Silný na šotolině a slušný na asfaltu - tak by se dalo shrnout víkendové představení Madse Ostberga na jihu Evropy.
Čtvrtým místem na jediné soutěži v kalendáři, která se jede na smíšeném povrchu, vyrovnal Mads Ostberg svoje zdejší doposud nejlepší umístění z roku 2012. Nor tomuto výsledku položil základ velice pěkným výkonem na páteční šotolinové etapě. V sobotu a v neděli na asfaltu pak předvedl výkon na jeho poměry také více než slušný.
"Byl to velice dobrý víkend. Toto čtvrté místo je pro mě a tým důležitým výsledkem. Na šotolině jsme byli konkurenceschopní a na asfaltu jsme si naši pozici udrželi. S celkově čtvrtým místem jsem velice spokojen." Jen připomeňme, že po pátku byl Mads Ostberg třetí, jen 0,3s za druhým Jarim-Mattim Latvalou na VW.
A nebýt toho, že byl během úvodního dne soutěže dvakrát přibržděn pomalu jedoucími jezdci, které na trati prostě dojel, mohl být i druhý. V pátek mu prášili a tím jej neúmyslně zdržovali napřed týmový kolega, Kris Meeke, a pak Thierry Neuville s Hyundai. V sobotu a neděli se pak jelo na asfaltu, kde Ostberg ve srovnání s letošními jinými asfaltovými podniky ztrácel na špičku o poznání méně.
"Hodně jsem pracoval na tom, jak se chovat k pneumatikám, zvláště s ohledem na dlouhé testy a pro toto roční období opravdu horké podmínky. A věřím, že to fungovalo dobře," zakončil Mads Ostberg, kterému v průběžném pořadí náleží díky zisku 92 mistrovských bodů průběžná pátá příčka. Je tak lepší než jeho týmový parťák, Kris Meeke nasbíral zatím 84 bodů.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?