Robert Kubica se na asfaltu cítí jako doma. To ukázal už vloni v Německu a letos zkraje roku v Monte Carlu. Avšak před Rallye Deutschland varuje Robert před přehnaně vysokými očekáváními.
Při Rally Monte Carlo zajel Robert Kubica dva nejrychlejší časy po sobě, což jej samozřejmě katapultovalo zkraje závodu do čela. Teď nás čeká první ryzí asfaltová soutěž roku. Je to pro bývalého jezdce F1 velká šance?
"Někteří mají moc vysoká očekávání, ale já musím zůstat realistou. Bude to těžká rally. Je zde spousta vraceček a úzkých odbočení, což dělá Rallye Deutschland vzhledem k mým omezením ještě větší výzvou. Viděl jsem to již v roce 2013 a letos to může být jen těžší, letos se jede několik rychlostních zkoušek opačně, takže vracečkami projíždíte cestou do kopce. Ty je ještě těžší projet než když se jedou po cestě z kopce," odhaluje jezdec.
Během testů měl možnost jezdit v typických německých podmínkách: "Počasí bylo hodně nestálé, hlavně ten den, kdy jsme jezdli mezi vinicemi. Bylo těžké smysluplně pracovat na nastavení. Jinak to ale šlo hladce a myslím, že jsme dobře připraveni. Asfaltový (po)cit mám zpět!"
Dvě 'vysokorychlostní' soutěže v Polsku a Finsku se Kubicovi moc nepovedly, v obou havaroval. Zlepší si chuť na asfaltu?
Vloni Polák vyhrál s Citroënem DS3 RRC v kategorii WRC2 a celkově se vyšvihl až na pátou příčku, tyto zkušenosti však nepřeceňuje: "Minimálně šest nebo sedm jezdců může bojovat o bednu. Volkswagen bude na domácí rally hodně silný, Citroën zde vyhrál v posledních 12 letech, v těchto autech sedí dobří jezdci. My si pojedeme vlastní rally a budeme mít na paměti různorodost těchto testů. Zvláště za deště to může být extrémně obtížné."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?