Robert Kubica se na asfaltu cítí jako doma. To ukázal už vloni v Německu a letos zkraje roku v Monte Carlu. Avšak před Rallye Deutschland varuje Robert před přehnaně vysokými očekáváními.
Při Rally Monte Carlo zajel Robert Kubica dva nejrychlejší časy po sobě, což jej samozřejmě katapultovalo zkraje závodu do čela. Teď nás čeká první ryzí asfaltová soutěž roku. Je to pro bývalého jezdce F1 velká šance?
"Někteří mají moc vysoká očekávání, ale já musím zůstat realistou. Bude to těžká rally. Je zde spousta vraceček a úzkých odbočení, což dělá Rallye Deutschland vzhledem k mým omezením ještě větší výzvou. Viděl jsem to již v roce 2013 a letos to může být jen těžší, letos se jede několik rychlostních zkoušek opačně, takže vracečkami projíždíte cestou do kopce. Ty je ještě těžší projet než když se jedou po cestě z kopce," odhaluje jezdec.
Během testů měl možnost jezdit v typických německých podmínkách: "Počasí bylo hodně nestálé, hlavně ten den, kdy jsme jezdli mezi vinicemi. Bylo těžké smysluplně pracovat na nastavení. Jinak to ale šlo hladce a myslím, že jsme dobře připraveni. Asfaltový (po)cit mám zpět!"
Dvě 'vysokorychlostní' soutěže v Polsku a Finsku se Kubicovi moc nepovedly, v obou havaroval. Zlepší si chuť na asfaltu?
Vloni Polák vyhrál s Citroënem DS3 RRC v kategorii WRC2 a celkově se vyšvihl až na pátou příčku, tyto zkušenosti však nepřeceňuje: "Minimálně šest nebo sedm jezdců může bojovat o bednu. Volkswagen bude na domácí rally hodně silný, Citroën zde vyhrál v posledních 12 letech, v těchto autech sedí dobří jezdci. My si pojedeme vlastní rally a budeme mít na paměti různorodost těchto testů. Zvláště za deště to může být extrémně obtížné."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?