Hyundai zveřejnil zajímavá čísla o své první sezoně

Paddon, Hayden - Kennard, John
Paddon, Hayden - Kennard, John, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 27. listopadu 2014 19:35
Sdílej:

Hyundai vstoupil do WRC jako tým, který se na svůj vstup do WRC připravoval nejkratší dobu ze všech - mezi vznikem Hyundai Motorsport, 19. prosince 2012, a úvodní etapou Rally Monte Carlo 2014, 16. ledna, uběhlo jen 394 dní.

- Během příprav týmu v roce 2013 najezdily testovací i20 WRC celkem 8 000 kilometrů při 16 různých testech.

- Hyundai byl jedním z pouhých dvou výrobců, kteří letos vyhráli soutěž WRC. 

- Ve své první sezoně se Hyundai dostal na podium třikrát (Mexiko, Polsko a Německo), v Německu stáli na podiu dva jeho jezdci.

- Pouhých 460 dní uplynulo od prvního testu Hyundai i20 WRC (21. května 2013) a prvního vítězství (24. srpna 2014).

- Tým poprvé zajel double na některé zkoušce na Sardinii (RZ2 a RZ3).

- Nejvíce zkoušek vyhrál tým v Portugalsku (3).

- Thierry Neuville získal první body z Power Stage v Německu při cestě za vítězstvím.

- Při svém prvním startu za Hyundai, ve Švédsku, byl Juho Hänninen, oceněn cenou Colin's Crest za nejdelší let na skoku při RZ Vargasen - 36 metrů.

- Kamiony týmu najely celkem 25 897 kilometrů při cestách po evropských závodech kalendáře. 

- Materiál přepravovaný na zámořské soutěž urazil celkem 56 700 námořních mil (1 námořní míle = 1,8 kilometru)

- Součtem trávili členové týmu Hyundai v hotelích 4 160 nocí.

- Hned od první soutěže tým jako první v MS používá kompletně zastřešené servisní středisko. Materiál potřebný na stavbu přepravuje po evropských soutěžích celkem 9 kamionů. Tým toto zázemí využívá jen v Evropě.

- V závislosti na podmínkách zabere stavba servisního centra 16 lidem 4-6 dní. 3 dny pak trvá demontáž.

- Během sezony tým a jeho hosté snědli 13 000 vajíček, 200 kilo těstovin, vypili 180 litrů energetických nápojů, 18 000 pres. 

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.