Další operace by měla zeslabit problémy s hybností ruky a celé paže, které má Polák od své nehody v rally. Rozhodne se v zimě, Kubica je ale realistou.
Cílem Roberta Kubici je postavit se osudu a zabojovat se svým zraněním. Ještě vloni viděl Polák svůj možný návrat do F1 jako prakticky beznadějný a vylučoval také možnost návratu do jakéhokoliv monopostu. Teď to ale vypadá, že si kromě angažmá ve WRC stále pohrává s myšlenkou návratu do F1. V cestě mu samozřejmě stále stojí omezení jeho ruky, která si přivodil nehodou v rally v roce 2011.
Díky další operaci by se mu měla otevřít nová perspektiva. V rozhovoru pro BBC ale rodák z Krakova brzdí velká očekávání. "Musím zůstat realistou. Pokud bych se rozhodl pro to riskovat ten pokus a vrátit se, tak bych musel v zimě znovu pod nůž - možná je to s pomocí doktorů a trochy štěstí možné." O rizicích tohoto zákroku ale Robert Kubica nemluvil.
Veškerá poranění ruky jsou po takřka třech letech vyléčena, nicméně jejich následky Robert pociťuje každý den. "Moje paže a ruka jsou v pořádku. Co se týče pohyblivosti, tak se už něco zlepšilo. Co se týče omezení, tak je to stále stejné." V úzkém kokpitu F1 by to Robert tedy stále nezvládl. My ještě dodáváme, že se stačí podívat na jakékoliv video z dojezdu do cíle nějaké rychlostní zkoušky a způsob sundávání jeho levé závodnické rukavice...
Robert Kubica s Toto Wolffem při testech speciálu DTM v roce 2013 (foto: Daimler AG)
Kubica si tedy po posledním podniku WRC, Wales Rally GB, která se jede od 13.11. do 16.11., vezme nějaký čas na to, aby prověřil svoje možnosti. Tou dobou mu také vyprší aktuální smlouva s M-Sportem. "Chce to ještě další operace a jsou to tu určité možnosti. Jakmile skončí sezona, tak se na to podívám. Bylo by snem vrátit se do Formule 1."
Otázkou ale je, jak je na tom Robert psychicky. Jeho test s vozem DTM zkraje roku 2013 ukázal, že je stále rychlým, sportovní šéf Mercedesu, Toto Wolff, ale tehdy poznamenal, že "démony z jeho hlavy" nikdy úplně nedostane. Věkově by na návrat Kubica pomýšlet ještě mohl - je mu 29 let, musel by ale najít tým, který by byl ochoten jít do určitého rizika, což by asi těžko byla nějaká špičková stáj.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.