Ford Fiesta RS WRC týmu M-Sport ve specifikaci 2015 - půjde o největší změnu vozu od jeho představení v roce 2011 - se poprvé představí dle zpráv serveru maxrally.com v soutěži MS v Portugalsku v dubnu.
Christian Loriaux, technický ředitel M-Sportu, prozradil, že Ford Fiesta RS WRC specifikace 2015 je z více než 50 % nový. Ale například motor bude změněný ze 70 %, mimo jiné pod kapotou najdeme nový blok motoru, hlavy válců, výfuk, elektroniku a také vylepšené chlazení.
V důsledku toho půjde o nejrychlejší Ford pro rally, který kdy Britové vyrobili. M-Sport s ním bude pro Ford chtít získat první vítězství od Rally Wales GB 2012. "Naším cílem je vyhrát s ním nějaké soutěže v roce 2015," dodává Loriaux. Před touto soutěží bude využívána evoluce letošního auta s řazením pádly pod volantem (jako používal v letošní sezoně Robert Kubica). Pravidla pro rok 2015 totiž tuto možnost opět umožňují.
Speciály M-Sportu by se navíc od Porutugalska měly dočkat také zcela nové převodovky. Belgičan Loriaux věří, že mladá jezdecká sestava M-Sportu pro rok 2015 - Elfyn Evans a Ott Tänak - bude schopna s tímto autem pozlobit nejlepší. "Už vloni jsme byli mezi jezdci druzí a občas jsme měli velmi dobrou rychlost. Auto bude ještě lepší, takže nevidím důvod, proč bychom v tento výsledek neměli znovu věřit."
Facelift auta nic, co se týče rychlosti, nepřinesl. Opravdové zlepšení příjde se specifikací 2015
Šéf týmu, Malcolm Wilson, už dříve řekl, že od Elfyna Evanse v jeho druhé kompletní sezoně ve WRC očekává podia a od Otta Tänak taktéž.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?