Silný na šotolině a slušný na asfaltu - tak by se dalo shrnout víkendové představení Madse Ostberga na jihu Evropy.
Čtvrtým místem na jediné soutěži v kalendáři, která se jede na smíšeném povrchu, vyrovnal Mads Ostberg svoje zdejší doposud nejlepší umístění z roku 2012. Nor tomuto výsledku položil základ velice pěkným výkonem na páteční šotolinové etapě. V sobotu a v neděli na asfaltu pak předvedl výkon na jeho poměry také více než slušný.
"Byl to velice dobrý víkend. Toto čtvrté místo je pro mě a tým důležitým výsledkem. Na šotolině jsme byli konkurenceschopní a na asfaltu jsme si naši pozici udrželi. S celkově čtvrtým místem jsem velice spokojen." Jen připomeňme, že po pátku byl Mads Ostberg třetí, jen 0,3s za druhým Jarim-Mattim Latvalou na VW.
A nebýt toho, že byl během úvodního dne soutěže dvakrát přibržděn pomalu jedoucími jezdci, které na trati prostě dojel, mohl být i druhý. V pátek mu prášili a tím jej neúmyslně zdržovali napřed týmový kolega, Kris Meeke, a pak Thierry Neuville s Hyundai. V sobotu a neděli se pak jelo na asfaltu, kde Ostberg ve srovnání s letošními jinými asfaltovými podniky ztrácel na špičku o poznání méně.
"Hodně jsem pracoval na tom, jak se chovat k pneumatikám, zvláště s ohledem na dlouhé testy a pro toto roční období opravdu horké podmínky. A věřím, že to fungovalo dobře," zakončil Mads Ostberg, kterému v průběžném pořadí náleží díky zisku 92 mistrovských bodů průběžná pátá příčka. Je tak lepší než jeho týmový parťák, Kris Meeke nasbíral zatím 84 bodů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?