Kubicu v Německu budou brzdit zranění: Nemohu vyhrát

Kubica, Robert
Kubica, Robert, foto: M-Sport
iM2 19. srpna 2014 22:24
Sdílej:

Robert Kubica se na asfaltu cítí jako doma. To ukázal už vloni v Německu a letos zkraje roku v Monte Carlu. Avšak před Rallye Deutschland varuje Robert před přehnaně vysokými očekáváními.

Při Rally Monte Carlo zajel Robert Kubica dva nejrychlejší časy po sobě, což jej samozřejmě katapultovalo zkraje závodu do čela. Teď nás čeká první ryzí asfaltová soutěž roku. Je to pro bývalého jezdce F1 velká šance?

"Někteří mají moc vysoká očekávání, ale já musím zůstat realistou. Bude to těžká rally. Je zde spousta vraceček a úzkých odbočení, což dělá Rallye Deutschland vzhledem k mým omezením ještě větší výzvou. Viděl jsem to již v roce 2013 a letos to může být jen těžší, letos se jede několik rychlostních zkoušek opačně, takže vracečkami projíždíte cestou do kopce. Ty je ještě těžší projet než když se jedou po cestě z kopce," odhaluje jezdec.

Během testů měl možnost jezdit v typických německých podmínkách: "Počasí bylo hodně nestálé, hlavně ten den, kdy jsme jezdli mezi vinicemi. Bylo těžké smysluplně pracovat na nastavení. Jinak to ale šlo hladce a myslím, že jsme dobře připraveni. Asfaltový (po)cit mám zpět!"

Dvě 'vysokorychlostní' soutěže v Polsku a Finsku se Kubicovi moc nepovedly, v obou havaroval. Zlepší si chuť na asfaltu?

Vloni Polák vyhrál s Citroënem DS3 RRC v kategorii WRC2 a celkově se vyšvihl až na pátou příčku, tyto zkušenosti však nepřeceňuje: "Minimálně šest nebo sedm jezdců může bojovat o bednu. Volkswagen bude na domácí rally hodně silný, Citroën zde vyhrál v posledních 12 letech, v těchto autech sedí dobří jezdci. My si pojedeme vlastní rally a budeme mít na paměti různorodost těchto testů. Zvláště za deště to může být extrémně obtížné."

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.