Jezdec továrního týmu Hyundai, Thierry Neuville, řekl, že by ho potěšila výzva v podobě Sébastiena Ogiera jako týmového kolegy. Úřadující mistr světa by ale musel napřed opustit Volkswagen.
Thierry Neuville věří, že kontrakt Sébastiena Ogiera pro příští sezonu u Volkswagenu ještě není definitivně uzavřen. Belgičan by se rád s Francouzem porovnal ve stejné technice. Jen připomeňme, že letos se ve druhém továrním kokpitu Huyndai střídají Dani Sordo, Juho Hänninen, Chris Atkinson, Hayden Paddon a Bryan Bouffier.
"Chci někoho, kdo je silný. Potřebujeme dobrou atmosféru, ale potřebujeme také někoho, kdo vyzve mě a tým, abychom posunuli naše limity - jen takto se posuneme nahoru. Radši bych preferoval někoho na všech 13 rally, než aby se tam neustále střídali. Mohl by to být někdo, kdo už v týmu je nebo také Ogier - u Volkswagenu zatím stále ještě nepodepsal," říká Thierry Neuville pro Autosport.
Ne že by Thierry nebyl se svými letošními kolegy spokojen, ale preferoval by spíše jen jednoho vyzyvatele...
"Byla by to pro něj zvláštní volba, ale proč ne? Neřekl bych ne [tomu, aby se Ogier připojil k Hyundai]. Nebojím se Ogiera." Neuville dále dodal, že jeho loňské výkony ve Fordu Fiesta RS WRC ukázaly jeho potenciál. "Když jsem byl ve Fiestě, tak jsme ve srovnání s Volkswageny měly skvělou rychlost. Myslím, že bych mu stačil, kdyby přišel sem do týmu."
"Možná mi chybí nějaké zkušenosti a ještě musím zvládnout nějaké věci, ale myslím, že jsme stejní - a nejen já a on. Jsem přesvědčen, že je tu pět nebo šest jezdců, kteří mají stejnou rychlost, ale různé množství zkušeností."
Samotný Sébastien Ogier však veškeré možnosti pro spekulace velice rychle ukončil: "Myslím, že by to byla hloupá změna. Tým a já jsme momentálně těmi nejlepšími a dosáhl jsem svého snu, když jsem s nimi dosáhl na titul. Opravdu tu není žádný důvod na změnu. Je to otázka načasování, ale odpověď byste měli dostat velice brzy." Na dotaz, proč tedy nemůže na 100 % potvrdit, že zůstává s VW, Ogier odpověděl: "Nejsem tím, kdo by to měl udělat, to udělá tým. Já vám jen mohu říci, že nebudete čekat dlouho."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.