Hyundai zveřejnil zajímavá čísla o své první sezoně

Paddon, Hayden - Kennard, John
Paddon, Hayden - Kennard, John, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 27. listopadu 2014 19:35
Sdílej:

Hyundai vstoupil do WRC jako tým, který se na svůj vstup do WRC připravoval nejkratší dobu ze všech - mezi vznikem Hyundai Motorsport, 19. prosince 2012, a úvodní etapou Rally Monte Carlo 2014, 16. ledna, uběhlo jen 394 dní.

- Během příprav týmu v roce 2013 najezdily testovací i20 WRC celkem 8 000 kilometrů při 16 různých testech.

- Hyundai byl jedním z pouhých dvou výrobců, kteří letos vyhráli soutěž WRC. 

- Ve své první sezoně se Hyundai dostal na podium třikrát (Mexiko, Polsko a Německo), v Německu stáli na podiu dva jeho jezdci.

- Pouhých 460 dní uplynulo od prvního testu Hyundai i20 WRC (21. května 2013) a prvního vítězství (24. srpna 2014).

- Tým poprvé zajel double na některé zkoušce na Sardinii (RZ2 a RZ3).

- Nejvíce zkoušek vyhrál tým v Portugalsku (3).

- Thierry Neuville získal první body z Power Stage v Německu při cestě za vítězstvím.

- Při svém prvním startu za Hyundai, ve Švédsku, byl Juho Hänninen, oceněn cenou Colin's Crest za nejdelší let na skoku při RZ Vargasen - 36 metrů.

- Kamiony týmu najely celkem 25 897 kilometrů při cestách po evropských závodech kalendáře. 

- Materiál přepravovaný na zámořské soutěž urazil celkem 56 700 námořních mil (1 námořní míle = 1,8 kilometru)

- Součtem trávili členové týmu Hyundai v hotelích 4 160 nocí.

- Hned od první soutěže tým jako první v MS používá kompletně zastřešené servisní středisko. Materiál potřebný na stavbu přepravuje po evropských soutěžích celkem 9 kamionů. Tým toto zázemí využívá jen v Evropě.

- V závislosti na podmínkách zabere stavba servisního centra 16 lidem 4-6 dní. 3 dny pak trvá demontáž.

- Během sezony tým a jeho hosté snědli 13 000 vajíček, 200 kilo těstovin, vypili 180 litrů energetických nápojů, 18 000 pres. 

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.