Neuville by Ogiera jako kolegu uvítal

Neuville, Thierry
Neuville, Thierry, foto: Hyundai Motorsport/McKlein
iM2 13. října 2014 20:59
Sdílej:

Jezdec továrního týmu Hyundai, Thierry Neuville, řekl, že by ho potěšila výzva v podobě Sébastiena Ogiera jako týmového kolegy. Úřadující mistr světa by ale musel napřed opustit Volkswagen.

Thierry Neuville věří, že kontrakt Sébastiena Ogiera pro příští sezonu u Volkswagenu ještě není definitivně uzavřen. Belgičan by se rád s Francouzem porovnal ve stejné technice. Jen připomeňme, že letos se ve druhém továrním kokpitu Huyndai střídají Dani Sordo, Juho Hänninen, Chris Atkinson, Hayden Paddon a Bryan Bouffier.

"Chci někoho, kdo je silný. Potřebujeme dobrou atmosféru, ale potřebujeme také někoho, kdo vyzve mě a tým, abychom posunuli naše limity - jen takto se posuneme nahoru. Radši bych preferoval někoho na všech 13 rally, než aby se tam neustále střídali. Mohl by to být někdo, kdo už v týmu je nebo také Ogier - u Volkswagenu zatím stále ještě nepodepsal," říká Thierry Neuville pro Autosport. 

Ne že by Thierry nebyl se svými letošními kolegy spokojen, ale preferoval by spíše jen jednoho vyzyvatele...

"Byla by to pro něj zvláštní volba, ale proč ne? Neřekl bych ne [tomu, aby se Ogier připojil k Hyundai]. Nebojím se Ogiera." Neuville dále dodal, že jeho loňské výkony ve Fordu Fiesta RS WRC ukázaly jeho potenciál. "Když jsem byl ve Fiestě, tak jsme ve srovnání s Volkswageny měly skvělou rychlost. Myslím, že bych mu stačil, kdyby přišel sem do týmu."

"Možná mi chybí nějaké zkušenosti a ještě musím zvládnout nějaké věci, ale myslím, že jsme stejní - a nejen já a on. Jsem přesvědčen, že je tu pět nebo šest jezdců, kteří mají stejnou rychlost, ale různé množství zkušeností."

Samotný Sébastien Ogier však veškeré možnosti pro spekulace velice rychle ukončil: "Myslím, že by to byla hloupá změna. Tým a já jsme momentálně těmi nejlepšími a dosáhl jsem svého snu, když jsem s nimi dosáhl na titul. Opravdu tu není žádný důvod na změnu. Je to otázka načasování, ale odpověď byste měli dostat velice brzy." Na dotaz, proč tedy nemůže na 100 % potvrdit, že zůstává s VW, Ogier odpověděl: "Nejsem tím, kdo by to měl udělat, to udělá tým. Já vám jen mohu říci, že nebudete čekat dlouho."

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.