Robertu Kubicovi se povedl závěr roku, když vyhrál Monza Rally Show.
Také v Monze, stejně jako ve Francii, soutěž ohrožoval vydatný déšť. Nicméně tesně před startem přestalo pršet, což potěšilo všechny diváky i jezdce.
V Královském parku jsme mohli sledovat skvělý souboj mezi Robertem Kubicou a Valentinem Rossim. Před poslední zkouškou měl Polák ztrátu 1,2s, kterou však dokázal po této zkoušce proměnit v náskok 12,1s. Oba jezdci jeli s vozy Ford Fiesta RS WRC.
"Proměnlivé podmínky s neustále se opakujícími dešťovými přeháňkami udělaly ze závodu opravdovou výzvu. Navíc když jsem jel v privátním týmu proti tak velkolepému soupeři, jakým je Valentino. Rozhodlo se na poslední zkoušce, i když si nemyslím, že bych jel nějak zvlášť rychle. Spíše byl Valentino prostě pomalejší," ohodnotil soutěž Robert Kubica.
Třetí místo obsadil další "okruhář", Stefano D'Aste (DS 3 WRC). Ken Block (Ford Fiesta WRC) naopak poznal, že na asfaltu má ještě jisté mezery: "Svoje zkušenosti v rally jsem získal na šotolině. Precizní jízdu na okruhu se musím ještě naučit."
V neděli navíc Kubica vyhrál i Masters-Show, což byl separátní test na hlavní rovince před hlavní tribunou - opět porazil Rossiho, tentokrát o 0,65s. "S Robertem to bylo velkolepé. Opravdu jsme si to užili," řekl Ital, za kterým do Monzy přijel i jeho kamarád, Lewis Hamilton. Čerstvého mistra světa pak Rossi vyzval, aby si auto WRC také někdy vyzkoušel.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?