Letošní nováček ve WRC, Robert Kubica, se přibližuje svým limitům spíše shora. To letos bohužel končilo spíše nehodami. Polák ale věří tomu, že pokud by jezdil ve WRC i příští rok, tak se mu tato sezona bude hodit.
Kdybychom to brali jen čistě dle výsledků, tak letošní rok byl pro Roberta Kubicu rokem k zapomenutí. Letošní sezonou ho provází množství výpadků a jeho výkony jsou dle některých nedostatečné pro jezdce s vozem WRC.
"Zaleží na tom, jak člověk sezonu bere. Když by se někdo díval jen na výsledky, tak pak to určitě nebyl nejlepší rok. Ale zvládli jsme jiné věci, které se ve výsledcích neprojeví, ale mohou se v budoucnu vyplatit," říká Robert Kubica MK-TV. Dřívější okruhář se prý zlepšil především na šotolině.
"Abych byl lepším rallyovým jezdcem, tak musím být lepší na šotolině. Myslím, že se mi to podařilo. I když některé lekce byly bolestné, ale není jiná možnost. Samozřejmě, že to občas byla moje chyba, nebo to bylo na úkor mého omezení, chybějících zkušeností a nebo to byl prostě jen pech. Každá soutěž je dlouhá a na této úrovni potřebujete také trochu štěstí. Občas rozhoduje jen 10 centimetrů."
Jak moc se zlepšil ve srovnání se svoji loňskou sezonou ve WRC2 ukazují onboard videa, které Robert neustále pečlivě sleduje. "Když vidím, jak jsem tehdy ještě jezdil, tak se musím sám sobě občas trochu smát. Je tam určitě vidět vývoj. Abych patřil k nejlepším 6 nebo 8 rally jezdců na světě, musím posbírat ještě mnohem více zkušeností. Aby se tam člověk dostal, tak musí jezdit více let, je to delší proces."
Ačkoliv ještě oficiálně nic nevíme, tak můžeme slyšet stále častěji spekulace o tom, že Robet Kubica po sezoně zamíří opět k Citroënu. Kubica ale tyto zvěstí brzdí. "Momentálně zvažuji různé možnosti. Nejdůležitější pro mě je, že mě ježdění baví. Formule 1 leží mimo dosah. Takže chci sbírat zkušenosti v rallysportu, abych se mohl bavit a najít si zde kamarády. Jestli budu v budoucnu i nadále v MS, tak se tato těžká sezona vyplatí."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.