Peugeot k 1. říjnu homologoval novou převodovku, a tak s ní už ve Francii může Kevin Abbring vyjet. Nový motor se však prý neplánuje.
Až doposud zatím Peugeot 208 T16 mateřské značce moc potěšení nepřínáší. Neustálé technické problémy brání týmu zajíždět dobré výsledky v ERC, přitom při nasazení vozu se do něj vkládaly velké ambice.
Teď se Francouzi snaží díky homologaci nové převodovky udělat krok vpřed. "Nový kryt by měl zlepšit výdrž celé převodovky," říká Bruno Famin, šéf sportovních záležitostí u Peugeotu. Zároveň však odmítá vývoj nové pohonné jednotky: "S naší pohonnou jednotkou jsme spokojeni. Zrovna jsme zakončili čtyřdenní test bez jediného technického problému."
Podle něj mají současné problémy kořeny v nedostatečné přípravě na soutěže ERC, které tým Sainteloc-Racing (ne)odvedl: "Problém není v designu," zdůraznil Francouz. Je možné, že něco pravdy na tom je, protože v Itálii 'starý mistr' Paolo Andreucci s vozem 208 T16 dokáže vyhrávat. Samotnému nasazení však předcházel velký testovací program a precizní příprava.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?