Postaví Hyundai auto R5? Al-Attiyah novým jezdcem?

Neuville, Thierry - Gilsoul, Nicolas
Neuville, Thierry - Gilsoul, Nicolas , foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 11. listopadu 2014 12:54
Sdílej:

Změna u Hyundai? Po stavbě vozu WRC má údajně korejsko-německý tým zvažovat stavbu vozu kategorie R5.

Momentálně má auto kategorie R5 Ford, Citroën a Peugeot. Škoda pracuje na vývoji Fabie R5 a ze Švédska před nedávnem přišly zprávy o stavbě Mitsubishi R5. "Projekt WRC má hlavní prioritu v celosvětovém motoristickém programu značky Hyundai," poukazuje šéf týmu, Michel Nandan.

Monačan však doufá, že bychom se mohli dočkat dalšího vozu mimo kategorii WRC: "Stále více a více vidím dobré důvody pro to, abychom využili naše znalosti ze stavby vozu WRC i v kategorii R5. Momentálně zvažujeme možnosti startu takového projektu. Až čas ukáže, čeho bychom mohli v této kategorii dostáhnout."

Al-Attiyah jako tovární jezdec?

Pokud by opravdu Hyundai R5 vznikl, jeho starty jsou spojovány s Nasserem Al-Attiyahem: "Byl jsem kontaktován, jestli bych nechtěl být oficiálním jezdcem pro tento nový vůz," připouští Katařan, který bude ve Walesu bojovat o titul ve WRC. Momentální jezdí s Fordem Fiesta RRC týmu M-Sport. Vloni byl dokonce titulárním sponzorem britského týmu v MS.

Al-Attiyah má velmi blízko k Neuvillovi, který aktuálně jezdí u Hyundai...

Podporu emirátu Katar by si teď mohl užívat Hyundai. "Chci dělat to, co mě baví. Oni stojí za mnou." U Hyundai je jako tovární jednička Thierry Neuville, jehož cestu na vrchol spolufinancoval Katar už u Citroënu a u Fordu/M-Sportu dále pokračoval. Otázkou však je, jak dlouho by vývoj vozu R5 trval. Momentálně se německý tým plně soustředí na novou i20 WRC.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.