navíc od Porutugalska měly dočkat také zcela nové převodovky. Belgičan Loriaux věří, že mladá jezdecká sestava M-Sportu pro rok 2015 - Elfyn Evans a Ott Tänak - bude schopna s tímto autem pozlobit nejlepší. "Už vloni jsme byli mezi jezdci druzí a občas jsme měli velmi dobrou rychlost. Auto bude ještě lepší, takže nevidím důvod, proč bychom v tento výsledek neměli znovu věřit."
Facelift auta nic, co se týče rychlosti, nepřinesl. Opravdové zlepšení příjde se specifikací 2015
Šéf týmu, Malcolm Wilson, už dříve řekl, že od Elfyna Evanse v jeho druhé kompletní sezoně ve WRC očekává podia a od Otta Tänak taktéž.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?