Letošní nováček ve WRC, Robert Kubica, se přibližuje svým limitům spíše shora. To letos bohužel končilo spíše nehodami. Polák ale věří tomu, že pokud by jezdil ve WRC i příští rok, tak se mu tato sezona bude hodit.
Kdybychom to brali jen čistě dle výsledků, tak letošní rok byl pro Roberta Kubicu rokem k zapomenutí. Letošní sezonou ho provází množství výpadků a jeho výkony jsou dle některých nedostatečné pro jezdce s vozem WRC.
"Zaleží na tom, jak člověk sezonu bere. Když by se někdo díval jen na výsledky, tak pak to určitě nebyl nejlepší rok. Ale zvládli jsme jiné věci, které se ve výsledcích neprojeví, ale mohou se v budoucnu vyplatit," říká Robert Kubica MK-TV. Dřívější okruhář se prý zlepšil především na šotolině.
"Abych byl lepším rallyovým jezdcem, tak musím být lepší na šotolině. Myslím, že se mi to podařilo. I když některé lekce byly bolestné, ale není jiná možnost. Samozřejmě, že to občas byla moje chyba, nebo to bylo na úkor mého omezení, chybějících zkušeností a nebo to byl prostě jen pech. Každá soutěž je dlouhá a na této úrovni potřebujete také trochu štěstí. Občas rozhoduje jen 10 centimetrů."
Jak moc se zlepšil ve srovnání se svoji loňskou sezonou ve WRC2 ukazují onboard videa, které Robert neustále pečlivě sleduje. "Když vidím, jak jsem tehdy ještě jezdil, tak se musím sám sobě občas trochu smát. Je tam určitě vidět vývoj. Abych patřil k nejlepším 6 nebo 8 rally jezdců na světě, musím posbírat ještě mnohem více zkušeností. Aby se tam člověk dostal, tak musí jezdit více let, je to delší proces."
Ačkoliv ještě oficiálně nic nevíme, tak můžeme slyšet stále častěji spekulace o tom, že Robet Kubica po sezoně zamíří opět k Citroënu. Kubica ale tyto zvěstí brzdí. "Momentálně zvažuji různé možnosti. Nejdůležitější pro mě je, že mě ježdění baví. Formule 1 leží mimo dosah. Takže chci sbírat zkušenosti v rallysportu, abych se mohl bavit a najít si zde kamarády. Jestli budu v budoucnu i nadále v MS, tak se tato těžká sezona vyplatí."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.