Robert Kubica se na asfaltu cítí jako doma. To ukázal už vloni v Německu a letos zkraje roku v Monte Carlu. Avšak před Rallye Deutschland varuje Robert před přehnaně vysokými očekáváními.
Při Rally Monte Carlo zajel Robert Kubica dva nejrychlejší časy po sobě, což jej samozřejmě katapultovalo zkraje závodu do čela. Teď nás čeká první ryzí asfaltová soutěž roku. Je to pro bývalého jezdce F1 velká šance?
"Někteří mají moc vysoká očekávání, ale já musím zůstat realistou. Bude to těžká rally. Je zde spousta vraceček a úzkých odbočení, což dělá Rallye Deutschland vzhledem k mým omezením ještě větší výzvou. Viděl jsem to již v roce 2013 a letos to může být jen těžší, letos se jede několik rychlostních zkoušek opačně, takže vracečkami projíždíte cestou do kopce. Ty je ještě těžší projet než když se jedou po cestě z kopce," odhaluje jezdec.
Během testů měl možnost jezdit v typických německých podmínkách: "Počasí bylo hodně nestálé, hlavně ten den, kdy jsme jezdli mezi vinicemi. Bylo těžké smysluplně pracovat na nastavení. Jinak to ale šlo hladce a myslím, že jsme dobře připraveni. Asfaltový (po)cit mám zpět!"
Dvě 'vysokorychlostní' soutěže v Polsku a Finsku se Kubicovi moc nepovedly, v obou havaroval. Zlepší si chuť na asfaltu?
Vloni Polák vyhrál s Citroënem DS3 RRC v kategorii WRC2 a celkově se vyšvihl až na pátou příčku, tyto zkušenosti však nepřeceňuje: "Minimálně šest nebo sedm jezdců může bojovat o bednu. Volkswagen bude na domácí rally hodně silný, Citroën zde vyhrál v posledních 12 letech, v těchto autech sedí dobří jezdci. My si pojedeme vlastní rally a budeme mít na paměti různorodost těchto testů. Zvláště za deště to může být extrémně obtížné."
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.