Ford Fiesta RS WRC týmu M-Sport ve specifikaci 2015 - půjde o největší změnu vozu od jeho představení v roce 2011 - se poprvé představí dle zpráv serveru maxrally.com v soutěži MS v Portugalsku v dubnu.
Christian Loriaux, technický ředitel M-Sportu, prozradil, že Ford Fiesta RS WRC specifikace 2015 je z více než 50 % nový. Ale například motor bude změněný ze 70 %, mimo jiné pod kapotou najdeme nový blok motoru, hlavy válců, výfuk, elektroniku a také vylepšené chlazení.
V důsledku toho půjde o nejrychlejší Ford pro rally, který kdy Britové vyrobili. M-Sport s ním bude pro Ford chtít získat první vítězství od Rally Wales GB 2012. "Naším cílem je vyhrát s ním nějaké soutěže v roce 2015," dodává Loriaux. Před touto soutěží bude využívána evoluce letošního auta s řazením pádly pod volantem (jako používal v letošní sezoně Robert Kubica). Pravidla pro rok 2015 totiž tuto možnost opět umožňují.
Speciály M-Sportu by se navíc od Porutugalska měly dočkat také zcela nové převodovky. Belgičan Loriaux věří, že mladá jezdecká sestava M-Sportu pro rok 2015 - Elfyn Evans a Ott Tänak - bude schopna s tímto autem pozlobit nejlepší. "Už vloni jsme byli mezi jezdci druzí a občas jsme měli velmi dobrou rychlost. Auto bude ještě lepší, takže nevidím důvod, proč bychom v tento výsledek neměli znovu věřit."
Facelift auta nic, co se týče rychlosti, nepřinesl. Opravdové zlepšení příjde se specifikací 2015
Šéf týmu, Malcolm Wilson, už dříve řekl, že od Elfyna Evanse v jeho druhé kompletní sezoně ve WRC očekává podia a od Otta Tänak taktéž.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.