Letošní nováček ve WRC, Robert Kubica, se přibližuje svým limitům spíše shora. To letos bohužel končilo spíše nehodami. Polák ale věří tomu, že pokud by jezdil ve WRC i příští rok, tak se mu tato sezona bude hodit.
Kdybychom to brali jen čistě dle výsledků, tak letošní rok byl pro Roberta Kubicu rokem k zapomenutí. Letošní sezonou ho provází množství výpadků a jeho výkony jsou dle některých nedostatečné pro jezdce s vozem WRC.
"Zaleží na tom, jak člověk sezonu bere. Když by se někdo díval jen na výsledky, tak pak to určitě nebyl nejlepší rok. Ale zvládli jsme jiné věci, které se ve výsledcích neprojeví, ale mohou se v budoucnu vyplatit," říká Robert Kubica MK-TV. Dřívější okruhář se prý zlepšil především na šotolině.
"Abych byl lepším rallyovým jezdcem, tak musím být lepší na šotolině. Myslím, že se mi to podařilo. I když některé lekce byly bolestné, ale není jiná možnost. Samozřejmě, že to občas byla moje chyba, nebo to bylo na úkor mého omezení, chybějících zkušeností a nebo to byl prostě jen pech. Každá soutěž je dlouhá a na této úrovni potřebujete také trochu štěstí. Občas rozhoduje jen 10 centimetrů."
Jak moc se zlepšil ve srovnání se svoji loňskou sezonou ve WRC2 ukazují onboard videa, které Robert neustále pečlivě sleduje. "Když vidím, jak jsem tehdy ještě jezdil, tak se musím sám sobě občas trochu smát. Je tam určitě vidět vývoj. Abych patřil k nejlepším 6 nebo 8 rally jezdců na světě, musím posbírat ještě mnohem více zkušeností. Aby se tam člověk dostal, tak musí jezdit více let, je to delší proces."
Ačkoliv ještě oficiálně nic nevíme, tak můžeme slyšet stále častěji spekulace o tom, že Robet Kubica po sezoně zamíří opět k Citroënu. Kubica ale tyto zvěstí brzdí. "Momentálně zvažuji různé možnosti. Nejdůležitější pro mě je, že mě ježdění baví. Formule 1 leží mimo dosah. Takže chci sbírat zkušenosti v rallysportu, abych se mohl bavit a najít si zde kamarády. Jestli budu v budoucnu i nadále v MS, tak se tato těžká sezona vyplatí."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.