Robert Kubica se na asfaltu cítí jako doma. To ukázal už vloni v Německu a letos zkraje roku v Monte Carlu. Avšak před Rallye Deutschland varuje Robert před přehnaně vysokými očekáváními.
Při Rally Monte Carlo zajel Robert Kubica dva nejrychlejší časy po sobě, což jej samozřejmě katapultovalo zkraje závodu do čela. Teď nás čeká první ryzí asfaltová soutěž roku. Je to pro bývalého jezdce F1 velká šance?
"Někteří mají moc vysoká očekávání, ale já musím zůstat realistou. Bude to těžká rally. Je zde spousta vraceček a úzkých odbočení, což dělá Rallye Deutschland vzhledem k mým omezením ještě větší výzvou. Viděl jsem to již v roce 2013 a letos to může být jen těžší, letos se jede několik rychlostních zkoušek opačně, takže vracečkami projíždíte cestou do kopce. Ty je ještě těžší projet než když se jedou po cestě z kopce," odhaluje jezdec.
Během testů měl možnost jezdit v typických německých podmínkách: "Počasí bylo hodně nestálé, hlavně ten den, kdy jsme jezdli mezi vinicemi. Bylo těžké smysluplně pracovat na nastavení. Jinak to ale šlo hladce a myslím, že jsme dobře připraveni. Asfaltový (po)cit mám zpět!"
Dvě 'vysokorychlostní' soutěže v Polsku a Finsku se Kubicovi moc nepovedly, v obou havaroval. Zlepší si chuť na asfaltu?
Vloni Polák vyhrál s Citroënem DS3 RRC v kategorii WRC2 a celkově se vyšvihl až na pátou příčku, tyto zkušenosti však nepřeceňuje: "Minimálně šest nebo sedm jezdců může bojovat o bednu. Volkswagen bude na domácí rally hodně silný, Citroën zde vyhrál v posledních 12 letech, v těchto autech sedí dobří jezdci. My si pojedeme vlastní rally a budeme mít na paměti různorodost těchto testů. Zvláště za deště to může být extrémně obtížné."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?