Hyundai začal testovat novou verzi i20 WRC

Bouffier, Bryan - Panseri, Xavier
Bouffier, Bryan - Panseri, Xavier, foto: Hyundai Motorsport/McKlein
iM2 10. října 2014 21:42
Sdílej:

Tovární tým Hyundai poprvé vyjel s prototypem vozu i20 WRC. O tom, že jde pouze o prototyp, svědčí i fakt, že tým nemá zatím k dispozici třídveřovou variantu, která posléze bude v soutěžích nasazovaná, tak jezdí s pětidveřovou.

Hyundai sice příští sezonu zahájí ještě s aktuální generací modelu i20 WRC, avšak v průběhu sezony vyjde na trať zbrusunový speciál, jehož příprava běží na plné obrátky. Bryan Bouffier jako první testoval model na bázi budoucí generace vozu i20, která se oficiálně představila v Paříži. Třídveřová sportovní verze modelu se však představí až najaře v Ženevě, a tak zatím musí vzít tým zavděk prototypem s pěti dveřmi.

"Už nějakou dobu pracujeme na vývoji našeho budoucího vozu WRC. V předešlém měsíci se nám konečně podařilo postavit první prototyp. Všechna data a zkušenosti, které jsme nasbírali během naší premiérové sezony ve WRC, se promítly do tohoto vozu," říká Michel Nandan, šéf týmu.

"Nové auto se od stávající generace kompletně liší. Platforma je jiná, auto je delší, nižší, širší a má nový motor, převodovku a jiné komponenty. Jsme ale teprve na začátku dlouhého procesu. Budeme i nadále v nadcházejících měsích pracovat na vývoji speciálu."

Hyundai s nahrazením stávající verze nijak nespěchá

Kdy nové WRC poprvé vyjede na tratě zatím není jisté: "Nasadíme ho teprve tehdy, až si budeme stoprocentně jistí, že nové auto dokáže opravdu plně nahradit stávající i20 WRC. Nemusíme spěchat," zakončil Nandan.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.