Letošní nováček ve WRC, Robert Kubica, se přibližuje svým limitům spíše shora. To letos bohužel končilo spíše nehodami. Polák ale věří tomu, že pokud by jezdil ve WRC i příští rok, tak se mu tato sezona bude hodit.
Kdybychom to brali jen čistě dle výsledků, tak letošní rok byl pro Roberta Kubicu rokem k zapomenutí. Letošní sezonou ho provází množství výpadků a jeho výkony jsou dle některých nedostatečné pro jezdce s vozem WRC.
"Zaleží na tom, jak člověk sezonu bere. Když by se někdo díval jen na výsledky, tak pak to určitě nebyl nejlepší rok. Ale zvládli jsme jiné věci, které se ve výsledcích neprojeví, ale mohou se v budoucnu vyplatit," říká Robert Kubica MK-TV. Dřívější okruhář se prý zlepšil především na šotolině.
"Abych byl lepším rallyovým jezdcem, tak musím být lepší na šotolině. Myslím, že se mi to podařilo. I když některé lekce byly bolestné, ale není jiná možnost. Samozřejmě, že to občas byla moje chyba, nebo to bylo na úkor mého omezení, chybějících zkušeností a nebo to byl prostě jen pech. Každá soutěž je dlouhá a na této úrovni potřebujete také trochu štěstí. Občas rozhoduje jen 10 centimetrů."
Jak moc se zlepšil ve srovnání se svoji loňskou sezonou ve WRC2 ukazují onboard videa, které Robert neustále pečlivě sleduje. "Když vidím, jak jsem tehdy ještě jezdil, tak se musím sám sobě občas trochu smát. Je tam určitě vidět vývoj. Abych patřil k nejlepším 6 nebo 8 rally jezdců na světě, musím posbírat ještě mnohem více zkušeností. Aby se tam člověk dostal, tak musí jezdit více let, je to delší proces."
Ačkoliv ještě oficiálně nic nevíme, tak můžeme slyšet stále častěji spekulace o tom, že Robet Kubica po sezoně zamíří opět k Citroënu. Kubica ale tyto zvěstí brzdí. "Momentálně zvažuji různé možnosti. Nejdůležitější pro mě je, že mě ježdění baví. Formule 1 leží mimo dosah. Takže chci sbírat zkušenosti v rallysportu, abych se mohl bavit a najít si zde kamarády. Jestli budu v budoucnu i nadále v MS, tak se tato těžká sezona vyplatí."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.