Silný na šotolině a slušný na asfaltu - tak by se dalo shrnout víkendové představení Madse Ostberga na jihu Evropy.
Čtvrtým místem na jediné soutěži v kalendáři, která se jede na smíšeném povrchu, vyrovnal Mads Ostberg svoje zdejší doposud nejlepší umístění z roku 2012. Nor tomuto výsledku položil základ velice pěkným výkonem na páteční šotolinové etapě. V sobotu a v neděli na asfaltu pak předvedl výkon na jeho poměry také více než slušný.
"Byl to velice dobrý víkend. Toto čtvrté místo je pro mě a tým důležitým výsledkem. Na šotolině jsme byli konkurenceschopní a na asfaltu jsme si naši pozici udrželi. S celkově čtvrtým místem jsem velice spokojen." Jen připomeňme, že po pátku byl Mads Ostberg třetí, jen 0,3s za druhým Jarim-Mattim Latvalou na VW.
A nebýt toho, že byl během úvodního dne soutěže dvakrát přibržděn pomalu jedoucími jezdci, které na trati prostě dojel, mohl být i druhý. V pátek mu prášili a tím jej neúmyslně zdržovali napřed týmový kolega, Kris Meeke, a pak Thierry Neuville s Hyundai. V sobotu a neděli se pak jelo na asfaltu, kde Ostberg ve srovnání s letošními jinými asfaltovými podniky ztrácel na špičku o poznání méně.
"Hodně jsem pracoval na tom, jak se chovat k pneumatikám, zvláště s ohledem na dlouhé testy a pro toto roční období opravdu horké podmínky. A věřím, že to fungovalo dobře," zakončil Mads Ostberg, kterému v průběžném pořadí náleží díky zisku 92 mistrovských bodů průběžná pátá příčka. Je tak lepší než jeho týmový parťák, Kris Meeke nasbíral zatím 84 bodů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.