Thierry Neuville má své místo jisté, ale kdo bude jeho kolegou? Michel Nandan, šéf týmu, promluvil o tomto rozhodnutí.
Hyundai se zkraje roku s modelem i20 WRC vrátil do WRC. Jasnou jedničkou je Thierry Neuville, který jede všechny soutěže, ve druhém autě se jezdci střídají, což samotný Neuville nepovažuje za úplně nejlepší věc - více čtěte zde. Jak bude situace vypadat v sezoně 2015?
"Letos jsme museli jednoduše zkoušet různé věci. Pro nás šlo o učednický rok. Vzhledem k vývoji auta se nám hodilo, že za volantem seděli různí jezdci. Příští rok se ale už pravděpodobně více zaměříme na šampionát. To znamená, že zřejmě nasadíme jen dva nebo tři jezdce," prozrazuje Michel Nandan.
Favoritem na post dvojky týmu je zřejmě Paddon...
Neuville vyhrál pro Hyundai v Německu první soutěž a ten má místo jisté, v otázce druhého jezdce "zatím rozhodnutí nepadlo." Šéf továrního týmu ale může prozradit, že "jezdci, kteří za nás pojedou příští rok, už teď jezdí za Hyundai." Je tedy zřejmé, že druhým jezdcem bude někdo ze jmen Dani Sordo, Juho Hänninen, Hayden Paddon, Chris Atkinson a Bryan Bouffier.
Mladý Novozélanďan Hayden Paddon dal letos o sobě vědět dobrými výkony a, zdá se, stojí za ním i Nandan: "Hayden letos jel opravdu dobře. Neustále se zlepšuje a prakticky nedělá chyby. Dělá přesně to, co je třeba - postupuje krok za krokem. Jen ta se stane lepším jezdcem. V Austrálii jel opravdu dobře a nakonec byl nejlepším jezdcem Hyundai v cíli.
...špatně ale nejezdil ani Sordo...
Je třeba avšak zohlednit, že Thierry měl v tom závodu problémy. I tak jel ale Hayden opravdu dobře. Pokud půjde vše podle plánu, tak bychom měli na konci měsíce vědět víc." Podstatnou roli sehraje počet aut, které Hyundai nasadí: "Zatím jsme se nerohodli, protože sestava může být jiná podle toho, jestli pojedeme se dvěma nebo třemi auty."
"Hyundai N zatím stále není pro sezonu 2015 potvrzený, bude záležet na rozpočtu. Jednáme o tom s lidmi z Koreje a také sponzory. Snad to vyřešíme tento měsíc a pak budeme moci oznámit, kdo za nás pojede. Musíme počkat."
...dost prostoru dostal letos i Hänninen, který byl rychlý, ale nespolehlivý. Atkinson a Bouffier nemají, dle výsledků, moc silné karty v rukách.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.