Hyundai má první prototyp i20 WRC 2015: Je to kompletně nové auto

Neuville, Thierry - Gilsoul, Nicolas
Neuville, Thierry - Gilsoul, Nicolas , foto: Hyundai Motorsport/McKlein
iM2 8. září 2014 19:03
Sdílej:

První prototyp vozu Hyundai i20 WRC specifikace 2015 je postaven. Testovací práce by měly začít zanedlouho. Konkrétní datum pro premiéru tohoto vozu však není určeno. Rozhodování o debutu nového vozu ovlivní mimo jiné i výsledky aktuální specifikace.

Hyundai před nedávnem představil novou generaci vozu i20 - podívejte se zde, na pařížském autosalonu se ukáže i třídveřová generace. Ta by měla posloužit jako výchozí model pro budoucí speciál WRC. "První prototyp existuje a my čekáme na první test," potvrdil šéf týmu, Michel Nandan.

"Z různých důvodů máme oproti časovému harmonogramu menší zdržení. Jednoduše si ale chceme být jistí, že zkušenosti, které jsme získali během letošního nasazování vozu do WRC, přeneseme na další model." Na tým Nandana čeká spousta tvrdé práce pokud má nový vůz přinést přiblížení se suverénnímu VW Polo R WRC.

"i20 2015 je kompletně nové auto, není to žádný facelift současného modelu. Můžeme říci, že přenos hnací síly zůstal stejný, ale museli jsme vyvinout zcela nový motor. Platforma a přední zavěšení sériového vozu jsou nové, to tedy znamená změny i na rally voze. Řekl bych, že jde z 95 % o nový vůz," prozrazuje Nandan.

Hyundai plánuje porovnávací jízdy s aktuální specifikací

Jisté zatím je jen to, že Hyundai zahájí sezonu s aktuálním autem. Premiéra nové i20 WRC není ještě určena. Termínově by to vycházelo na začátek léta: "Debut nového vozu jsme zatím neurčili. Chceme vyčkat a provést prvně velký test a vývojový program. Postupně přidáme i porovnávací jízdy s aktuální i20 WRC.

Až poté rozhodneme, kdy nový vůz nasadíme. Ohledně debutu nemáme žádný konkrétní pokyn od vedení značky. Chceme to ale udělat dobře, což zabere čas. Pořádný vývoj stojí čas, před prvním startem je spousta testů."

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.