Ačkoliv Robert Kubica v Austrálii nedojel žádnou RZ na lepším než sedmém místě, tak i přesto si Polák odváží cenné zkušenosti a také body.
V Austrálii měl Robert Kubica jediný cíl, kterým je v rámci jeho první úplné sezony ve WRC naučit se toho co nejvíc. Jezdec Fordu byl nakonec klasifikován na devátém místě se ztrátou 6 minut a necelých 40 sekund na vítěze, Sébastiena Ogiera. Jeho hlavním cílem ale bylo na pro něj neznámé šotolině získat co možná nejvíce zkušeností.
"Největší výzvou bylo, že se charakter rychlostních zkoušek v jejich průběhu měnil. Na to jsem si musel zvyknout, ale myslím, že jsme to zvládli docela dobře," řekl Robert Kubica, kterého opět navigoval krajan Maciej Szczepaniak. I v Austrálii se posádka v sobotu nevyrarovala incidentu, když pozornost Kubicy rozptýlila jedna varovná kontrolka, a tak poškodil zadní zavěšení na Fiestě RS WRC.
Týmový šéf, Malcolm Wilson, v neděli řekl: "Včera měl Robet pech, ale nejdůležitější je, že to zvládl dojet až do cíle rally a mohl tak na těchto těžkých zkouškách nasbírat cenné zkušenosti. Celý víkend jel dobře a myslím, že si jízdu na šotolině pomalu užívá. Je pěkné to vidět."
Kubica tak vyjel další dva body a jeho letošní konto se rozrostlo na 14 bodů a momentálně je tak průběžně patnáctý. V Austrálii zajel nejlépe na RZ5, kdy byl sedmý. Pak se mu povedlo zajet ještě dvakrát osmý čas. "Nejdůležitější je, že jsem si to na šotolině užíval. Myslím, že jsme na tomto povrchu jeli dobře a doufám, že i v dalším průběhu sezonu uděláme další pokroky."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?