Peugeot k 1. říjnu homologoval novou převodovku, a tak s ní už ve Francii může Kevin Abbring vyjet. Nový motor se však prý neplánuje.
Až doposud zatím Peugeot 208 T16 mateřské značce moc potěšení nepřínáší. Neustálé technické problémy brání týmu zajíždět dobré výsledky v ERC, přitom při nasazení vozu se do něj vkládaly velké ambice.
Teď se Francouzi snaží díky homologaci nové převodovky udělat krok vpřed. "Nový kryt by měl zlepšit výdrž celé převodovky," říká Bruno Famin, šéf sportovních záležitostí u Peugeotu. Zároveň však odmítá vývoj nové pohonné jednotky: "S naší pohonnou jednotkou jsme spokojeni. Zrovna jsme zakončili čtyřdenní test bez jediného technického problému."
Podle něj mají současné problémy kořeny v nedostatečné přípravě na soutěže ERC, které tým Sainteloc-Racing (ne)odvedl: "Problém není v designu," zdůraznil Francouz. Je možné, že něco pravdy na tom je, protože v Itálii 'starý mistr' Paolo Andreucci s vozem 208 T16 dokáže vyhrávat. Samotnému nasazení však předcházel velký testovací program a precizní příprava.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?