Další operace by měla zeslabit problémy s hybností ruky a celé paže, které má Polák od své nehody v rally. Rozhodne se v zimě, Kubica je ale realistou.
Cílem Roberta Kubici je postavit se osudu a zabojovat se svým zraněním. Ještě vloni viděl Polák svůj možný návrat do F1 jako prakticky beznadějný a vylučoval také možnost návratu do jakéhokoliv monopostu. Teď to ale vypadá, že si kromě angažmá ve WRC stále pohrává s myšlenkou návratu do F1. V cestě mu samozřejmě stále stojí omezení jeho ruky, která si přivodil nehodou v rally v roce 2011.
Díky další operaci by se mu měla otevřít nová perspektiva. V rozhovoru pro BBC ale rodák z Krakova brzdí velká očekávání. "Musím zůstat realistou. Pokud bych se rozhodl pro to riskovat ten pokus a vrátit se, tak bych musel v zimě znovu pod nůž - možná je to s pomocí doktorů a trochy štěstí možné." O rizicích tohoto zákroku ale Robert Kubica nemluvil.
Veškerá poranění ruky jsou po takřka třech letech vyléčena, nicméně jejich následky Robert pociťuje každý den. "Moje paže a ruka jsou v pořádku. Co se týče pohyblivosti, tak se už něco zlepšilo. Co se týče omezení, tak je to stále stejné." V úzkém kokpitu F1 by to Robert tedy stále nezvládl. My ještě dodáváme, že se stačí podívat na jakékoliv video z dojezdu do cíle nějaké rychlostní zkoušky a způsob sundávání jeho levé závodnické rukavice...
Robert Kubica s Toto Wolffem při testech speciálu DTM v roce 2013 (foto: Daimler AG)
Kubica si tedy po posledním podniku WRC, Wales Rally GB, která se jede od 13.11. do 16.11., vezme nějaký čas na to, aby prověřil svoje možnosti. Tou dobou mu také vyprší aktuální smlouva s M-Sportem. "Chce to ještě další operace a jsou to tu určité možnosti. Jakmile skončí sezona, tak se na to podívám. Bylo by snem vrátit se do Formule 1."
Otázkou ale je, jak je na tom Robert psychicky. Jeho test s vozem DTM zkraje roku 2013 ukázal, že je stále rychlým, sportovní šéf Mercedesu, Toto Wolff, ale tehdy poznamenal, že "démony z jeho hlavy" nikdy úplně nedostane. Věkově by na návrat Kubica pomýšlet ještě mohl - je mu 29 let, musel by ale najít tým, který by byl ochoten jít do určitého rizika, což by asi těžko byla nějaká špičková stáj.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.